Avtomobilski teden 15, 2019 Avtomobilski teden 15, 2019
Tesle kot Fiati in Chryslerji Križarska vojna Evropske unije proti avtomobilskemu in drugemu onesnaževanju očitno prinaša povezave oziroma zavezništva, ki jih sicer ne bi... Avtomobilski teden 15, 2019

FCA bo menda v svojo floto lahko štel tudi električne Tesle in tako zadostil okoljski črki zakona.

Tesle kot Fiati in Chryslerji

Križarska vojna Evropske unije proti avtomobilskemu in drugemu onesnaževanju očitno prinaša povezave oziroma zavezništva, ki jih sicer ne bi bilo. Bolj ali manj je znano, da naj bi se povprečni izpust CO2 v EU do leta 2021 zmanjšal na 95 gramov na kilometer. Zahtevna naloga in to še posebej v okoliščinah, ko se zmanjšuje prodaja dizelskih avtomobilov oziroma motorjev, ki so glede izpusta CO2 nekaj skromnejši kot bencinski agregati. In tako se je lahko zgodilo, da sta se povezala italijansko-ameriški Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in ameriška Tesla. Nenaravno zavezništvo? Morda.

Po pisanju Financial Timesa naj bi FCA Tesli plačal težke milijone evrov ali dolarjev, da bo ali bi avtomobile Tesla – in menda se ve, da ta izdeluje le električno gnana vozila – lahko vključil v svojo floto in tako dosegel zahtevane vrednosti do prej omenjenega leta 2021. Ta hip še ni znano, koliko naj bi FCA odštel za to ‘pomoč’, toda upoštevaje precej ali zelo problematičen finančni položaj Tesle, bo morala biti vsota kar precejšnja. Zanesljivo se bo o tem poslu še precej govorilo oziroma pisalo, pri čemer je nenavadno vsaj eno: Fiat doslej z doseganjem meril o izpustu CO2 ni imel kakšnih velikih težav, saj na evropskem trgu prodaja predvsem avtomobile z dokaj skromnimi gibnimi prostorninami in posledično tudi izpusti CO2, prodaja tipičnih ameriških vozil pod njegovim okriljem pa je na Stari celini zanemarljiva. In seveda bistveno: kaj bo na to rekla evropska komisija? Če bo tiho, to pomeni, da je takšna trgovina dovoljena in postavlja pod vprašaj smiselnost naporov za čistejše avtomobile. Ta hip pa je znano, koliko bo treba odšteti v primeru, ko izpust CO2 ne bo tak, kot zahteva zakon: za vsak prekoračen gram bo morala tovarna plačati kar 95 evrov kazni. Po nekaterih ocenah naj bi bile nekatere največje evropske avtomobilske korporacije, recimo PSA ali Volkswagen, na ta račun vsaj ob polovico svojega čistega dobička v določenem letu. Fantastične številke!

***

Novi Porsche 911 postopoma prihaja v trgovine in naj bi izboljšal letošnji prodajni rezultat.

Porsche letos s prodajnim minusom

Nemški Porsche se je v zadnjih letih navadil zgolj na pozitivne številke. Toda vse se enkrat konča in tako se je zgodilo, da je slovita tovarna v letošnjem prvem trimesečju zabeležila negativen prodajni rezultat – prodanih je bilo 55.700 avtomobilov ali 12 odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Kaj se je zgodilo?

Tovarna pojasnjuje, da je glede na vse tisto, kar se je dogajalo lani jeseni, pričakovala, da bo v začetku letošnjega leta šlo nekaj slabše. WLTP oziroma novi standard merjenje porabe goriva in posledično izpustov škodljivih plinov se pozna še sedaj, po drugi strani je prišlo do menjave generacij pri slovitem Porscheju 911 in tudi Macanu, ki je zadnja leta najbolje prodajani avto. Oba modela sedaj postopoma prihajata na trge in pri Porscheju verjamejo, da bo v drugem letošnjem trimesečju precej drugače. Pa vendar je padec prodaje na nekaterih prostorih kljub tem pojasnilom kar šokanten.

Najbolj se je posel skrčil v Evropi, in sicer za 32 odstotkov. V letošnjih treh mesecih je šlo slabo tudi v Nemčiji, najpomembnejšem evropskem trgu, ki je tudi za Porsche tako rekoč izjemnega pomena. Doma je bilo kupcev manj za 28 odstotkov. Slabo so se odrezali tudi azijski oziroma pacifiški trgi (minus devet odstotkov), na Kitajskem pa je v tem času v Porschejev trgovine prišlo za deset odstotkov manj kupcev. Je pa vsaj omembe vredno, da se je letos najbolj povečala prodaja Cayenna (plus 35 odstotkov), a je lovorika najbolje prodajanega Porscheja kljub vsemu še naprej pri Macanu (19.795 vozil).

***

Ford oziroma Ford Sollers zapira tovarne v Rusiji.

Ford zapira tovarne v Rusiji

Leto 2019 se ni začelo najbolj optimistično, vsaj za avtomobilsko industrijo ne. Zdi se nekako tako, da so leta rasti za nami, čeprav je jasno, da je položaj pri različnih avtomobilskih tovarnah prav tako različen. Slaba novica tokrat prihaja iz Rusije.

Ameriški Ford je udeležen v skupnem podjetju Ford Sollers, ki bo letos oziroma čez tri mesece zaprlo tri tovarne, in sicer dve, v kateri izdelujejo Focus, Mondeo, Fiesto in Ecosport, povrh pa bo prenehala delovati tudi tovarna motorjev. Ohranili pa bodo tovarno, v kateri izdelujejo Transit, ki je na ruskem trgu izjemno uspešen. V družbi niso pojasnili, koliko ljudi bo zaradi tega izgubilo delo, ocenjujejo, da bo šlo za ‘znatno’ število, po nekaterih ocenah pa bo zaprtje stalo okoli 500 milijonov dolarjev.

Poteza Forda v Rusiji je sestavni del obsežnega načrta prestrukturiranja, s katerim naj bi ta drugi največji ameriški izdelovalec avtomobilov postal poslovno in finančno veliko bolj uspešen kot je. Zlasti njegov evropski del se že dolga leta srečujejo s številnimi težavami, zaprtje tovarn v Rusiji pa je po drugi strani zgolj odraz stanja na tem velikem, vendar precej problematičnem trgu, ki beleži minuse že vse od leta 2012. Še tega leta je Ford tam prodal dobrih 130 tisoč vozil, lani pa vsega 53 tisoč, na posel z avtomobili pa nedvomno vplivajo tudi sankcije, ki jih je Zahod uvedel proti Rusiji leta 2014, in sicer po aneksiji Krima. Morda pa bodo v Rusiji bolj zadovoljni ob dejstvu, da bo PSA začel v bližini Moskve izdelovati dva avtomobila tovarne Opel in da bo kitajski Great Wall Motors še letos odprl tovarno v kraju Lipetsk.

Janez Kovačič