Avtomobilski teden 21, 2021 Avtomobilski teden 21, 2021
Fiskerjev papamobil za papeža Frančiška? Ko je papež Frančišek postal vrhovni vodja vesoljne Katoliške cerkve, je precej pometel po Vatikanu. Ni bilo in še... Avtomobilski teden 21, 2021

Fisker Ocean je oziroma bo električni športni terenec, ki naj bi ga dobavili tudi Vatikanu.

Fiskerjev papamobil za papeža Frančiška?

Ko je papež Frančišek postal vrhovni vodja vesoljne Katoliške cerkve, je precej pometel po Vatikanu. Ni bilo in še vedno ni enostavno, odpor je – kolikor je mogoče vedeti – kar velik. Kot človek, ki je večino svojega življenja preživel v Južni Ameriki (Argentina), kjer so razmere povsem drugačne kot v Evropi, se je v skladu s svojim in katoliškim prepričanjem odrekel številnim ugodnostim, morda celo razkošju. Tudi sloviti papamobili, avtomobili, narejeni posebej za papeža, so nekako utonili v pozabo. A ne povsem.

Ameriški Fisker, relativno neznani izdelovalec avtomobilov, je namreč sporočil, da naj bi prihodnje leto Vatikanu dobavili papamobil. Šlo naj bi za električni športni terenec Ocean. Avto naj bi imel posebno stekleno kupolo, ki bo omogočala papežu dober pregled, hkrati pa naj bi bil dobro viden, pa solarno napajanje nekaterih porabnikov energije, povrh bo vgrajenih veliko recikliranih materialov ipd. Vse drugo seveda ostaja skrivnost. In ker iz Vatikana še ni prišla vest, s katero bi zanikali navedbe ameriške avtomobilske tovarne, je treba verjeti, da bo nastal nov papamobil. Vsaj za sedaj.

***

Tesla je na Kitajskem uspešna, toda na tej poti je vse več neobičajnih zapletov.

Tesla in Kitajska

Že pred več kot mesecem so s Kitajske prihajale novice, ki niso bile pretirano naklonjene ameriški Tesli. Tedaj naj bi vojaške oblasti nekaterim lastnikom Tesel ‘svetovale’, naj svojih avtomobilov na parkirajo znotraj vojaških območij. Razlog se je zdel precej banalen: Tesle imajo toliko kamer in druge elektronske (digitalne) opreme, da bi jih lahko uporabljali tudi za vohunjenje. Hitro se je oglasil sam Elon Musk in zagotovil, da bodo takoj ukrepali, če se bo izkazalo, da je v teh obtožbah, ki so bila bolj sumničenja, kaj resnice. Vse skupaj je kmalu utonilo v pozabo.

Sedaj od tam prihaja novica, da so na nekaterih območjih v Pekingu in Šanghaju, ki so v lasti države, lastnikom ameriških Tesel prav tako priporočili, naj svojih avtomobilov ne parkirajo na teh krajih. Za sedaj še ni jasno, ali gre v tem primeru res za ukrep kitajskih oziroma mestnih oblasti ali pa kaj drugega. Tako ali drugače, očitno postaja Tesla svojevrsten talec napetih odnosov na relaciji Peking-Washington. Kitajski trg je za ameriškega izdelovalca električnih vozil izjemnega, skoraj usodnega pomena, saj na tem velikem prostoru proda približno 30 odstotkov svojih avtomobilov. Med nedavno avtomobilsko razstavo v Šanghaju se je zgodil tudi incident, ki prav tako ni bil v korist Tesli. Na razstavljeni avtomobil se je namreč povzpela lastnica Tesle 3 in se glasno ter jasno pritožile čez ameriško tovarno, ki naj ne bi pravočasno in učinkovito odpravila težave na njenem avtomobilu. Vse skupaj ni šlo mimo kitajskih oblasti – in kdaj gre? –, Tesla pa je pohitela z obvestilom in tudi opravičilom. Bolj ali manj očitno je, da se bo morala Tesla na Kitajskem ukvarjati s stvarmi, ki nimajo nič skupnega z avtomobili. Tako to gre.

***

Po Bugattiju prihaja v ospredje tudi Lamborghini, ki ima v svoje programu tudi športni terenec Urus.

Lamborghini naprodaj?

Pandemija je temeljito posegla v avtomobilsko industrijo. Morda bolj, kot je ta hip mogoče videti in prepoznati. Recimo, da je to vidno in občutno pri koncernu Volkswagen (VW).

Že mesec ali dva nazaj se je veliko pisalo o možnosti, da bo sloviti Bugatti, ki je v naročju VW, zamenjal lastnika. Sosedom Hrvatom se je zdelo fino, ker je bil kot novi lastnik pogosto omenjano podjetje Automobili Rimac. Pomemben lastnik tega nekdaj hrvaškega zagonskega podjetja, ki že pred časom postalo upoštevanja vredno ime v svetu električnega avtomobilizma, je Porsche, ki je prav tako v rokah VW, in je naj bi bil v tem poslu posrednik oziroma igralec. Toda do dogovora oziroma prenosa lastništva ni prišlo, pri čemer se zdi malce nenavadno, da bi Automobili Rimac na svoja pleča prevzel sicer znano, toda finančno precej problematično avtomobilsko ime Bugatti. Nekdanja slava pač ni dovolj. Sedaj pa se precej govori oziroma piše o Lamborghiniju. Tudi ta tovarna športnih bolidov je pod okriljem koncerna iz Wolfsburga in bolj ali manj jasno je, da ji pandemija ni koristila. Toda pojavil se je sklad oziroma konzorcij Quantum Group, ki naj bi bil za nakup Lamborghinija odšteti 7,5 milijarde evrov. V ozadju tega posla oziroma ponudbe naj bi bil med drugimi tudi Anton Piëch, sin v svetu avtomobilizma dobro znanega, sicer pokojnega dr. Ferdinanda Piëcha. Prav ta je pred 23 leti Lamborghinija pripeljal v nemški avtomobilski konglomerat, pri čemer je pač uporabil moč izvršnega direktorja in kasneje predsednika uprave VW. Toda to so bili povsem drugačni časi od sedanjih. Iz VW oziroma Audija, ki formalno drži roko nad Lamborghinijem – ta je lani izdelal 7.340 avtomobilov – je že prišlo sporočilo, da italijansko podjetje ni naprodaj. Ta hip morda res ne, toda veliko vprašanje je, kako se recimo Bugatti, Lamborghini in Ducati vključujejo o novo, pred nekaj meseci objavljeno strategijo nemškega velikana, ki veliko ali skoraj vse stavi na avtomobilsko elektrifikacijo. Verjetno se bodo čez čas pojavili tudi električni Bugattiji in Lamborghiniji, a ni nujno, da pod okriljem VW.

Janez Kovačič