Peugeot 508 Sport Engineered: na slovenskem trgu Peugeot 508 Sport Engineered: na slovenskem trgu
Zdaj je že nekaj časa jasno, da je hibridizacija lahko tudi v službi športnosti. To zdaj potrjuje tudi Peugeot 508 SE, serijska različica enako... Peugeot 508 Sport Engineered: na slovenskem trgu

Peugeot 508 Sport Engineered Hybrid4: le 5,2 sekunde z mesta do 100, poraba po WLTP pa zgolj 2,03 litra na 100 km.

Zdaj je že nekaj časa jasno, da je hibridizacija lahko tudi v službi športnosti. To zdaj potrjuje tudi Peugeot 508 SE, serijska različica enako poimenovanega koncepta iz leta 2019, ki je pri nas že naprodaj za od 60.650 evrov.

O športnosti pri njem ni dvoma: pogonu služijo trije motorji – bencinski 1.6 THP 147 kW in električni 81 kW spredaj ter električni 83 kW zadaj. V praksi to skupaj nanese 265 kilovatov in do 520 Njutonmetrov (v programu Sport). Tu je treba izpostaviti, da zadnji motor deluje le do 190 kilometrov na uro, prednji pa do največje, elektronsko omejene hitrosti 250 kilometrov na uro.

P 308 SE je priključni hibrid, katerega pogonska litij-ionska baterija kapacitete 11,8 kilovatne ure je nameščena pod zadnjo klopjo. Na domači vtičnici se napolni v manj kot sedmih, na 16-amperski v štirih in na hišni polnilnici (32 A, v tem primeru je treba doplačati 250 € za zmogljivejši vgrajeni polnilnik) v manj kot dveh urah. Ko je polna, zadostuje za 42 kilometrov zgolj električne vožnje, največja hitrost zgolj na električni pogon pa je 140 kilometrov na uro.

  • 5VK_1456cash
  • 5VK_1459c
  • 5VK_1462c
  • 5VK_1450a
  • 5VK_1452
  • 5VK_1443
  • 5VK_1439
  • 5VK_1440la
  • 5VK_1445

Takšne zmogljivosti terjajo seveda prilagoditev mehanike. Vzmetenje je aktivno in v nastavitvi Sport za 50 odstotkov bolj togo, volan je bolj športno kalibriran, spredaj in zadaj sta 22-milimetrska stabilizatorja, koloteka sta razširjena (spredaj za 24, zadaj za 12 mm), karoserija je spredaj znižana za 10, zadaj pa za en milimeter, prednji zavorni koluti (s 4-batnimi čeljustmi) merijo 380 milimetrov, pokrivajo pa jih 20-palčna platišča z gumami mer 245/35. Stabilizacijski ESC ima različne načine delovanje (seveda tudi športnega), vozno dinamiko pa je moč nastaviti na eno od petih možnosti: Electric, Confort, Hybrid, Sport in 4WD. Glede na izbrano nastavitev se prilagaja tudi delovanje oziroma razmerje prenosa moči med prednjo in zadnjo premo. Jasno, 508 SE ima tudi nastavljivo rekuperacijo zavorne energije.

Na voljo so dve karoseriji (limuzina in kombi SW) ter zgolj tri barve (bela, siva in črna), prepoznaven pa bo po mersko diskretnih živo zelenih dekorativnih elementih zunaj in znotraj – tam tudi v menijih, ki so seveda prilagojeni hibridnemu pogonu. Sicer pa je znotraj največja sprememba pri sedežih – ta sta športna z dobro, a še vedno (pri vstopanju in izstopanju) nemotečo bočno oporo.

Takšen 508 SE ima privlačen, diskreten, a prepričljiv športni videz, enako (diskretnost in prepričljivost) velja tudi za zvok znotraj in zunaj, še najbolj presunljive pa so njegove zmogljivosti. A vse to seveda stane. Za ceno iz uvoda je na voljo limuzinska različica, kombi SW je za poldrugi tisočak dražji, doplačil pa je zgolj pet, saj je takšen 508 serijsko – očitno – zelo bogato opremljen. Enega so pri nas že prodali, prav velikih količin pa seveda ne pričakujejo.◄

Foto: VK