

Mazda CX-5: na slovenskem trgu
Novice 08/06/2017 Vinko Kernc

Po le petih letih in v tem času prodanih 1,5 milijona primerkov je Mazda na trg poslala drugo generacijo srednje velikega športnega terenca CX-5. Z njim želi utrditi in še okrepiti nenehno rast prodaje, ki je, gledano globalno, že četrto leto zapored rekordna. Novi CX-5 pri nas stane od 23.990 evrov.
Pri Mazdi zagotavljajo, da je novi CX-5 v primerjavi s prejšnjim v podrobnostih izboljšan na vseh področjih od karoserije naprej. Še najbolj bo menda kupec zaznal izboljšave na zvočnem udobju v kokpitu, ki poleg izdatnejših dušilnih elementov obsegajo izboljšave na karoseriji, šipah, tesnilih vrat, popravkih na resonanci in podobno.
Danes ne gre brez asistenčnih sistemov, ki tudi pri CX-5 temeljijo na osnovnih tipalih: radar spredaj in zadaj, kamera in ultrazvočna tipala. Večina sistemov je znatno naprednejših kot so bili doslej, vključno z žarometi LED, ki imajo odslej 12 svetilnih segmentov (doslej 4), in s projicirnim zaslonom, ki sedaj prikazuje podatke na prednji šipi in ne več na majhnem posebnem zaslonu pred šipo. K varnosti šteje tudi postavitev osrednjega zaslona precej višje na armaturni plošči, kar zahteva manj odvračanja pozornosti s ceste.
Sedeži so novi, naslonjalu zadnje klopi pa je moč zdaj nastavljati tudi naklon naslonjala. Električen pomik zadnjih vrat omogoča neskončnostopenjsko nastavitev največje višine odpiranja. In tako naprej.
Pogonu so namenjeni trije motorji; dva poznamo že od prej (bencinski 2.0, 121 kW, in dizelski 2.2, 110 oziroma 129 kW), povsem nov pa je bencinski 2.5, ki zna izklapljati valje in ki zmore 143 kilovatov, ki bo, na voljo le s samodejnim menjalnikom in z vsekolesnim pogonom, predvidoma naprodaj septembra. Ostaja pa možnost izbire med ročnim in samodejnim ter med prednjim in vsekolesnim pogonom (ki je prav tako izboljšan) pri prej omenjenih motorjih.
Za razliko od večine podobnih vozil pri Mazdi prodajo kar 67 odstotkov CX-5 z vsekolesnim pogonom, še bolj prednjači dizelski motor, ročni menjalnik pa je nekje vmes. Do neke mere je presenečenje tudi to, da je preko 80 odstotkov prodanih CX-5 z dražjimi paketi opreme.
Mazda CX-5 G165 Emotion stane pri nas 23.990 evrov. Za paket Challenge je treba dodati 600 evrov, še nadaljnjih 500 oziroma 550 pa za Attraction. Najbogatejši Revolution in Revolution Top zahtevata nadaljnjih 900 in 1.100 (oziroma 1.180) evrov doplačila.
Pri slovenskem zastopniku ne skrivajo, da so cene zdaj višje, je pa v paketih zdaj tudi več serijske opreme in nekaj takšne, ki doslej še ni bila na voljo. Računajoč na nadaljevanje uspešne prodaje tega modela na našem trgu pričakujejo, da bodo letos prodali 1.200 novih Mazd, od tega 240 CX-5, upoštevaje tudi 75 prodanih primerkov prve generacije.◄
Foto: VK