Nissan Note: 1.2 SC Tekna Sport in 1.5 dCi Accenta Look Connect Nissan Note: 1.2 SC Tekna Sport in 1.5 dCi Accenta Look Connect
Prostorski mali čudež Ni mogoče ne opaziti nenehnega truda avtomobilskih proizvajalcev: podaljšajo avtomobil za 2 centimetra, da znotraj pridobijo 1,4 centimetra dolžine za potnike.... Nissan Note: 1.2 SC Tekna Sport in 1.5 dCi Accenta Look Connect
Nissan Note: avtomobil, za katerega se zdi, da je znotraj večji kot zunaj. Na fotografiji 1.2 SC Tekna Sport.

Nissan Note: avtomobil, za katerega se zdi, da je znotraj večji kot zunaj. Na fotografiji 1.2 SC Tekna Sport.

Prostorski mali čudež

Ni mogoče ne opaziti nenehnega truda avtomobilskih proizvajalcev: podaljšajo avtomobil za 2 centimetra, da znotraj pridobijo 1,4 centimetra dolžine za potnike.

Za Note se zdi, kot bi se posmehoval: res je za decimeter daljši od Fabie, a ima na zadnji klopi prostora (skoraj) toliko, kot ga je v Superbu.

  • 1VK_2727
  • 1VK_2728
  • 1VK_2729
  • 1VK_2730
  • 1VK_2731

Note s prostorom na zadnji klopi toliko izstopa od sebi podobnih, da s tem pravzaprav veste vse: če iščete dobre štiri metre dolg avtomobil z veliko prostora na zadnji klopi, nimate dosti izbire. A velja pri iznajdljivosti snovalcev spomniti še na nekaj – Note ima namreč na armaturni plošči, ki se – verjeli ali ne – po širini povsem sklada z notranjo širino karoserije (pa tudi sicer je mersko skladna z velikostjo avtomobila, da ne bo pomote), pred sovoznikom dva predala. Velika. S skupno prostornino najmanj dvakrat večjo od veliko večjih avtomobilov, kot je sam. Ko le v zgornjem predalu ne bi bil vhod USB odmaknjen od roba luknje …

  • 1VK_2726
  • 1VK_2712
  • 1VK_2713
  • 1VK_2714
  • 1VK_2715
  • 1VK_2716
  • 1VK_2717
  • 1VK_2718
  • 1VK_2719
  • 1VK_2720
  • 1VK_2721
  • 1VK_2722
  • 1VK_2723
  • 1VK_2724
  • 1VK_2725

Tole me spominja na vsaj tri desetletja staro šalo, da so Japonci izumili 20-litrsko posodo. S tem, da je majhna kot vojaška čutarica. Pri tem je seveda treba spomniti še na to, da ima Note zadaj tudi prtljažnik s slabimi dvesto litri osnovne prostornine in – pozor – s preko dvema kubičnima metroma povečanega prostora! No?

In ko že menite, da smo s prostorom končali, ima Note iz tega poglavja še eno dobro lastnost. Sopotniku spredaj so namenili duhovito rešitev in sicer utor med armaturno ploščo in karoserijo, tako da lahko vanj potisne prste nog, kar pomeni, da lahko stopala za kakih dodatnih 10 centimetrov dvigne. Morda se ne bere ne vem kako pretresljivo, je pa, verjemite, pravo olajšanje ob že le malo daljših vožnjah.

  • 1VK_1471aw
  • 1VK_1464
  • 1VK_1472
  • 1VK_1474
  • 1VK_1460
  • 1VK_1481a
  • 1VK_1477
  • 1VK_1458
  • 1VK_1457
  • 1VK_1461
  • 1VK_1485a
  • 1VK_1453
  • 1VK_1455a
  • 1VK_1478
  • 1VK_1488

Za dobro počutje skrbita tudi sedeža, ki nudita dobro bočno oporo (predvsem na naslonjalu) in ki sta tudi mersko zadosti razkošna. Pri Nissanu so sicer gumb za upravljanje potovalnega računalnika iz notranjosti merilnikov prestavili, a na armaturno ploščo levo od volanskega obroča, kar še vedno ni dovolj varno mesto znaj in če ne bi bilo te pomanjkljivosti, bi se Note zelo dobro izkazal tudi pri ergonomiji. Merilniki so lepi in dobro berljivi, pa tudi gumbi na volanskem obroču so dobro postavljeni. Samodejna klimatska naprava v hladnem in vlažnem vremenu ni uspela povsem odrositi šip in ko je zunaj zmrzovalo, je bilo tudi pri nastavljenih 18 stopinjah Celzija znotraj še vedno prevroče. Je pa toliko bolj razveselil osrednji zaslon in njegove funkcije: meniji (še posebej predvajalnika glasbe, a tudi navigacije in info sistema) so odlični in skoraj popolni, pri navigaciji lahko denimo voznik sam nastavi predvideno potovalno hitrost, na podlagi katere sistem izračunava prihod na cilj. Več kot samo dober je tudi zvok avdio sistema, ki, denimo, odlično reproducira Sinatrin glas v Fly Me To The Moon, a se tudi drugih glasbenih zvrsti ne ustraši.

Nekaj dvomov vzbuja sistem nadzora okolice s štirimi kamerami; še vedno namreč ne dajo dovolj točnega podatka, kako blizu oviri je avtomobil, kar se še dodatno poslabša v dežju in povsem odpove v meglenem vremenu. Dodaten zvočni parkirni pripomoček bi tu povsem spremenil mnenje.

  • 1VK_1438wa
  • 1VK_1452
  • 1VK_1432
  • 1VK_1434
  • 1VK_1502
  • 1VK_1503
  • 1VK_1504
  • 1VK_1431
  • 1VK_1437
  • 1VK_1463
  • 1VK_1451
  • 1VK_1436
  • 1VK_1447
  • 1VK_1448

Medtem ko sta tule predstavljena Nissana znotraj močno podobna, se zunaj precej razlikujeta. Sicer edina razlika je v dodanih plastičnih (športnih) obrobah in spojlerjih, a so te precej izrazite, tako da se v primeru bencinskega 1.2 SC zdi, da bi moral imeti nekoliko večja kolesa. S tega zornega kota je ‘običajna’ zunanjost bolj skladna, vsekakor pa gre za osebni okus.

Tudi pri motorjih to velja, a so tu stvari dosti bolj merljive. Turbodizel v črnem Notu 1.5 dCi  je odličen: tudi v hladnem se za dizla dokaj hitro ogreje (in prične ogrevati notranjost), brez večjega odpora se zavrti preko 4.000 vrtljajev v minuti, navorsko pa je dovolj zmogljiv, da mu je 5 prestav menjalnika dovolj. Toda le v primeru, ko ni bolj naložen ali ko ne pelje preveč navkreber. Takrat se izkaže, da je menjalnik le nekako (pre)dolgo izračunan in šesta prestava bi precej izboljšala njegove zmogljivosti. Dolgemu menjalniku navkljub pa motor že od 1.500 vrtljajev naprej lepo pospešuje celo v četrti prestavi in z zmerno vožnjo zna biti zelo varčen – tudi s kakimi petimi litri lahko prevozi 100 kilometrov. Ta Note se je izkazal tudi z lego na cesti pri nizkih zunanjih temperaturah (vse do -5 stopinj C) po različnih podlagah vse do spolzkega asfalta, kar je treba v veliki meri pripisati njegovim gumam.

  • 1VK_2736wa
  • 1VK_2742
  • 1VK_2741a
  • 1VK_2743
  • 1VK_2744a
  • 1VK_2737a
  • 1VK_2739
  • 1VK_2749
  • 1VK_2734wa
  • 1VK_2745a
  • 1VK_2747a

Zgodba je s prisilno polnjenim motorjem 1.2 SC je nekoliko drugačna. Teorija obeta veliko: sodoben trivaljnik, mehansko puhalo in neposreden vbrizg so značilnosti, ki bi mu lahko vdahnile veliko živahnosti. A se izkaže, da niti ni športno poskočen, niti navorsko radodaren. Poleg tega je dokaj slabo odziven in tudi vrti se ne prav rad, tako da je prekinjevalnik pri 6.300 vrtljajih v minuti kar nekako pozna odrešitev trpinčenja. Pri vožnji s stalno hitrostjo se sicer izkaže kot varčnež, a povprečna poraba v resničnih pogojih pospeševanja in vzponov precej naraste: za 500-kilometrski domet se je treba kar lepo potruditi s stopalko plina. Bilo bi sicer krivično, če bi ga označili za preslabotnega za to karoserijo, v resnici se prav lepo pelje, le športnosti ne pričakujte od njega.

  • 1VK_2693
  • 1VK_2695a
  • 1VK_2681
  • 1VK_2685
  • 1VK_2700
  • 1VK_2696a
  • 1VK_2701
  • 1VK_2667
  • 1VK_2671
  • 1VK_2672
  • 1VK_2673
  • 1VK_2704
  • 1VK_2674a
  • 1VK_2752rw
  • 1VK_2675
  • 1VK_2679c
  • 1VK_2732
  • 1VK_2703

Dobra stran pri tem je, da se lahko kupci tudi tu odločijo med več (konkretno tremi) motorji, sicer pa se Note niti ne trudi biti športen avtomobil. Njegovo poslanstvo je jasno: prostor in ob tem še prijetna vožnja in posledično tudi počutje. Športnost prepušča drugim.

Vinko Kernc

Pohvale

+ prostor na zadnji klopi

+ vzdolžen pomik zadnje klopi

+ bočni oprijem sedežnih naslonjal

+ meniji razvedrilnega sistema

+ volan, vodljivost

+ štiri kamere za 360-stopinjski nadzor

+ dva velika predala v armaturni plošči

+ predali in mesta za plastenke

+ povečljivost prtljažnika (prostornina)

+ dober navigacijski sistem

+ zvok avdio sistema

+ tek ročice menjalnika

Graje

– ura (v merilnikih) vidna le vozniku

– (vremensko) omejena uporabnost kamer

– položaj gumba za potovalni računalnik

– neosvetljena predala pred sovoznikom

– manjka zvočni parkirni pripomoček

– skop potovalni računalnik

– le po višini nastavljiv volanski obroč

– skromne zmogljivosti bencinskega motorja

– le voznikova šipa s samodejnim pomikom

Na kratko

Nissan Note, prostorski zmagovalec. Takšen dokazuje, da je lahko tudi le 4-metrski avtomobil, sicer v osnovi namenjen mestu, zadosti velik tudi za štiričlansko družino in njene (dopustniške) potrebe. Bencinski motor z mehanskim puhalom je dober, a ga turbodizel prekosi v večini uporabniških lastnosti.

Nissan Note 1.2 SC Tekna Sport

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 18° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 8.331 km – menjalnik v 5. prestavi – vklopljen način ECO – gume 195/55 R 16 V Bridgestone Turanza ER300 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 2,6 l/100 km – 86 dB

100 km/h, 2.500/min: 3,8 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 3.200/min: 5,5 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 4.000: 7,8 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 7,7 l/100 km

Cene

Nissan Note 1.2 SC: 15.900 evrov

Nissan Note 1.2 SC Tekna Sport: 18.400 evrov

Testni Nissan Note 1.2 SC Tekna Sport: 18.800 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – bencinski, mehansko puhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.198 cm3 – največji navor 147 Nm pri 4.000 – največja moč 72 kW (98 KM) pri 5.600/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/55 R 16 V Bridgestone Turanza ER300

Mere: dolžina 4.135  mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.600 mm – najmanjša razdalja od tal 131 mm – rajdni krog 10,7 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 195/2.012 l – posoda za gorivo 41 l

Mase: vozilo 1.118 kg – dovoljena skupna obremenitev 395 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,7 s – poraba (kombiniran cikel) 4,3 l/100 km – izpust CO2 99 g/km

Nissan Note 1.5 dCi Accenta Look Connect

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -1° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 827 km – menjalnik v 5. prestavi – vklopljen način ECO – gume 195/55 R 16 H M+S Michelin Alpin Green X – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 3,0 l/100 km – 90 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.100/min: 2,5 l/100 km – 90 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,0 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.400/min: 5,0 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 3.000: 7,4 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 6,6 l/100 km

Cene

Nissan Note 1.5 dCi: 15.000 evrov

Nissan Note 1.5 dCi Accenta Look Connect: 17.100 evrov

Testni Nissan Note 1.5 dCi Accenta Look Connect: 17.500 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 200 Nm pri 1.750 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/55 R 16 H M+S Michelin Alpin Green X

Mere: dolžina 4.100  mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.600 mm – najmanjša razdalja od tal 131 mm – rajdni krog 10,7 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 195/2.012 l – posoda za gorivo 41 l

Mase: vozilo 1.129 kg – dovoljena skupna obremenitev 415 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 179 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,9 s – poraba (kombiniran cikel) 3,6 l/100 km – izpust CO2 95 g/km

Foto: VK