Avtomobilski teden 15, 2021 Avtomobilski teden 15, 2021
Diesel-Gate tam spodaj Ne sledijo si le (avtomobilski) tedni, pač pa tudi vsebine, dogodki, novice. V precejšnji meri skrbijo za ponavljanje tisti in tisto,... Avtomobilski teden 15, 2021

Tudi v Avstraliji še niso pozabili na Diesel-Gate.

Diesel-Gate tam spodaj

Ne sledijo si le (avtomobilski) tedni, pač pa tudi vsebine, dogodki, novice. V precejšnji meri skrbijo za ponavljanje tisti in tisto, kar je povezano s koncernom Volkswagnom oziroma tako rekoč neuničljivo afero Diesel-Gate.

To, da nemški avtomobilski konglomerat v tej sagi ni vedno deležen enakopravne obravnave, utegne kmalu postati dejstvo. A je na drugi strani protiutež, ki je že dolgo časa dejstvo – škandal so si Nemci zakuhali sami. Dejstvo so tudi vsote oziroma denar, ki ga na konto odpuščanja greha že vsaj pet let plačuje koncern. Ampak tehtnica ni – kot smo že nekaj malega napisali prejšnji teden – vedno uravnotežena, kajti, saj to je splošno znano, pravica mora biti slepa. Kakorkoli že, tokrat je VW na sodnem in državnem tnalu v Avstraliji. Tam spodaj so mu prisodili plačilo 125 milijonov avstralskih dolarjev kazni, kar prevedeno v ameriško valuto pomeni, da bodo morali plačati nekaj več kot 95 milijonov dolarjev. Gre za kazen zaradi znamenite afere z dizelskimi motorji oziroma avtomobili, saj je bilo s tem »zlorabljeno zaupanje avstralskih kupcev in zakonov«. VW se je na kazen pritožil. Menil je, da bi bila kazen 75 milijonov avstralskih dolarjev pravična. No, zvezno avstralsko sodišče je predlog oziroma pritožbo na izrečeno kazen zavrnilo in tako bo VW tudi tam spodaj ob precej denarja.

***

Mate Rimac snuje nov proizvodno-raziskovalni center v bližini Zagreba.

Mate Rimac in ambiciozni načrti

Posebnega dvoma ni več. Če se je morda še pred kakšnim letom zdelo, da je hrvaško podjetje Rimac Automobili eno izmed tistih, ki sicer spodobno izkorišča trenutek preobrata v avtomobilski industriji – v ospredju so vse bolj električni baterijski avtomobili – vse drugo pa je prepuščeno večjim in bogatejšim, se sedaj zdi, da postaja razmeroma kar uspešen igralec na tej sceni. Ne največji, ne najpomembnejši, toda dovolj velik in predvsem tehnološko napreden, da ni na stranskem tiru. To potrjujejo tudi novi načrti.

Mate Rimac, še vedno največji lastnik podjetja, ki je že zdavnaj preraslo svojo zagonskost, je napovedal gradnjo novega produkcijsko-raziskovalnega centra. Investicija je skoraj megalomanska: 200 milijonov evrov za center oziroma campus, kjer bo delalo okoli 2.500 ljudi, torej še 1,5-krat več, kot jih podjetje zaposluje sedaj. Rimac dokazuje, da nima le tehnološke, pač pa tudi nekaj socialne vizije: ob proizvodnih obratih bodo zaposleni imeli na voljo tudi možnost rekreacije, poskrbeli bodo za varstvo otrok, trgovine ipd. Seveda bo tam tudi preskusna steza, ki bo ponujala možnost driftanja. Saj je verjetno znano: Mate Rimac se je pred desetletjem preskušal tudi v driftanju in prav okvara avtomobila, s katerim je dirkal, je menda pripomogla k nastanku podjetja, ki sedaj ne slovi le po izjemno zmogljivih električnih avtomobilih, pač pa ali predvsem po sestavnih delih zanje. Kot pravijo, naj bi bil center, ki ga že gradijo v bližini Zagreba, dokončan leta 2023. In za uresničitev načrta Rimac potrebuje denar.

Nekaj ga je dobil, ko je pred mesecem in pol nemški Porsche povečal svoj lastniški delež na 26 odstotkov in za to plačal 70 milijonov evrov. Sedaj razmišljajo o možnosti uvrstitve podjetja na borzo, vendar ne v klasični, pač pa posebni obliki. To bi podjetju prineslo dodaten denar, vendar se Mate Rimac po pisanju Bloomberga za to možnost (še) ni odločil. Je pa ob tem povedal nekaj, kar dokazuje veliko samozavest: »Smo kot dekle, ki ga hočejo številni omožiti!« Bo že vedel.

***

John Elkan: Ferrarijev SUV bo nekaj posebnega.

Ferrari: športni terenec, električno vozilo, gostilna in moda

Že vse od decembra lani, ko je odstopil izvršni direktor Ferrarija Louis Camilleri, menda iz osebnih razlogov, pri tej italijanski avtomobilski tovarni iščejo novega šefa. Kot je ob tem dejal John Elkan, predsednik koglomerata Stellantis, ki je nastal po združitvi francoskega PSA in italijansko-ameriškega FCA (kamor spada tudi Ferrari), se je seznam ‘dobrih in kvalificiranih kandidatov v vseh pogledih precej zožil’.

Ferrari je pred velikimi izzivi. Prihodnje leto naj bi na cesto postavili prvi športni terenec, kar pomeni, da se – tako kot vse avtomobilske hiše na obli – uklanjajo trgu oziroma prevladujočemu povpraševanju po teh avtomobilih. Purosangue, tako naj bi se SUV imenoval, bo, je dejal Elkan, »nekaj res posebnega«. Seveda se ta apeninska hiša športnih bolidov ne more in verjetno tudi noče izogniti stampedu električnih avtomobilov. Po sedanjih načrtih naj bi se prvi povsem električni Ferrari rodil leta 2025. Sicer pa tovarna ni zavrla Camillerijevih načrtov, po katerih na bi Ferrari postal tudi prestižno ime v svetu mode, luksuznih izdelkov ipd. Tako naj bi konec maja v domačem Maranellu odprli restavracijo Cavallino (je ime sploh kakšno presenečenje?!), junija pa predstavili prvo kolekcijo oblačil za moške in ženske.

Janez Kovačič