Dacia Duster: dobrodošle spremembe Dacia Duster: dobrodošle spremembe
Dacio Duster poznamo od leta 2010 in je verjetno najbolj posrečena Dacia doslej: zaradi zanimive (terenske) tehnike, sprejemljive cene in predvsem zaradi njenega videza.... Dacia Duster: dobrodošle spremembe
Dacia Duster: tudi z izboljšano zvočno izolacijo, ki je prepolovila notranji trušč.

Dacia Duster: tudi z izboljšano zvočno izolacijo, ki je prepolovila notranji trušč.

Dacio Duster poznamo od leta 2010 in je verjetno najbolj posrečena Dacia doslej: zaradi zanimive (terenske) tehnike, sprejemljive cene in predvsem zaradi njenega videza. Spremembe ob prenovi so vse po vrsti zaradi izboljšanja, ne same zaradi sebe.

  • IMG_6937a
  • IMG_6941a
  • IMG_6943a
  • IMG_6926a
  • IMG_6928
  • IMG_6930a
  • IMG_6935
  • IMG_6929
  • IMG_6932
  • IMG_6934
  • IMG_6940
  • IMG_6954wa
  • IMG_6955w
  • IMG_6944
  • IMG_6956wa
  • IMG_6948w
  • IMG_6958aw

Ni prenove brez sprememb zunanjosti in pogosto se zgodi, da je »original« marsikomu bolj všeč od prenovljene oblike. K sreči je z Dusterjem drugače: novi prednji odbijač, motorna maska, žarometa (z dvojno optiko ter z dnevnimi lučmi), strešna nosilca, (ulita) platišča in zadnje luči niso na zunanjosti naredile nobene »škode«, ravno nasprotno, Duster je zdaj videti sodobnejši in še prepričljivejši.

Znotraj so spremembe bolj ključne, saj je armaturna plošča povsem nova: delno zato, da je drugačen njen videz, delno pa zato, da lahko gosti nove elemente, predvsem seveda Media Nav, zahtevanega denarja (410 oz. 570 evrov, odvisno od osnovnega paketa opreme) vreden zabavno-informacijski sistem z za dotik občutljivim zaslonom, navigacijo in vhodom USB. Nerodnih stikal za pomik šip sredi armaturne plošče tudi ni več tam, ampak so po novem na vratnih oblogah. Novi so še sedeži in njihove prevleke, odslej pa je Duster lahko opremljen tudi s tempomatom in z omejevalnikom hitrosti, s parkirnim pripomočkom zadaj, s samodejnim pomikom šip ter s prikazovalnikom zunanje temperature.

Še tehnika. Zdaj je v Dusterju serijski stabilizacijski sistem, prav tako tudi štiri varnostne blazine (bočni varujeta tudi glavi) in varčna funkcija Eco Mode. Nov v ponudbi je sodoben bencinski TCe 125 s prostornino 1,2 litra, ki je na voljo le v dvokolesno gnanem Dusterju ter v povprečju porabi 6,3 litra goriva na 100 kilometrov. Poleg njega so v ponudbi še 1,6-litrski bencinski motor (tudi v »plinski« različici LPG) in 1,5-litrski dCi z dvema močema. Vsekakor je turbodizel Dusterju bolje pisan na njegov značaj.

Upoštevaje tri osnovne pakete opreme, naštete motorje in dva pogona je v ceniku 13 osnovnih možnosti. Najcenješi je 1.6 16V 4×2 Base (10.300 €), najdražji pa 1.5 dCi 110 4×4 Laureate (17.500 €); slaba novica pri tem je ta, da je prav slednji kot skupek opreme najbolj prikladen, tako zaradi motorja kot zaradi opreme. Srednji paket Ambiance je skoraj »nujen« zaradi klimatske naprave ter elektrifikacije (daljinska ključavnica, šipi spredaj), Laureate pa zaradi deljive zadnje klopi, avdio sistema z upravljanjem na volanskem obroču, potovalnega računalnika ter usnja na volanskem obroču. Z malo strpnosti je zelo dobra izbira tudi 1.5 dCi 90 4×2 Ambiance (13.700 €), žal pa ta motor ne gre skupaj s 4-kolesnim pogonom.

Foto: VK