Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW Innovation Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW Innovation
Recept štirice Petice je težko zbirati, tudi ko veš skoraj vse. Dosti lažje je imeti zelo dobro povprečje in se tako prebiti na vrh.... Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW Innovation

Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation: ravno prav ‘terenska’, ravno prav mestna in ravno prav družinska.

Recept štirice

Petice je težko zbirati, tudi ko veš skoraj vse. Dosti lažje je imeti zelo dobro povprečje in se tako prebiti na vrh.

Recept, ki (tudi) v avtomobilizmu vžge.

***

Mokki gre dobro; najprej je imela na trgu tekmeca v Chevroletovem Traxu, zdaj ga ima kar v hišnem Crosslandu. Pri Oplu pravijo, da s tehtnim premislekom in dokler se ne izkaže drugače, jim gre verjeti.

  • 1VK_4821raw
  • 1VK_4775a
  • 1VK_4782a
  • 1VK_4779a
  • 1VK_4778a
  • 1VK_4781a
  • 1VK_4852aw
  • 1VK_4777a
  • 1VK_4774
  • 1VK_4829a
  • 1VK_4772
  • 1VK_4771a
  • 1VK_4838caw
  • 1VK_4773a
  • 1VK_4766a
  • 1VK_4768a
  • 1VK_4770a
  • 1VK_4767a
  • 1VK_4901a

Z lansko prenovo ni dobila zgolj dodatne črke X v imenu, pač pa tudi nekaj zunanjih sprememb (predvsem svetila) in še več notranjih. Zunaj tako ostaja prepoznavna, znotraj pa je postala zrelejša. Vsaj za dva koraka.

Še vedno navdušujeta sedeža z visokim, v ramenskem delu prijetno širokim naslonjalom. Tudi sedalna površina je mersko izdatno odmerjena, kar velja tudi za zadnjo klop. Tam malo zmotijo vzglavniki; da so visoki, jim gre šteti v dobro, malce nerodno utegne biti takrat, ko jih potisnemo povsem navzdol. Takrat gre njun spodnji del preko naslonjala, kar pomeni precej nerodno za položaj hrbta. Nič tudi ne bi motilo, če bi imela Mokka vsaj s tem paketom na zadnji klopi sredinske komolčne opore.

  • 1VK_4798a
  • 1VK_4794
  • 1VK_4799a
  • 1VK_4796
  • 1VK_4790
  • 1VK_4795
  • 1VK_4788
  • 2017-06-02 16.11.42l
  • 1VK_4789a
  • 1VK_4792la
  • 1VK_4793
  • 1VK_5187
  • 1VK_5192

Pri položaju za volanom utegne koga zmotiti dokaj visoka namestitev obroča, drugim zna biti všeč. In medtem ko samega obroča niso dosti spreminjali, kar niti ni bilo potrebno, je nova armaturna plošča, ki se po novem lepo zlije v vratne obloge, z videzom in tehniko preskočila en avtomobilski razred ali pa se zgolj posodobila. Pri tem je, žal, izgubila drugi predal pred sovoznikom.

A ne glede na posodobitev se zdi, da ostaja eden pomembnejših adutov Mokke njena prostornost, ki zmore biti družinsko prijazna in radodarna. In to kljub temu da velikostno sodi v isti razred kot Corsa. Drugo poglavje njene prepričljivosti je občutek kompaktnosti in dobre zasnove celotne kabine. Dober občutek bivanja je pač za lastnika na koncu (po prvem splošnem navdušenju nad nakupom) zelo pomemben.

  • 1VK_5171
  • 1VK_5172
  • 1VK_5173
  • 1VK_5174
  • 1VK_5175
  • 1VK_5176
  • 1VK_5177
  • 1VK_5178
  • 1VK_5179
  • 1VK_5180
  • 1VK_5181
  • 1VK_5182
  • 1VK_5183
  • 1VK_5185a

Družinskost se meri tudi v prtljažniku. Čeprav se na prvi pogled zdi, da v Mokki ni posebej radodaren, s prtljago vseeno ne bo težav. Najprej (testni!) razveseli s plastično podlago, na kateri umazanija ne pušča neljubih posledic, potem je naslonjalo deljivo v razmerju 60:40 (dvižen je tudi sedalni del klopi, zato je nastalo dno ravno in vodoravno), potem je pod dnom še nekaj prostora za malenkosti in nekaj v predalu na boku in če še ni dovolj, sta na strehi še vzdolžna nosilca za dodaten prtljažnik.

Za zdaj je kljub družini treh športnih terencev te znamke Mokka edina, ki lahko ponudi 4-kolesen pogon. Testna ga ni imela, prav tako manj ‘terensko’ naravnan pa je tudi bencinski motor. Sodoben turbobencinski stroj odlikujeta izjemno tih in miren tek, v vožnji pa tudi zelo dobra elastičnost: v 6. prestavi brez težav potegne od 50 kilometrov na uro, od 60 pa je tudi že lepo poskočen. Njegova edina slabost je dokaj slab navor pri vrtljajih blizu prostega teka, kar se izkaže pri speljevanju, ko je treba malce bolj odločno pritisniti na plin.

Bencinski motor se pri porabi še vedno ne more kosati z dizli, a se zdi povprečje okoli 8 pri živahni vožnji na robu omejitev lepa številka. S povečanjem tempa poraba hitro naraste na 9, na drugi strani pa lahko voznik prevozi lepo razdaljo brez dolivanja, če je s plinom in pri pretikanju nekaj zmernejši. Spodobno povprečen menjalnik dobro opravlja svoje delo, nekoliko visoko nameščena karoserija na velikih kolesih in z razmeroma kratkim medosjem pa zna pri športnejši vožnji dodati nekaj popra v ovinkih.

***

Nobena tragedija ni, da Mokka ne pobira petic pri posameznih kategorijah vrednotenja. Je pa veseloigra v tem, da tudi ne dobiva dosti trojk. Tako ji uspeva s povprečjem dobre štirice prepričati precej kupcev, v svojem razredu je pri nas udobno na prvem mestu. Kupci že vedo.

Vinko Kernc

Pohvale

+ mere prednjih sedežev

+ prostor za štiri odrasle

+ prtljažnik

+ družinsko prijazna

+ tih in zelo elastičen motor

+ poraba goriva

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ učinkovitost klimatske naprave

+ podvozje (tudi na slabih podlagah)

Graje

– prenizek prednji odbijač

– delovanje tipala za osvetlitev armaturne plošče

– značaj sklopke (speljevanje)

– skromen navor pri nizkih vrtljajih motorja

Na kratko

Mokka je kot tiha voda: v ničemer ne izstopa v tolikšni meri, da bi bodlo v oči, je pa zelo dobra kombinacija zunanje majhnosti, notranje velikosti, prtljažniške uporabnosti, motornih zmogljivosti in splošne prikupnosti, da zlahka obvladuje vrh prodaje v svojem razredu.

Cene

Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW (Enjoy): 21.290 evrov

Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW Innovation: 22.710 evrov

Testni Opel Mokka X 1.4 Turbo 103 kW Innovation: 25.218 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 20°C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 10.699 – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/55 R 18 H Continental ContiPremiumContact2 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, eno decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.250/min: 3,1 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 2.100/min: 5,4 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.750/min: 7,3 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 3.400/min: 10,1 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 9,5 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.364 cm3 – največji navor 200 Nm pri 1.850-4.900/min – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na prednji kolesi

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/55 R 18 H Continental ContiPremiumContact2

Mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.781 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.555 mm – najmanjša razdalja od tal 131 mm – rajdni krog 11,5 m (med zidovi) – notranja širina spredaj 1.394 mm, zadaj 1.394 mm – prtljažnik 356 (z rezervnim kolesom: 306)/1.372 dm3 – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.394 kg – dovoljena skupna obremenitev 434 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,9 l/100 km – izpust CO2 138 g/km

Foto: VK