



Herbert Diess bo verjetno moral na sodišče.
Tri obtožnice proti pomembnim ljudem koncerna VW
Diesel-Gate noče in noče ponikniti. Čudno, nenavadno? Daleč od tega. Afera ni globoko posegla le v avtomobilsko tovarno, ki jo je sproducirala, pač pa v vso avtomobilsko industrijo in posledično tudi v način življenja, ki ga poznamo. In ker je tako, se znova in znova odpirajo nove strani.
Tožilci oziroma sodne oblasti v nemški zvezni deželi Spodnja Saška, prav tisti, kjer ima sedež tudi Volkswagen, so vložili obtožnice proti dvema vodilnima človekoma koncerna in nekomu, ki je bil nekdaj nesporni vladar ta hip največje avtomobilske korporacije na obli. Herbert Diess, prvi izvršni človek VW, in Hans Dieter Pötsch, predsednik, sta obtožena, da sta investitorje in delničarje prepozno obvestila o aferi Diesel-Gate. Hkrati s tem so obtožili tudi dr. Martina Winterkorna, nekdanjega prvega človeka VW.
Herbert Diess se je koncernu VW pridružil julija 2015, slaba dva meseca pred izbruhom škandala. Tožilci kljub temu menijo, da je bil o vsem obveščen že 27. julija tega leta in je torej imel dovolj časa in možnosti, da bi ukrepal drugače, kot je. Hans Dieter Pötsch je tedaj skrbel za finance in naj bi po zatrjevanju preiskovalcev za vse skupaj vedel že 29. junija 2015 – pa tudi on ni ukrepal. Winterkorn že ves čas zatrjuje, da o vsem skupaj ni vedel prav nič, pa čeprav je dobro znano, da se brez njegove privolitve v koncernu ni moglo zgoditi veliko. Znano je, da je vrednost delnic VW ob izbruhu padla za 37 odstotkov in da je doslej afera koncern stala vsaj 29 milijard evrov, kar so zgolj neposredni stroški. Po mnenju nekaterih pravnih strokovnjakov bo obtožnica proti Herbertu Diessu na sodišču – če bo do sojenja sploh prišlo – težko zdržala, medtem ko je položaj Pötscha in Winterkorna v tem pogledu precej drugačen oziroma nejasen. Sicer pa – bomo videli.
***

Carlos Ghosn je moral nekaj malega plačati tudi v ZDA.
Ghosn v finančnih mlinih tudi v ZDA
Tudi nam dobro znani Carlos Ghosn, nekdanji šef zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, ki na drugi strani sveta čaka na začetek sojenja zaradi obtožb o finančnih in drugih nepravilnostih, nekako noče s scene. Tokrat se je malo zapletlo v ZDA.
Tam sta se Ghosn in Nissan z oblastmi pogodila o plačilu kazni v višini 16 milijonov dolarjev – 15 jih bo plačala japonska tovarna, milijon bo prispeval Ghosn. Gre za precej zapleteno finančno ‘operacijo’, s katero naj bi Ghosn po upokojitvi dobil nič manj kot 140 milijonov dolarjev. Tega denarja sicer ni in ga tudi ne bo dobil, je pa jasno, da so se Nissanovi in Ghosnovi odvetniki odločili za ‘sodelovanje’ z ameriškimi oblastmi, ki v teh primerih ne poznajo šale. Vse skupaj pa znova dokazuje, da je imel CG v svojih rokah ogromno moč, ki jo je dobro izkoristil. Vse do usodnega lanskega novembra, ko so mu na Japonskem na roke nadeli lisice …
***

Tudi JLR bo zaradi Brexita za teden dni ustavil proizvodnjo v Veliki Britaniji.
Brexit: JLR bo za teden dni ustavil proizvodnjo
Tako kot Diesel-Gate in Carlos Ghosn je avtomobilska in siceršnja stalnica tudi Brexit. Če gledaš od daleč, se zdi kot burka, od blizu je težava, sem in tja celo tragedija. Za številne avtomobilske tovarne na Otoku je za sedaj predvsem prvo.
Jaguar Land Rover (JLR), ki je v lasti indijske industrijske skupine Tata oziroma Tata Motors (in menda na piki nemškega BMW), se namreč pridružuje nekaterim avtomobilskim hišam, ki so že pred časom napovedale, da bodo v času dejanskega Brexita – ta naj bi se zgodil 31. oktobra – začasno ustavile proizvodnjo. JLR naj bi to po sedanjih napovedih storil prvi teden novembra in se s tem izognil verjetnim težavam, ki bodo spremljale odhod Velike Britanije iz združene Evrope. JLR bo ustavil proizvodnjo v treh svojih tovarnah. In kako je to utemeljil Ralf Speth, prvi mož JLR?
»Vsak dan potrebujemo okoli 20 milijonov sestavnih delov, kar med drugim pomeni, da mora biti vsak sestavni del na voljo ob pravem času. O morebitnih težavah, ki jih prinaša Brexit, ne moremo zgolj razmišljati, pač pa moramo ukrepati.« JLR prispeva k skupni proizvodnji osebnih vozil v Veliki Britaniji približno 500 tisoč vozil, to pa je seveda številka, ki ima težo in pomen. In prav kmalu se utegne pokazati, kdo je imel bolj prav: ali tisti, ki svarijo pred nepredvidljivimi posledicami, ali oni, ki se jim prav to opozarjanje zdi pretirano.
Janez Kovačič