

Audi A4 Avant 2.0 TDI Basis
Testi 05/05/2016 Vinko Kernc


Audi A4 Avant 2.0 TDI 110 kW Basis: prestižna zmanka, uporabna karoserija, zelo dober motor in povprečna oprema.
Moč tradicije
Če se je neki ded natanko sredi 30. let prejšnjega stoletja navdušil nad DKW F5, mu naprej ni bilo treba dosti razmišljati; leta 1937 je lahko kupil DKW F7, leta 1939 F8, potem je med vojno malo pavziral in leta 1950 kupil DKW F89. Njegov sin je potem, navdahnjen z očetovim izborom, že tri leta kasneje kupil DKW 3=6, leta 1958 Auto Union 1000, leta 1963 DKW F102 in leta 1969 Audi (F103). Sinov sin je leta 1972 nadaljeval s prvim Audijem 80 in pri njem vztrajal do leta 1994, ko je kupil prvi Audi A4.
Kaj hočem reči: Nemci so dosledni in na tem gradijo tradicijo. Kupec njihovega avtomobila le redko pride v točko, ko se vpraša: »Kaj naj pa zdaj kupim?«
Zgornji primer je Audijev, ker je tema tega zapisa pač Audi A4. Njegova prva generacija je prišla na trge leta 1994 in takrat se mi je zapisalo, da so ubrali dobro smer filozofije oblike. O tehniki takrat ni bilo več dvoma.
Kdor izhaja iz zgornjega, v novem A4 ne bo presenečen: v notranjosti je hitro jasno, da ste sedli v Audi in ne v Volkswagen: od materialov do oblike, s poudarkom na merilnikih, vse skupaj nezmotljivo kaže na prestiž. Tule skoraj moram izpostaviti: zadnja klop je ‘izdelek’, ki se jasno loči od vseh cenejših (manj prestižnih) izvedenk avtomobilov raznih znamk.
Se pa v tem A4 tudi takoj opazi, da je ‘Basis’, kar se nanaša na opremo in kar pomeni, da je treba za popoln vtis blagovne znamke še marsikaj naložiti, se pravi doplačati. Ne da se izogniti vratnim kljukam – te je treba potegniti navzven in hkrati malce navzgor, kar je lahko nerodno. Ni pa prav nič hudega, če so sedeži ročno nastavljivi: kdor hoče, lahko zelo nizko sedi, nastavitev položaja za vožnjo je zelo dobra (za odlično bi morali stopalko sklopke nekoliko približati vozniku) in opora za voznikovo levo nogo je vrhunska.
Kdor bo nizko sedel, se bo moral navaditi: odlična zvočna izolacija (izmerjeni decibeli so v špici!) ter tiho podvozje namreč v kombinaciji s sedenjem blizu ceste povzročajo včasih za denarnico nevaren občutek počasnosti vožnje. Dosti manj težav bo s počutjem v splošnem: diskretna ambientalna osvetlitev je tudi uporabna, odlagalnih mest je dovolj (v predal levo od volanskega obroča spodaj lahko roko potisneš skoraj do komolca!) in avdio sistem je tako nevsiljivo dober, da o njem sploh ne razmišljate, če niste ravno avdiofil, ampak le poslušate in uživate. Prav tu pa se izkaže, da tudi Audi ni imun na motnje v povezljivosti – predvajanje glasbe s ključka USB ali preko Bluetootha z mobilnega telefona prepogosto (predvsem slednji) preneha s poslušnostjo.
Avant? Tudi in še posebej v tako velikih Audijih del tradicije. Kot kombijevska različica je znan že od leta 1966, le da se mu je takrat reklo še Variant. In vemo že od poznih 80. let: naloga Avanta ni v tem, da bi izkazal rekordne litre, pač pa da na trendovski način iz prtljažniško slabo uporabne limuzine naredi mnogo bolj praktičen kombi. Razlika je iz generacije v generacijo le v tem, da je praktičnosti vedno več, pa tudi litrov je v primerjavi s prejšnjo generacijo nekaj več. ‘Le’ petnajst v osnovni postavitvi, a bolje 15 več kot 15 manj.
Električno odpiranje in zapiranje zadnjih vrat je vselej priročen dodatek, in tudi tu je s pomikom vrat sinhroniziran pomik rolete, ki se hkrati tudi nekoliko dvigne. V testnem je bil še en rolo – mreža za navpično postavitev, najbrž mišljena (tudi) za prevoz domačega živalstva. Potem sta tam še dva zamrežena predala, dve kljukici za vrečke, dve svetili (trak LED) in lučka na notranji strani petih vrat, dve široki elastiki na bokih, pritrdišča za mrežo na dnu (v testnem tudi elastična mreža), dvojni pokrov dna (pod prednjim je orodje, pod zadnjim pa rezervno kolo), tam je tudi možnost proženja sedežnih naslonjal zadnje klopi in prostor pod rolojem meri približno 100 krat 100 krat 40 centimetrov. Toliko o praktičnosti.
Številk ne držim v rokah, se pa zdi, da je in bo večina (vsaj pri nas prodanih) A4 opremljena z 2-litrskim turbodizlom in v tem ni nič narobe. Tudi ko ima zgolj 150 ‘konj’, je na meji povprečnega in dinamičnega. Pri tem vse delo opravi njegov (dober) navor, kateremu uspeva karoserijo živahno pospeševati do vključno četrte prestave. A tu je treba posebej izpostaviti njegovo varčnost v resničnih pogojih: pri povprečni vožnji, večino s tempomatom in do največ 120 kilometrov na uro, malo podeželja, vključno z naselji, pa tudi nekaj avtomobilske ceste, je lahko povprečje zgolj 5 litrov na 100 kilometrov, pri 185 kilometrih na uro (6. prestava, 3.000 vrtljajev v minuti) pa kaže merilnik trenutne porabe med 6 in 7 litri na 100 kilometrov. In ni daleč od resnice. Vožnja pa je vselej lahkotna, delno zaradi dobrega navora, a tudi zaradi lahkotnega pretikanja in že omenjenega počutja za volanom.
V primeru testnega A4 v času testa so bili pogoji daleč od idealnih: Hankookove zimske gume in preko 20 Celzijevih stopinj zraka v kombinaciji z volanom niso uspeli prepričati. Odziv volana je lahko bil neprijeten, pogosto so bile (mikro)reakcije na voznikov ukaz drugačne od pričakovanih. Soditi v takšnem primeru o legi na cesti bi bilo zgolj ugibanje – čeprav bi si upal trditi, da je kriva zgolj omenjena kombinacija.
A4 in njegovi predniki so se namreč že tradicionalno lepo peljali, vselej v koraku s časom in rahlo pred njim. A za izrazito športnost pri Audiju tradicionalno skrbijo črke S in RS, tale skoraj osnovni A4 pa se je povsem na drugi strani lestvice presenetljivo dobro odrezal. Moč tradicije, pač.
Vinko Kernc
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 10° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 18.922 – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/50 R 17 H M+S Hankook Winter i*cept EVO2 – tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (6 cm = 0-20 l/100 km)
Poraba in trušč
60 km/h, 1.600/min: 4 l/100 km – 82 dB (4. prestava)
60 km/h, 1.200/min: 4 l/100 km – 85 dB (5. prestava)
100 km/h, 1.600/min: 5 l/100 km – 83 dB
130 km/h, 2.100/min: 6,5 l/100 km – 90 dB
160 km/h, 2.600/min: 8 l/100 km – 94 dB
Testni krog: 6,8 l/100 km
Pohvale
+ oblikovalski detajli na zunanjosti
+ videz kokpita
+ jasna razlika v notranjosti v primerjavi s Passatom
+ ergonomija
+ zadnja klop
+ oprema avdio sistema
+ elektrifikacija pomika vrat prtljažnika
+ ambientalna osvetlitev
+ tridelno naslonjalo zadnje klopi
+ možnost nizkega sedenja
+ zvočna izolacija
+ klimatska naprava
+ notranji predali in mesta za drobnarije
+ prtljažnik
+ motor, menjalnik
+ poraba goriva
Graje
– skopa oprema
– nerodne zunanje vratne kljuke
– šipe v zadnjih bočnih vratih se spustijo le za dve tretjini
– nima navigacijske naprave
– skopa notranja osvetlitev
– mreža na naslonjalih sedežev (namesto žepa) in trda hrbtišča sedežev
– kombinacija volan-gume-zunanji pogoji
Na kratko
Ne morete zgrešiti: A4 je tudi kot Basis avtomobil, ki je pravšnjih mer in jasnega prestiža, kot takšen pa cilja na tiste kupce, ki imajo raje znamko kot boljši paket opreme (pri Passatu). Vse boljši je tudi Avantov prtljažnik, daleč najbolje pa se je tokrat izkazal izjemno varčen, a tudi navorsko živahen motor. Pod črto: presenetljivo zanimiv paket.
Cene
Audi A4 2.0 TDI 110 kW Basis: 35.900 evrov
Audi A4 Avant 2.0 TDI 110 kW Basis: 38.360 evrov
Testni Audi A4 Avant 2.0 TDI 110 kW Basis: 45.710 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.500-3.250/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.250-4.200/min
Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj
Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 225/50 R 17 H M+S Hankook Winter i*cept EVO2
Mere: dolžina 4.725 mm – širina 1.842 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.820 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,6 m – notranja širina spredaj 1.476 mm, zadaj 1.446 mm – prtljažnik 505/1.510 l – posoda za gorivo 54 l
Mase: vozilo 1.550 kg – dovoljena skupna obremenitev 620 kg – dovoljena obremenitev strehe 90 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,2 s – poraba (kombiniran cikel) 4,1 l/100 km – izpust CO2 109 g/km
Foto: VK