Avtomobili hočejo biti ‘premium’ Avtomobili hočejo biti ‘premium’
Povsem legitimno je, da želijo proizvajalci (avtomobilov, a tudi drugega) zaslužiti več. Nič novega ni tudi, da so avtomobili vse bolje opremljeni. Kaj je... Avtomobili hočejo biti ‘premium’

Lancia Y10: prvi majhen avtomobil, ki je lahko imel večino tistega, kar so imeli takrat tudi Mercedes-Benzi. Verjetno res prvi ‘premium’ malček.

Povsem legitimno je, da želijo proizvajalci (avtomobilov, a tudi drugega) zaslužiti več. Nič novega ni tudi, da so avtomobili vse bolje opremljeni.

Kaj je torej zdaj ta nova moda?

***

Čisto malo v zgodovino. Prvi avtomobil je imel, kar je potreboval, da se premika in da ga človek upravlja. Potem je dobil svetila, udobnejše sedeže, streho, vrata, … Znano. Nič novega.

Morda, zgolj morda, je bila neke vrste prelomnica Lancia Y10; ker je bila samosvoje oblike, a tudi oziroma predvsem zato, ker je v majhen avtomobile prinesla, česar majhni dotlej niso nikoli imeli – stvari (priboljške) velikih avtomobilov. Tisto, kar so imeli v istem času, na primer, Mercedes-Benzi.

Pa tudi če tole Lancio Y10 pozabimo: avtomobili imajo vedno več. Opreme, oblike, prestiža. Še vedno nič novega.

Novo je to, da se zdaj večina proizvajalcev odloča na marketinški način sporočiti kupcem, da želijo v razred ‘premium’. Nekateri malo bolj, drugi malo manj naglas. Samo nekateri: Peugeot, Citroën z znamko DS, Nissan, Mazda. Če že ne v splošnem pa vsaj pri nekaterih detajlih svojih izdelkov sporočajo, da gre za ‘premium’.

Ampak saj avtomobilska industrija to vendarle počne že vseh 130 ali koliko že let.

Tu se zdaj postavlja drugo vprašanje: kaj potemtakem lahko današnji tradicionalni izdelovalci ‘premium’ avtomobilov sploh še ponudijo več od drugih? Razen seveda tehnologij, ki so še predrage, da bi jih uporabljali vsi. In ki so, roko na srce, pogosto slabo delujoči polizdelki, ki morda niti niso tako zelo nujno potrebni, kot nas hoče seveda marketing prepričati.

Zato se v tem duhu razvijajo tudi vprašanja, ki jih marsikdo ne bi rad slišal. Ko se denimo Peugeot, načelno tekmec (tudi) Volkswagna, odloči, da bo izdeloval bolj prestižne avtomobile, kaj naj zdaj naredi Volkswagen? Ker če bo VW tudi bolj prestižen, kaj naj potem še naredi Audi? Da tu ne omenjam tudi Škode … Zapletena reč.

Pri vsem skupaj je morda še najbolj nerodno (ali pa tudi ne) to, da danes ni noben problem narediti ‘premium’ avtomobila. Pretok znanja in informacij je povsem prost. Volkswagen je naredil Bugatti Chiron. Problem je potem to prodati. Bi kupili Dacio za 150.000 evrov? Ne bi. Zato imajo danes znamke svoje luksuzne oddelke; Citroën DS, BMW Rolls-Royce, Fiat Alfa Romeo, Lancio, Maserati in Ferrari, ameriški Ford Lincoln, evropski Ford Vignale, GM Cadillac, Honda Acuro, Nissan Infiniti, Renault Alpine, Tata Jaguar in Land Rover, Toyota Lexus, Volkswagen pa Audi, Bugatti, Lamborghini in Bentley. Stvari se dogajajo na različnih cenovnih ravneh in v dveh izrazitejših smereh – oznaka ‘premium’ namreč lahko pomeni, bolj luksuzno, bolj športno ali pa bolj oboje hkrati.

***

Stvar je torej jasna: nič novega, le da ima marketing novo orodje, orožje ali pa zgolj izrazoslovje.

Vinko Kernc

Foto: Lancia, VK