Avtomobilski teden 43, 2019 Avtomobilski teden 43, 2019
Porsche: skromneje kot lani, a še vedno uspešno Kljub temu, da nemški Porsche, ki je v Volkswagnovih rokah, letos ne žanje tako obilno kot... Avtomobilski teden 43, 2019

Macan je doslej najbolje prodajani Porsche.

Porsche: skromneje kot lani, a še vedno uspešno

Kljub temu, da nemški Porsche, ki je v Volkswagnovih rokah, letos ne žanje tako obilno kot lani, pa številke dokazujejo, da je še vedno skoraj izjemno uspešen – upoštevaje splošno dogajanje na avtomobilskih trgih. V letošnjih devetih mesecih je prodajo povečal ‘le’ za tri odstotke in skupaj dobavil več kot 202 tisoč avtomobilov. Če k temu dodamo še dobičkonosnost – teh podatkov za devet mesecev seveda še ni –, potem tovarna še vedno nosi zlata jajca.

Največji posamični trg je seveda kitajski, kjer se je posel povečal za 14 odstotkov (dobrih 64 tisoč vozil). S tem so Kitajci prehiteli Evropejce oziroma Evropo, kjer je bilo letos prodanih dobrih 60 tisoč vozil, vendar je bilo to za devet odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Tradicionalno dobro gre Porscheju tudi v ZDA (45 tisoč vozil, plus šest odstotkov), ob Evropi pa vse bolj šepa tudi povpraševanje doma, torej v Nemčiji. Tam je letos tovarna iz Zuffenhausna prodala 22.705 avtomobilov, kar je nedvomno spoštljiva številka, vendar osem odstotkov skromnejša kot v enakem lanskem obdobju.

Največ tovarni prinašata dva športna terenca, in sicer Cayenne in manjši Macan. Prvi je v omenjenem obdobju zabeležil kar 25-odstotno rast, drugi je zrasel ‘le’ za devet odstotkov, toda zanj se je odločilo več kot 73 tisoč kupcev, medtem ko je Cayenne zapeljal v dobrih 62 tisoč garaž. Pred slabim mesecem pa je tovarna predstavila tudi Taycan, svoj prvi električni športni avtomobil. Prodaja bo v ZDA stekla konec leta, v Evropi pa v prvih mesecih prihodnjega leta. In bo vsaj zanimivo opazovati, kako se bo prijel prvi zaresni ‘električar’.

***

Turško vojaško posredovanje proti Kurdom je preložilo končno odločitev o gradnji VW tovarne v Turčiji.

VW preložil dokončno odločitev o gradnji tovarne v Turčiji

Politika je vedno in povsod, ne moreš se ji izogniti, še manj jo ignorirati. To sedaj ugotavljata tako nemški Volkswagen (VW) kot Turčija.

Bolj ali manj je znano, da je VW že pred meseci sprejel odločitev, da bo novo tovarno gradil v okolici turškega Izmirja. Delati naj bi začela 2022, v njej pa naj bi nastajali Passati in Superbi, pa verjetno še kakšen drug avto koncerna. V igri za tovarno sta bila tudi Bolgarija in nekaj časa menda Srbija, govorili so tudi o Severni Afriki, Romuniji. VW se je nato odločil za Turčijo, ker ima, tako so zapisali, »vrsto pozitivnih makroekonomskih značilnosti«, pri čemer so imeli verjetno v mislih tudi 80-milijonski turški avtomobilski trg. Sedaj pa iz Wolfsburga prihaja novica, da je VW začasno preložil dokončno odločitev o gradni tovarne v Turčiji. Razlog seveda ne more biti vesolja skrivnost: invazija turške vojske v Sirijo oziroma boj protu Kurdom. »Pozorno opazujemo dogajanje in s skrbjo spremljamo razvoj sedanjih dogodkov,« so še zapisali pri tovarni.

Torej – politika je vedno in povsod.

***

V EU je letošnja prodaja avtomobilov nekaj skromnejša kot lani.

Evropa: dokaj dober september, na letni ravni pa minus.

Letošnja prodaja osebnih avtomobilov v Evropski uniji in Sloveniji dokazuje veliko podobnost – na letni ravni minus, september pa kar z opaznim plusom, v nekaterih državah oziroma na nekaterih najpomembnejših trgih celo z velikim povečanjem. A na splošno velja – septembrski vzpon je zgolj posledica lanskega dogajanja.

V EU je bilo v letošnjih devetih mesecih skupaj prodanih 11,7 milijona osebnih vozil (prav bi bilo reči, da gre za registracije), kar je bilo za 1,6 odstotka manj kot v enakem lanskem obdobju. Pregled po državah kaže, da so plusi in minusi skoraj enako razdeljeni, je pa očitno, da so v tem času na nekaterih najpomembnejših evropskih trgih imeli minus. Je pa po svoje spodbudno, da se je v Nemčiji, ki velja za najpomembnejši evropski avtomobilski trg, ki narekuje trende, letos prodaja povečala za ne tako skromnih 2,5 odstotka (2,74 milijona avtomobilov). Minus so imeli v Franciji (1,3 odstotka manj), Španiji (za 7,4 odstotka manj), v Italiji je prodaja padla za 1,6 odstotka, v Veliki Britaniji je bil obseg prodaje manjši za 2,5 odstotka, medtem ko so Poljaki letos pokupili 1,9 odstotka več osebnih avtomobilov. Najbolj se je prodaja letos povečala v Litvi, in sicer za 42,8 odstotka, prodanih pa je bilo nekaj več kot 43 tisoč vozil …

Kako je šlo letos tovarnam v EU? Prodaja koncerna Volkswagen (VW) je padla za 1,4 odstotka (skupaj 2,8 milijona vozil), francoska skupina PSA je tako rekoč tam, kjer je bila lani (1,9 milijona), skupina Renault je padla za 2,2 odstotka, skupina Hyundai je zabeležila 0,7 odstotno povečanje, skupina BMW pa 0,1-odstotno. Precej uspešnejši je bil Daimler AG (4,3 odstotka več), medtem ko je FCA padel za visokih 10,2 odstotka. Toyota je za svoje avtomobilske v tem času našla za 2,5 odstotka več kupcev, Nissan še naprej tone (minus 25,4 odstotka!), Ford je imel 3,5 odstotni minus, Mazda pa 1,3-odstotni plus.

Janez Kovačič