Mercedes-Benz E T in E Coupé: na slovenskem trgu Mercedes-Benz E T in E Coupé: na slovenskem trgu
Razred E pri Daimlerju, kljub izjemnemu uspehu novih razredov in podrazredov, še vedno uteleša osrčje te avtomobilske znamke, zato tudi ne čudi, da so... Mercedes-Benz E T in E Coupé: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz E Coupé: klasična eleganca v sodobni interpretaciji in s pravšnjo mero športnega pridiha.

Razred E pri Daimlerju, kljub izjemnemu uspehu novih razredov in podrazredov, še vedno uteleša osrčje te avtomobilske znamke, zato tudi ne čudi, da so ji tudi v tej generaciji namenili široko paleto (karoserijske) ponudbe. Najnovejši na našem trgu je kupe, ki ga kupci lahko odpeljejo že za 53.250 evrov.

  • 1VK_1620a
  • 1VK_1622a
  • 1VK_1623a
  • 1VK_1621a
  • 1VK_1610ac
  • 1VK_1612ra
  • 1VK_1628ac
  • 1VK_1644l
  • 1VK_1613a
  • 1VK_1627a
  • 1VK_1643a
  • 1VK_1643aw
  • 1VK_1639
  • 1VK_1634l
  • 1VK_1642
  • 1VK_1617
  • 1VK_1636
  • 1VK_1637
  • 1VK_1641
  • 1VK_1638

Za E Coupé pravijo, da že nakazuje nove smernice oblike prihodnjih Benzov, kjer je treba biti pozoren na izginjanje črt; če pogledate pozorno, boste opazili, da jih Coupé na boku nima (več). Filozofija Roberta Lešnika. V primerjavi s prejšnjo generacijo je E Coupé milimetrsko do centimetrsko daljši, širši in višji, daljše je tudi medosje in večje so notranje mere. Jasno, v primerjavi z limuzino je (za 15 mm) nižji in kot čistokrvni klasičen kupe nima stebrička B. Le dva paketa sta na voljo, luksuzen Avantgarde in športen AMG Line, vsa tehnika pa je v osnovi enaka kot pri limuzini, vključno s sodobnimi asistenčnimi sistemi. Cenik vsebuje 5 različic; dve sta dizelski in tri bencinske, tri imajo zadnji pogon in dve štirikolesen 4Matic, menjalniki pa so vselej samodejni (9). V uvodu navedena cena velja za E Coupé 220 d 143 kW, za tri tisočake dražji 4Matic pride na trg junija. Najcenejši bencinski je E Coupé 200 135 kW, ki stane 53.540 evrov. Do konca leta 2018 se bo ponudbi pridružilo še 8 različic, vključno z E 50 4Matic AMG z novim, vrstnim(!) 6-valjnim motorjem in s 320 kilovati moči.

  • 1VK_1654a
  • 1VK_1659a
  • 1VK_1662a
  • 1VK_1648l
  • 1VK_1645a
  • 1VK_1668a
  • 1VK_1647a
  • 1VK_1649a
  • 1VK_1661a
  • 1VK_1653
  • 1VK_1650el
  • 1VK_1651la
  • 1VK_1652

Kombijevska različica T, ki je Daimler ne imenuje več tako (mednarodno mu pravijo Estate, tu pri nas pa malo neposrečeno Karavan …), je pri nas že nekaj časa naprodaj, zanjo pa znova velja, da je do stebrička B tehnično enaka limuzini, od tam naprej pa ima (za 69 mm) daljše medosje, (za 29 mm) krajši zadnji previs in, jasno, kombijevski zadek. Drugačne so še zadnje luči in zadaj je serijsko zračno vzmetenje, ima pa menda največji prtljažnik med sebi podobnimi (640/1.820 l).

Pri kombiju velja omeniti sistem za pomoč pri vožnji v močnem bočnem vetru (več kot 80 km/h) in možnost tretje (otroške) sedežne vrste – v prtljažniku. Še bolj kot za Coupé tudi za Estate velja, da je tehnika enaka kot pri limuzini.

Cenik različice Estate je seveda daljši in ponuja 5 dizelskih ter 7 bencinskih kombinacij, do konca 2018 pa jih napovedujejo še nadaljnjih 5. Dotlej je najcenejši E 200 d, ki stane 49.700 evrov, bencinski E 200 pa je za poldrugi tisočak dražji. Nebesna cena velja za različici AMG (420 in 450 kW) s serijskim pogonom 4Matic, ki deli navor od nič odstotkov spredaj do nič odstotkov zadaj, pri vklopljenem programu Race pa je pogon zgolj zadnji in stabilizacijski sistem izklopljen. Takšen stane od 156.900 evrov naprej.

Nekaj dodatnih upov je na plečih (zgoraj upoštevane v ceniku) različice All-Terrain, ki je v osnovnem položaju za 29 milimetrov višje od tal, ki ima serijski 4Matic in zračno vzmetenje, ki ima dodaten vozni program (namenjen ‘terenu’) in jasno izražen nekoliko terenski videz, najcenejši v tej druščini pa bo E 220 d 4Matic All-Terrain – 60.350 evrov.

S pričetkom prodaje četrte (ali pete, če štejete posebej All-Terrain) karoserijske različice Cabriolet to jesen bo tudi na našem trgu zaokrožena ponudba razreda E. Pri slovenskem zastopniku še vedno načrtujejo glavnino prodaje limuzine (68 %), kombijev kakih 18 %, kupejev 11 in kabrioletov 4 odstotke vseh prodanih Ejev. In ker gre za povsem novo generacijo, želijo do leta 2018 prodajo razreda E v primerjavi z letom 2016 podvojiti na 155 prodanih kosov.◄

Foto: VK