Ford Mondeo: na slovenskem trgu
Novice 11/03/2015 Vinko Kernc
Ford Mondeo je Fordova velika uspešnica vse od prve predstavitve leta 1992 – v svojih najboljših časih je na nekaterih evropskih trgih pošteno mešal štrene v prvi deseterici najbolje prodajanih avtomobilov. Zdaj je na naš trg pripeljala njegova peta generacija.
Ta sicer ni več nova – v ZDA je znana in naprodaj (kot Ford Fusion) že več kot dve leti, v zahodni Evropi pa od lanske jeseni. Tolikšen zamik je uradno posledica predvsem evropske recesije in posledično zaprtja Fordove belgijske tovarne ter selitve proizvodnje v špansko Valencio.
Mondeo je torej zdaj naprodaj v Sloveniji in sicer za od 21.170 evrov, kolikor stane 4-vratna limuzina 1.5 EcoBoost Trend in to že ob upoštevanju akcijskega popusta 4.800 evrov. Kombilimuzina je slabih 600 evrov dražja, kombi, ki bo po napovedih zasedel 65 odstotkov slovenske prodaje, pa je od limuzine dražji za 1.170 evrov.
Še več, kar 70 odstotkov kupcev se bo menda odločilo za drugi paket Titanium. Ta je za 2.220 evrov dražji od Trenda, z njim pa je na voljo tudi več motorjev. Teh je vsega skupaj za Slovenijo 5, trije bencinski in dva dizla. Tu je naš trg, vsaj na podlagi cenika, v katerem je sicer kar 36 osnovnih različic (karoserija, motor, menjalnik, paket opreme), nekoliko prikrajšan – Fordova evropska ponudba za Mondeo obsega še litrski EcoBoost, 1,5- ter 1,6-litrski TDCi, 4-kolesno gnane različice in hibridno različico, ki jih v uradnem slovenskem ceniku ni.
Zelo verjetno bo med motorji, odličnim EcoBoostom navkljub, vseeno najbolj zaželen TDCi, ki v teoretično najbolj popularni kombinaciji (kombi 2.0 TDCi 110 kW Titanium) stane 26.440 evrov. Za dvosklopčni Powershift bo treba doplačati 1.980 evrov, za zmogljivejši TDCi (132 kW) pa 1.160 evrov. Vse skupaj, torej kombi 2.0 TDCi 132 kW Powershift Titanium, stane 29.580 evrov.
Pri Fordu pravijo, da je novi Mondeo zadržal vse stare prednosti in pri kupcih priljubljene lastnosti, dvignjene na sodobnejšo raven, ob tem pa so še posebej ponosni na njegov videz (zunanjosti). Če bodo tako presodili tudi kupci, potem slovenski načrt, prodati 200 mondeov letno (in s tem doseči 7,5 odstotka v svojem razredu ter zavzeti tretje mesto v istem), ne bo posebej velik zalogaj.◄
Foto: VK