Autobest: zadnji preskus peterice finalistov Autobest: zadnji preskus peterice finalistov
Žirija Autobest je na tradicionalnem poligonu Navak preskusila finaliste za priznanje Autobest 2016, tokrat prvič v razširjeni postavi. Svoja kopja so prekrižali Fiat Tipo,... Autobest: zadnji preskus peterice finalistov
Finalisti od F do O: zadnja možnost, da prepričajo s svojimi prednostmi.

Finalisti od F do O: zadnja možnost, da prepričajo s svojimi prednostmi.

Žirija Autobest je na tradicionalnem poligonu Navak preskusila finaliste za priznanje Autobest 2016, tokrat prvič v razširjeni postavi. Svoja kopja so prekrižali Fiat Tipo, Honda HR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-3 in Opel Astra. Predstavniki blagovnih znamk so pred žirijo ‘zagovarjali’ vsak svojega finalista, avtomobili pa so se morali izkazati v vožnji.

Na videz preprost statističen ‘popravek’ – sprememba enega od pogojev za uvrstitev med kandidaten za priznanje Autobest in sicer dvig cene s 17  tisoč evrov bruto na 20 tisoč evrov neto –, je bil takoj jasno opazen. Finalisti niso zdaj le večji, temveč tudi po zasnovi zrelejši, pa tudi z opremo bogatejši, čeprav gre vsaj slednje delno na račun novih tehnologij v avtomobilski industriji.

  • SAT_2210c
  • SAT_2480c
  • SAT_2005c
  • SAT_3656xc
  • SAT_2272c

V precejšnji meri je izbor finalistov odraz trenutnega trenda v Evropi, kjer kupci izjemno radi posegajo po športnih terencih. Kar trije so takšni v finalu, od tega dva celo neposredna tekmeca, HR-V in CX-3. Tretji, Tucson, je za konfekcijsko številko večji in temu primerno tehnično in opremsko zrelejši. Avtomobilsko klasiko zastopata Astra, velika Oplova zvezda letošnjega leta, pred katero bo moral v znak spoštovanja kapo sneti tudi Volkswagnov Golf, ter Fiatov Tipo, katerega si pri Fiatu želijo čim hitreje spraviti na trge. Nič čudnega, ob napovedani osnovni ceni 11.990 evrov se jim ni treba bati, da bi zmanjkalo kupcev, prej bo zmanjkalo avtomobilov.

Cenovni razpon finalistov je tako precejšen, od omenjenih 11.990 za Tipo do 20.990 evrov za HR-V – devet tisočakov je več kot za dve tretjini razlike ali povedano bolj natančno: HR-V je za 75 odstotkov dražji od Tipa. Astra (14.990 €), CX-3 (15.490 €) in Tucson (19.990 €) so seveda vmes.

V vožnji v prometu so razlike vse manjše, najbolj opazne so razlike v notranji prostornosti in v opremi, ki pa, vsaj v osnovi, ne sme vplivati na splošen vtis o avtomobilu. Nekaj več razlik je opaznih na poligonu: Astra in Tipo sta od terencev opazno bolje vodljiva v kritičnih situacijah, kot sta denimo izogibanje oviri (losov test) ali zaviranje v sili z izogibanjem oviri. Pri omenjenem so razlike opazne tudi znotraj terencev: Tucson je najbolj suveren, CX-3 in HR-V nekaj manj, pri tem pa je Honda (zanimivo!) še nekoliko mehkejša. Razlike niso posledica slabše zasnove, pač pa različne ciljne skupine kupcev.

Po uveljavljenem postopku bomo žiranti oddali svoje ocene, zbir ocen vseh kategorij vseh žirantov pa bo dal končnega zmagovalca, ki bo znan 15. decembra.◄

Foto: VK, Autobest