Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW Innovation Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW Innovation
Drugi korak Logično je, da avtomobili korakoma napredujejo – vsak nov model je nekako v celem korak pred prejšnjim. Oplu je z drugo generacijo... Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW Innovation

Opel Insignia Grand Sport: spremenjeni karoserijski proporci za več zunanje elegance.

Drugi korak

Logično je, da avtomobili korakoma napredujejo – vsak nov model je nekako v celem korak pred prejšnjim.

Oplu je z drugo generacijo Insignie v dveh korakih uspel znaten preskok.

***

Že za prvo Insignio je veljalo, da je njen videz naredil več kot vsa tehnika. Za drugo bi lahko, čeravno se v njej še vedno prepozna oblikovalska genetika prve generacije, rekli enako, a drži tudi, da je pošteno napredovala v vsem. Na vseh področjih.

  • 1VK_4778ac
  • 1VK_4782la
  • 1VK_4513a
  • 1VK_4509a
  • 1VK_4510a
  • 1VK_4511
  • 1VK_4767ac
  • 1VK_4518a
  • 1VK_4515a
  • 1VK_4516a
  • 1VK_4519a
  • 1VK_4514a
  • 1VK_4520a
  • 1VK_4765ac
  • 1VK_4503a
  • 1VK_4508a
  • 1VK_4504a
  • 1VK_4505a
  • 1VK_4506a
  • 1VK_4507a

Nobeno presenečenje ni, da je zrasla – za decimeter v medosju ter za po 7 centimetrov v dolžino in širino. Prav tako ni čudno, da so jo za pol decimetra znižali; s tem so dobili ‘proporce’ (razmerja se tu ne razume enako), ki naredijo Insignio elegantno športno. Jasno, poteze karoserije so temu v veliko pomoč: ni še bilo Opla, ki bi tako prepričljivo ‘sedel’ na cesti. In na oko prestižno.

Nekaj davka je sicer pobral prtljažnik, ki je zdaj za 40 (oziroma povečan za 20) litrov manjši (kar je pri teh litrih marginalno), narahlo večji (a le nekaj centimetrov) je tudi obračalni krog, je pa pri splošnem napredku v količini (in posledično masi) opreme vseeno shujšala za nekaj 10 kilogramov. A kar je menda za udobje v vožnji najbolj pomembno – notranji trušč so (merjeno v decibelih) zmanjšali najmanj za polovico.

Ko sem še pred predstavitvijo druge generacije vprašal šefa Oplovega oblikovalskega studia, Marka Adamsa, ali se je težko lotiti oblikovanja naslednika tako oblikovno uspešnega avtomobila, se je sproščeno nasmehnil in rekel le: »Počakaj, boš videl.« Takrat je bilo še težko verjeti, da bo naslednica še enkrat enako ali vsaj podobno prepričala javnost. Zdaj vemo: nova Insignia je znova avtomobil, ki vleče poglede.

  • 1VK_4543aw
  • 1VK_4529
  • 1VK_4521
  • 1VK_4524
  • 1VK_4525
  • 1VK_4537
  • 1VK_4571aw
  • 1VK_4572w
  • 1VK_4528
  • 1VK_4527
  • 2017-12-27 15.53.11
  • 1VK_4539a
  • 1VK_4530
  • 1VK_4534
  • 1VK_4546
  • 1VK_4533
  • 1VK_4545
  • 1VK_4532
  • 1VK_4566_exposure
  • 1VK_4565_exposure
  • 1VK_4535
  • 1VK_4536
  • 1VK_4550_exposure

Nekaj genetike je ostalo tudi v kokpitu, a le toliko, da veš, da sediš v Oplu. Merilniki, denimo, sprva delujejo preveč učeno, a se hitro izkaže, da jih sploh ni težko obvladovati. Težko si sicer predstavljam, kateri današnji kupec se še razveseli voltmetra in merilnika temperature olja v motorju tako kot jaz, motita pa zagotovo ne. Je pa treba pozorno pogledati, da bi spoznali, da je instrumentna plošča tretjinsko deljiva. Skrajna dela nosita klasične analogne merilnike, osrednji digitalen del pa se pusti nastaviti in pri tem dobro prikriva svojo tehniko.

Projicirni zaslon (HUD) navduši, ker na velikem navideznem zaslonu ponuja odličen prikaz (kar se sicer s fotografij ne vidi najbolje), vzrok pa je v tem, da ne gre za ceneno različico s svojo šipo ampak za pravo izvedbo s projekcijo na prednjo šipo.

Morda je s praktičnega zornega kota še najbolj napredovala ergonomija. Še tisto, kar smo Oplom nedavno zamerili, je lepo pospravljeno: hitra nastavitev osvetlitve armaturne plošče, hitra nastavitev projicirnega zaslona, malo (a ravno prav) gumbov v splošnem in preprosta logika upravljanja drugotnih naprav. Zares dober ambient pa ustvari zvočniški sistem Bose, ki zmore potnikom ustvariti občutek, kot bi poslušali kakovostno glasbo v živo. Preskušeno z Diano Krall, I’ve Got You Under My Skin.

Kupejevski zadek ima seveda lep vizualen učinek, a tudi nekoliko nepraktičnega: sedanje na zadnjo klop terja pazljivost, saj se potnik hitro udar z glavo v padajoč okvir vrat. Je pa zato znotraj toliko bolj ugodno: ogrevanje sedežev, zračne reže, dve polnilni vtičnici USB, dva žepa, dve bralni lučki, komolčna opora s prostorom za pijačo, veliko kolenskega prostora in – brez klasične 12-voltne vtičnice.

  • 1VK_4551_exposure
  • 1VK_4552_exposure
  • 1VK_4553_exposure
  • 1VK_4554_exposure
  • 1VK_4555_exposure
  • 1VK_4556_exposure
  • 1VK_4557_exposure
  • 1VK_4558_exposure
  • 1VK_4559_exposure
  • 1VK_4560_exposure
  • 1VK_4561_exposure
  • 1VK_4562_exposure
  • 1VK_4563

Ta manjka tudi v prtljažniku, ki ga odkrijejo velikanska zadnja vrata. Še kakšno pomanjkljivost bi lahko tam našli, saj ima le eno lučko za osvetlitev in proženje naslonjal zadnje klopi. Tudi ročica za zapiranje vrat je le na desni strani. Je pa vsaj izjemno lahko dostopen, velik in oblikovno pripraven, kar je navsezadnje njegova osnovna naloga.

Na enaki ravni kot sta videz in ergonomija je tudi podvozje – to lepo blaži grbine in luknje, obenem pa bi ga lahko brez slabe vesti opredelili kot dinamičnega. V splošnem velja, da gre pri Insignii za posrečeno, nevsiljivo in lahkotno dinamiko karoserije, podvozja, volana in pogona. Odlično za lagodno dinamično vožnjo. Po še starem Oplovem receptu si voznik lahko nastavi tri načine prilagoditve mehanike in elektronike, poleg običajne še Tour in Sport. Razlike so občutne, a ne drastične in nekoliko bolj usmerjene v udobje.

Še najbolj neopazen je v tako sestavljeni Insignii njen motor. To je 170-‘konjski’ turbodizel, ki ne utruja potnikov s svojim neprijetnim zvokom, vozniku pa ponuja dovolj lepo krivuljo navora, da si le redko zaželi večjih zmogljivosti. Merilnik vrtljajev nakazuje, da je njegovo prepovedano polje pri 5.000 vrtljajih v minuti, a se kot skoraj vsak današnji dizel ne vrti posebej rad – že do 4.000 se zdi več kot dovolj. Dober navor omogoča tudi precej varčno vožnjo, tako pri stalnih hitrostih kot pri pospeševanjih. Litrsko desetico za 100 prevoženih kilometrov je skoraj težko doseči, tudi če je voznik bolj živahne sorte.

***

Res gre v konkretnem primeru za Insignio višjega cenovnega razreda, a vseeno velja: dva koraka, ki sta Opel resda stala 9 let (predstavitev prve Insignie 2008), sta Oplovo zastavonošo ponesla več skokov naprej. Kar se ne zgodi z vsakim avtomobilskim modelom.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ oprema (tudi cene)

+ ergonomija

+ sedeža, nastavitve, ogrevanje, hlajenje

+ merilniki (količina informacij, vidljivost)

+ zvok avdio sistema

+ tiha notranjost

+ projicirni zaslon

+ osrednji zaslon

+ sistem OnStar

+ ogrevanje prednje šipe

+ prostor in oprema na zadnji klopi

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ dinamika vozila

+ motor: zmogljivosti in poraba goriva

+ lega na cesti

+ izklopljiva TC in ESC

Graje

– oprimek za zapiranje zadnjih vrat le na desni

– delovanje sistema stop/start

– delovanje sistema za samodejni preklop z dolgih na zasenčene luči

– samo ena 12-voltna vtičnica

– samo en vhod za avdio sistem

– oprema prtljažnika

Na kratko

Insignia je postala še bolj elegantna in oblikovno privlačna, a tudi precej bolj ergonomska, bolj udobna (trušč!), bolj prostorna, bolje opremljena in prijaznejša za vožnjo. Zelo, ampak res zelo dober paket avtomobila.

Cene

Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW: 25.600 evrov

Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW Innovation: 27.600 evrov

Testni Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW Innovation: 37.250 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – rahel dež – stanje števca prevoženih kilometrov 21.925 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen običajen vozni program – gume 235/45 R 18 V M+S Michelin Pilot Alpin – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.600/min: 4,2 l/100 km – 79 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 3,8 l/100 km – 80 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.700/min: 5,0 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,7 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.800/min: 8,7 l/100 km – 92 dB

Testni krog: 8,3 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.956 cm3 – največji navor 400 Nm pri 1.750-2.500 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: Normal, Tour, Sport

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/45 R 18 V M+S Michelin Pilot Alpin

Mere: dolžina 4.897  mm – širina 1.863 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.829 mm – najmanjša razdalja od tal 124 mm – rajdni krog 11,74 m (med zidovi) – notranja širina spredaj 1.492 mm, zadaj 1.470 mm – prtljažnik 490/1.450 dm3 – posoda za gorivo 62 l

Mase: vozilo 1.582 kg – dovoljena skupna obremenitev 603 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 226 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,7 s – poraba (kombiniran cikel) 5,2 l/100 km – izpust CO2 136 g/km

Foto: VK