Teden 39, 2015 Teden 39, 2015
Minuli teden je bil, povsem razumljivo, v znamenju Volkswagna. Škandal, afera, goljufija so najpogostejše oznake tistega, kar je odneslo tudi prvega človeka dr. Martina... Teden 39, 2015
Volkswagen bo na prvih straneh še precej časa, z njim pa verjetno vsa avtomobilska industrija.

Volkswagen bo na prvih straneh še precej časa, z njim pa verjetno vsa avtomobilska industrija.

Minuli teden je bil, povsem razumljivo, v znamenju Volkswagna. Škandal, afera, goljufija so najpogostejše oznake tistega, kar je odneslo tudi prvega človeka dr. Martina Winterkorna. Ampak sedaj sme biti že vsem jasno, da se bo ‘afera’ raztegnila na prihodnje tedne, mesece, verjetno še dlje. Utegne se zgoditi, da prihaja čas, ko se bodo na tnalu znašle tako rekoč vse avtomobilske hiše, posebej še tiste, ki imajo v svojem programu veliko dizelskih motorjev in ki posledično prodajo veliko tovrstnih vozil.

Tukaj pa so v ospredju predvsem evropske in med njimi nemške, kajti bolj ali manj je znano, da je bil lani delež osebnih avtomobilov z dizelskimi agregati v ZDA vsega 0,84-odstoten (ob skupni prodaji 16,7 milijona avtomobilov), na Japonskem pa so že desetletja zelo sumničavi do tovrstnih motorjev. Ta hip je v aferi VW več vprašanj kot odgovorov oziroma špekulacij, ki se zdijo na skrajni meji mogočega. Tako je slišati, da naj bi za vsem stal nihče drug kot dr. Ferdinand Piëch, veliki mag in omembe vreden solastnik koncerna Volkswagen oziroma Porscheja. Ni še pozabljeno, da je moral Piëch pred meseci odstopiti kot predsednik nadzornega sveta koncerna prav zaradi spora ob nameravanem ponovnem imenovanja Winterkorna. Kaj naj bi imel od tega, je seveda povsem nejasno, je pa mogoče domnevati, da ljudje, kot je Piëch, v užaljenosti nikoli ne odnehajo – pa naj stane, kar hoče. Ampak če so to ta hip zdi kot teorija zarote, je verjetno pomembnejše naslednje: ali je res mogoče, da Winterkorn ni vedel in da so omenjeno programsko opremo na svojo roko v 11 milijonov vozil koncerna vgradili inženirji? To se zdi še nekoliko bolj neverjetno kot ono s Piëchom. Za nas na tej strani Karavank pa je ključno vprašanje, ali in predvsem kako bo afera vplivala na delo številnih slovenskih podjetij, ki sodelujejo s Volkswagnom, saj je ta lani pri nas kupil za okoli 300 milijonov evrov delov, opreme ipd. Ni mačji kašelj, pa naj se (nam) zdi še tako upravičeno pribijanje VW na sramotilni steber.

Obala parkiranje

Kako parkirajo domačini na Obali? Malce po svoje, a nekaj izvirnosti se še najde …

Parkirne navade domačinov na slovenski obali so pogosto nekaj posebnega. Dajo na takšen ali drugačen način vedeti, da so na svojem in gospodarji, ki lahko v tem pogledu naredijo marsikaj tistega, kar drugim ni dovoljeno. Razumem, vsaj delno. Me spominja na zgodbo znanca, ki je obiskal gostilno v dokaj zakotni grški vasi. Dolgo je čakal in ko je prišel na vrsto, mu je natakar razložil red: najprej prijatelji, nato domačini, potem Grki in končno tujci. Ali so delali razlike oziroma razvrščali tudi te, ni povedal. Kakorkoli že, ko boste na Obali, si sem in tja oglejte, kako so  parkirani avtomobili z ‘domačo’ registracijo. Še bolj zabavno in po svoje poučno je videti, kaj je vse napisano na listkih, puščenih na vrhu armaturne plošče, tam, kjer bi sicer moral biti parkirni listek. Ampak pred dnevi je lastnica črne Toyote prekosila samo sebe in vse druge, ki si dajo dan za dnem opravka s tovrstnim ‘parkiranjem’. Na lističu je bilo napisano: Sem noseča. Pridem takoj! In je res prišla hitro, tako hitro, da niti za fotografijo s telefonom ni bilo časa …

Papež Frančišek je posebnež tudi tedaj, ko so v mislih avtomobili.

Papež Frančišek je posebnež tudi tedaj, ko so v mislih avtomobili.

Okoli in za papežem Frančiškom se kadi, kar bi lahko razumeli tudi tako, da se za dobrim konjem vedno kadi … No, ko je prišel na obisk v ZDA, se je kadilo do presenečenja – na ploščadi vojaške baze, kjer je pristalo njegovo letalo, se je pojavil Fiat 500L! Nekaj kasneje je vanj oziroma na zadnji sedež sedel sam Frančišek in skozi na pol odprto okno pozdravljal navzoče. Pred njim in za njim se je valila dolga kolona velikanskih športnih terencev, v katerih so se vozili predsednik Obama (njegovo vozilo imenujejo kar Beast oziroma Zver) in drugi politiki. Videti je bilo nekako tragikomično, a je Frančišek uporabljal Fiat 500L tudi v drugih ameriških mestih. Sporočilo ni moglo biti bolj jasno: skrbi me okolje, ki ga s svojimi emisijami škodljivih plinov veliko bolj kot sicer onesnažujejo avtomobili s prostorninsko ogromnimi motorji. Še bolj jasno je bilo tudi to, da mu je odveč vsakršno bahanje oziroma prestiž. Prav zato se že precej časa oziroma vse od svoje izvolitve po Vatikanu ne vozi z Mercedesi, narejenimi posebej zanj oziroma papeža, pač pa uporablja stari Ford Focus.

Janez Kovačič