Ženeva 2014: Renault Twingo! Ženeva 2014: Renault Twingo!
Renault je za predstavitev Twinga tretje generacije uporabil staro, preskušeno taktiko: sredi februarja je pokazal njegovo zunanjost (fotografije), da ga je nato dokončno, v... Ženeva 2014: Renault Twingo!
Prva tiskovna konferenca prvega dne v Ženevi: Renault Twingo in Laurens van den Acker.

Prva tiskovna konferenca prvega dne v Ženevi: Renault Twingo in Laurens van den Acker.

Renault je za predstavitev Twinga tretje generacije uporabil staro, preskušeno taktiko: sredi februarja je pokazal njegovo zunanjost (fotografije), da ga je nato dokončno, v sliki in besedi, razkril javnosti na salonu avtomobilov v Ženevi. Koliko je Renaultu ta model pomemben, pove med drugim tudi to, kdo ga je predstavil zbranim novinarjem.

Seveda: nihče drug kot Laurens van den Acker, šef njihovega dizajna in verjetno tudi v splošnem najbolj prepoznavno ime podjetja Renault, morda celo bolj kot sam veliki šef Carlos Ghosn. Van den Ackerju se je na predstavitvi pridružil še Thierry Bollore, drugi človek koncerna, namestnik Ghosna za področje konkurenčnosti.

Z leve: Renault Twingo III, Laurens van den Acker in Thierry Bollore.

Z leve: Renault Twingo III, Laurens van den Acker in Thierry Bollore.

Novi Twingo, ki bo naprodaj jeseni, je v mnogočem drugačen od prvih dveh generacij. Poleg zasnove pogona je sedaj izključno 5-vraten – doslej je bil na voljo le s tremi vrati. S stališča uporabnosti je to brez dvoma bolje, oblikovno pa so tudi poskrbeli, da dodani par vrat ne kazi bočne silhuete.

Sedaj meri Twingo v dolžino slabe 3,6 metra (prej 10 centimetrov več) in ima obračalni krog 8,65 metra (prej 10,5), kar je seveda posledica tehnične rešitve namestitve pogona. Kljub manjši zunanji dolžini obljubljajo za dobra dva decimatera daljšo notranjost, navsezadnje je tudi medosna razdalja za 13 centimetrov daljša kot prej (zdaj 2,49 metra). Če je sovoznikovo sedežno naslonjalo poklopljeno naprej, zmore Twingo sprejeti kar 2,2 metra dolge predmete, zahvaljujoč polovični prekucljivosti zadnjega naslonjala pa je v takšnem primeru v njem še vedno prostora za dve osebi.

  • 1VK_6030
  • 1VK_6033
  • 1VK_6022
  • 1VK_6024aw2
  • 1VK_6082a
  • 1VK_6081
  • 1VK_6084
  • Renault Twingo studio inside 6 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 7 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 5 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 17 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 9 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 11 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 14 © Anthony Bernier
  • Renault Twingo studio inside 16 © Anthony Bernier

Pod prednjim pokrovom ni kaj dosti, vsekakor pa nič uporabnega. Prečno postavljen motor nad zadnjo osjo je zvrnjen za 49 stopinj, da je celoten sklop nižji in da je nad njim še vedno nekaj prtljažnega prostora – točneje 219 litrov. Dodatnih 52 litrov je prostora v notranjih predalih.

Originalni Twingo je bil morda še bolj kot po svoji zunanjosti prepoznaven po svoji za tiste čase revolucionarno prikupni in prostorni notranjosti. Nekaj podobnega so pri Renaultu poskusili zrisati tudi za to generacijo, čeravno so časi, ko so bile mogoče tovrstne revolucije, nepreklicnno mimo. Tokrat so pri Renaultu kombinirali živahne poteze notranjosti z barvnimi kontrasti in na prvi hip se zdi, da je notranjost prikupna in privlačna. Merilniki so tokrat za volanskim obročem, na sredinskem delu je lahko naslednja generacija sistema R-Link (zaslon, na katerem je moč povečevati sliko) ali pa le R & GO, sistem, ki se zna povezati s pametnim telefonom in z ustrenimi aplikacijami na njem. Nekaj posebnega za ta razred so tudi sedeži z integritranimi vzglavniki.

Pri Renaultu pravijo, da bosta Twinga poganjala dva hišna motorja, oba sodobna trivaljnika: eden sesalni bencinski s prostornino enega litra (SCe 70, 52 kW, 91 Nm) in eden turbobencinski s prostornino 0,9 litra (TCe 90, 66 kW, 135 Nm). Obljubljajo lepo krivuljo navora za lahkotno vožnjo, tudi pri sesalnem motorju.

Če bi novi Twingo izdelovali v Južnoafriški republiki, na Norveškem ali v Braziliji, bi pisali o še enem novem francoskem avtomobilu te znamke, tako pa, ker ga že izdelujejo (le) v Novem mestu, smo v Ženevi doživeli svetovno premiero (delno) domačega avtomobila. Z malce ponosa smo gledali na precejšnjo gnečo novinarjev na jutranji prvi tiskovni konferenci in to ob dejstvu, da je imel istočasno predstavitev tudi Lamborghini …

Foto: Renault, VK