



Volkswagen Tiguan: preko 6 milijona prodanih primerkov od leta 2007 in najbolje prodajani VW ta hip.
Štiri (Tiguan) oziroma tri (Arteon) leta na trgu so dovolj, da si modela zaslužita prvo prenovo. Pri nas stane prenovljeni Tiguan od 25.301, Arteon pa od 38.512 evrov.
Najbolje prodajani Volkswagen zadnjega časa, najbolje prodajan športni terenec v Evropi in pri vrhu svojega razreda tudi v Sloveniji si Tiguan zasluži posebno pozornost. S prenovo je dobil nove motorni pokrov, (večjo) motorno masko, odbijača, zadnje luči, ter logotip (spredaj in zadaj), ob tem pa še serijske žaromete (osnovne) LED in spremenjeno mesto napisa modela.
V kokpitu je nov volanski obroč, različice z dvosklopčnim menjalnikom imajo tudi novo ročico menjalnika, infozabavni sistem je nove generacije, spremenjeno pa je tudi upravljanje klimatske naprave.
Na voljo so štirje bencinski TSI (96, 110, 140 in 235 kW – slednji je nov za ta model in rezerviran za različico R, ki bo pri nas na voljo kasneje) ter trije dizelski TDI (90, 110 in 147 kW), pri večini navedenih je na voljo tudi dvosklopčni DSG, pri zmogljivejših dizlih pa tudi štirikolesni pogon 4Motion. Ob klasični motorizaciji je zdaj v ponudbi še hibridna različica (ki pa bo prav tako pri nas na voljo kasneje) eHybrid z motorjem TSI (110 kW) ter z elektromotorjem (85 kW), ki dajeta sistemsko moč 180 kilovatov. Menjalnik je pri tem DSG.
Motorji, menjalniki, pogoni in (štirje) paketi opreme ta hip tvorijo 16 kombinacij, pri čemer velja cena iz uvoda za različico 1.5 TSI 96 kW. Najcenejši dizel, 2.0 TDI 90 kW, stane 28.931 evrov, po predvidevanjih zastopnika pa bo pri nas morda najbolj priljubljena različica 2.0 TDI 110 kW DSG R-Line, ki stane 37.462 evrov. Podaljšana različica Tiguan Allspace naj bi bila deležna prenove šele letos jeseni.

Volkswagen Arteon: kot Shooting Brake naj bi prodajno močno prevladoval nad 5-vratnim limuzinskim kupejem.
Arteon, nekoliko bolj prestižni VW, ki evolucijsko izhaja iz prejšnjega CC in pred-prejšnjega Passata CC, je s to prenovo dobil spremenjen prednji del (poudarek na motorni maski s svetlobno linijo LED, a tudi nove luči in odbijač), nova platišča, nove zadnje luči in dve novi karoserijski barvi.
Največja pridobitev tega modela je tokrat nova karoserijska različica Shooting Brake, ki je neke vrste kupejevski kombi. Zaradi podaljšane strehe je na zadnji klopi več prostora za glave, v večjem prtljažniku pa je nakladalne površine ob podrti zadnji klopi skoraj 2,1 metra nakladalne dolžine.
Da bi se Arteon še bolj ‘oddaljil’ od Passata, so mu namenili nov volanski obroč, novo armaturno ploščo, nadzor klimatske naprave preko ločenega zaslona namesto z gumbi in dekorativne elemente iz žlahtnejših materialov. Za ljubitelje dobre glasbe je Arteon lahko opremljen tudi z zvočniškim sistemom Harman Kardon.
Motorna ponudba obsega štiri bencinske TSI (110, 140, 206 in 235 kW), dva dizelska TDI (110 in 147 kW) in hibridni eHybrid (sistemskih 180 kW). Ročni menjalnik je le še pri najšibkejšem dizlu, 4-kolesni 4Motion pa je pri motorjih nad 110 kilovati serijski (TSI) ali doplačilni (TDI).
V ceniku je tudi na račun dveh paketov opreme sedem različic za vsako od obeh karoserij. Cena v uvodi velja za različico 2.0 TDI 110 Elegance, edini bencinski ta hip je 2.0 TSI DSG Elegance (40.449 €), za Shooting Brake pa je treba doplačati okoli tisoč evrov, odvisno od različice. Pri slovenskem zastopniku so mnenja, da bodo 80 odstotkov Arteonov pri nas prodali v različici Shooting Brake in 90 odstotkov s paketom R-Line.
Na naš trg naj bi v prihodnjem letu zaplejalo okoli 1300 Tiguanov in 320 Arteonov.◄
Foto: Volkswagen