Ford Puma, Kuga, Mustang: prenovljena in nov na slovenskem trgu Ford Puma, Kuga, Mustang: prenovljena in nov na slovenskem trgu
  Po tistem, ko je Ford skoraj ekspresno odpravil limuzinske kombije in druge (dokaj) uspešne avtomobile, se je osredotočil predvsem na cestne terence/križance (Puma... Ford Puma, Kuga, Mustang: prenovljena in nov na slovenskem trgu

Trije Fordi: dva prenovljena, eden pa nove, že 7 generacije – Puma, Kuga, Mustang.

 

Po tistem, ko je Ford skoraj ekspresno odpravil limuzinske kombije in druge (dokaj) uspešne avtomobile, se je osredotočil predvsem na cestne terence/križance (Puma in Kuga) ter športnika kot je Mustang. Prva dva prenovljena, Mustang pa nove generacije se vozijo na slovenski trg, pri čemer je puma v najcenejši izvedbi na voljo za 23.510 evrov, za Kugo hočejo 28.540 evrov (ceni brez financiranja), medtem ko je Mustang v najbolj krotki varianti naprodaj za okoli 67 tisoč evrov.

  • 2024_FORD_PUMA_21-minc
  • 2024_FORD_PUMA_9-minc
  • 2024_FORD_PUMA_11-minc
  • 2024_FORD_PUMA_14-min

Navzven je Puma toliko drugačna, da ni enaka prejšnji izvedenki: nova je maska, drugačna so platišča, izbirate je mogoče med šestimi barvami – povsem nova in nedvomno zanimiva je Cactus Grey. Znotraj so drugačne sedežne preobleke, nov je tudi volanski obroč (spodaj prirezan), na voljo je brezžično polnjenje telefona, izbira asistenčnih sistemov je sedaj bolj pestra (360-stopinjska kamera, t.i. inteligentni tempomat, ki zaznava ovinke, izvoze na avtoceste), predvsem pa – kot pravi slovenski zastopnik – je serijska oprema bogatejša. Recimo, da sem spada tudi t.i. drift ročna zavora … Pred voznikom sta dva zaslona – prvi, ki meri 12,8-palcev, je instrumentna plošča, drugi (12-palcev) pa ponuja vse druge informacije, pomembne za voznika in tudi sovoznika. Prtljažnik zmore ponuditi 456-litrov prostornine, v dnu prtljažnika pa je še 80-litrski ‘megabox’, kar je nedvomno dobrodošlo oziroma uporabno. Prenovljena puma je na voljo v treh opremskih paketih (Titanim, ST-Line in ST-Line X), pa z 1,0-litrskim bencinskim agregatom, ki je blagi hibrid v dveh izvedbah moči (92 kW/125 ‘konj’ ter 114 kW/155 ‘konj’) in ju je mogoče kombinirati z dvema menjalnikoma (6-stopenjski ročni in 7-stopenjski samodejni). Kot že zapisano, je v najcenejši izvedbi ta Ford naprodaj za 23.510 evrov, v primeru financiranja je ob upoštevanju 5,2-odstotnega popusta cena 22.287 evrov.

  • 2023_FORD_KUGA_ACTIVE_02-LOWc
  • 2023_FORD_KUGA_ACTIVE_03-LOWc
  • 2023_FORD_KUGA_ST-LINE_02-LOWc
  • 2023_FORD_KUGA_ST-LINE_06-LOW

Nekaj večja Kuga se na slovenski trg vozi z nekaj ambicioznejšim prodajnim načrtom, je pa njena predjesenska prenova razmeroma zadržana. Avto se je kljub slovensko ‘nerodnemu’ imenu dobro uveljavil, gotovo ni nepomembno, da zmore po novem vleči prikolico do 2.100 kilogramov. Nova je izvedenka Active, pri čemer gre za najbolj robustno varianto, primerno tudi za ceste oziroma poti, kjer naj bi prišle bolj do izraza osnovna značilnost teh vozil. Ko so v mislih pogoni, kaže začeti s priključnim hibridom (PHEV). S tem Ford vsaj za silo vztraja pri precej pojemajočem električnem avtomobilskem prehodu; tovarna navaja, da je mogoče zgolj na elektriko prevoziti nekaj manj kot 70 kilometrov. Opremskih paketov je pet, pogon prednji ali štirikolesni (AWD), motorji pa seveda bencinski v razponu moči od najmanj 110 kW/150 ‘konj’ do 178 kW/243 ‘konj’ (priključni hibrid) v kombinaciji s tremi menjalniki (6-stopenjski ročni, 8-stopenjski samodejni in brezstopenjski samodejni). V začetni izvedbi (1,5-litra, 110 kW, ročni menjalnik) je Kuga na voljo za najmanj 28.540 evrov, s financiranjem in z 8,6-odstotnim popustom za 26.114 evrov. Priključni hibrid je seveda dražji – najmanj 40.420 evrov, s financiranjem in že omenjenim popustom 36.984 evrov.

  • 2024FordMustang_Darkhorse_CarbonizedGrey_28-LOWc
  • 2024Ford_Mustang_CaliforniaSpecial_1-LOW
  • 2024FordMustang_Cabriolet_YellowSplash_22-LOW
  • 2024FordMustang_Coupe_LucidRed_54-LOW
  • 2024FordMustang_Coupe_LucidRed_76-LOW

Gotovo je povsem drugačnim kupcem namenjen prenovljeni, sicer pa že dolgo znani Mustang. Legendarni kupe (seveda ponujajo tudi kabrioletsko verzijo) je na tem svetu že vse od leta 1964(!), do danes so prodali nekako 10 milijonov vozil, sedaj ponujajo sedmo generacijo. Seveda je zadržal klasično karoserijsko podobo – dolg prednji del, pa kratek zadek s štirimi izpušnimi cevmi ipd. Srce in bistvo je 5,0-litrski bencinski osemvaljnik v dveh izvedbah moči (328 kW/446 ‘konj’ in/ali 343 kW/453 ‘konj’), pri čemer je mogoče izbirati med 10-stopenjskim samodejnim ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom Tremec. Nova je varianta Dark Horse za najmanj 79.600 evrov, medtem ko nekaj ‘krotkejši’ mustang stane 67 tisoč evrov. Še za tiste, ki prisegajo na kabrioletsko verzijo – na voljo je za najmanj 72.100 evrov.

Najbolj naj bi šla v promet Kuga (nekako 200 vozil do konca leta), Puma naj bi bila po volji okoli 120 slovenskih kupcev, Mustang pa bo menda za vsaj deset navdušencev. ◄

Foto: Ford