Toyota Yaris in Prius PHV: na slovenskem trgu Toyota Yaris in Prius PHV: na slovenskem trgu
Japonska Toyota, po obsegu proizvodnje druga na obli, ostaja zvesta svoji hibridni oziroma okoljski strategiji: do leta 2050 naj bi vsaj za devetdeset odstotkov... Toyota Yaris in Prius PHV: na slovenskem trgu

Globalni avto, ki nastaja v Franciji, tokratna prenova pa naj bi bila predvsem po evropskem okusu: Toyota Yaris.

Japonska Toyota, po obsegu proizvodnje druga na obli, ostaja zvesta svoji hibridni oziroma okoljski strategiji: do leta 2050 naj bi vsaj za devetdeset odstotkov znižali sedanji obseg izpustov škodljivih plinov. K temu bosta po svoje pripomogla tudi mali Yaris in Prius kot priključni hibrid oziroma PHV.

Yaris je t.i. volumenski avtomobil, kar pomeni, da k hiši pripelje oziroma pritegne veliko kupcev. Tretja generacija je skromno prenovljena, saj je avto dobil predvsem nov prednji del (značilna je t.i. ‘katamaranska’ maska) z drugačnimi lučmi (sedaj tudi v izvedbi LED), odbijačem ipd. Drugačen je tudi zadek, bolj pomembno je, da se je Yaris potegnil skoraj do štirih metrov (394 centimetrov), v prtljažnik pa gre sedaj 286 litrov prtljage. Tudi notranjost je nekoliko drugačna, vendar drame ni. Z dvobarvno armaturo so razbili monotonost, zadaj sedita dokaj spodobno predvsem dva, upoštevali so tudi pripombe prejšnjih lastnikov in izboljšali zvočno zatesnjenost potniškega prostora. Prav je povedati, da mala Toyota nastaja v francoskem Valencienesu in da je kljub globalnemu tržnemu poslanstvu tokratna prenova (menda) najbolj po evropskem okusu. Sicer pa primerjava prve in sedanje generacije kaže velik, skoraj izjemen napredek v številnih pogledih: izpust CO2 se je v povprečju zmanjšal na sedanjih 75 gramov na kilometer ali za 44 odstotkov, povprečna poraba naj bi bila 3,3 litra na 100 kilometrov (minus 41 odstotkov), ugodnejši je količnik zračnega upora (0,28), le pri dolžini je, kot že zapisano, plus …

  • IMG_6576a
  • IMG_6599a
  • IMG_6578a
  • IMG_6581ra
  • IMG_6597a
  • IMG_6569la
  • IMG_6567l
  • IMG_6614rca
  • IMG_6608ac
  • IMG_6620rca

Bistvena novost je 1,5-litrski bencinski agregat, s katerim so nadomestili dosedanji 1,33-litrski motor. Zanimivo je, da so se odločili za povečanje gibne prostornine, čeprav je v modi zveličavni ‘downsizing’. Novi štirivaljnik zmore 82 kilovatov oziroma 111 ‘konjev’, kar zadostuje za povsem spodobne oziroma pričakovane vozne lastnosti. V ponudbi še naprej ostaja 1,0-litrski bencinski trivaljnik (51 kilovatov/69 ‘konjev’, medtem ko naj bi se 1,4-litrski dizel D-4D prihodnje leto poslovil – kar seveda ne more biti posebno presenečenje.

V ospredju je tudi pri Yarisu hibridna izvedenka, ki je po tovarniških podatkih v dosedanji izvedbi kar 55 odstotkov časa in 37 odstotkov poti oziroma razdalje prevozila v EV voznem režimu, torej na elektriko. Avto poganjata 1,5-litrski bencinski agregat (ta nima nič skupnega s prej omenjenim novim bencinskim motorjem enake gibne prostornine) in elektromotor s skupno močjo 74 kilovatov oziroma 100 ‘konjev’. Po tovarniških podatkih zmore Yaris v tej izvedbi največ 165 km/h, povprečna poraba goriva naj bi bila že omenjenih 3,3 litra. Zraven gre vedno brezstopenjski samodejni menjalnik, ki je zlasti ob pospeševanju (še vedno) specifično slišen.

Prodajni načrti so zmerno ambiciozni: letos naj bi pri nas prodali nekaj več kot 400 prenovljenih Yarisov (lani 429), vendar naj bi jih bilo vsaj 170 hibridnih. V najcenejši izvedbi (1,0, tri vrata, oprema Luna) je na voljo za 10.120 evrov, medtem ko je hibrid naprodaj za 13.550 evrov. Načeloma so to akcijske cene, ki naj bi veljale zgolj do konca junija, a je povsem verjetno, da bodo tudi po tem datumu ostale enake.

Na bistveno skromnejšo prodajo lahko računa prenovljeni Prius kot priključni hibrid oziroma PHV. Ta tako kot običajni, torej hibridni Prius,  letos praznuje dvajset let (prvič torej 1997), pri japonski avtomobilski tovarni pa pravijo, da gre za evolucijo. Če zanemarimo nekatere spremembe zunanjosti, potem je Toyota pri tem avtomobilu odpravila nekatere pomembne pomanjkljivosti. Z novo baterijo (8,8 kWh, prej 4,4 kWh) je mogoče v električnem režimu vožnje realno prevoziti še enkrat več (prej okoli 25, po novem približno 50 kilometrov), najvišja hitrost v tem načinu je s prejšnjih 70-80 poskočila na 135 kilometrov na uro, izpust CO2 dosega vrednost 30 gramov na kilometer, za povrh je mogoče baterijo v hitrem načinu napolniti v dobrih dveh, polnjenje na domači vtičnici pa po trditvah tovarne traja sedaj malce več kot tri ure. Prenovljeni Prius PHV ob tem prinaša še vrsto zanimivih in inovativnih tehničnih rešitev (če je avto opremljen s solarno streho, omogoča ena ‘polnitev’ kakšnih pet kilometrov vožnje, lastnik pa naj bi tako privarčeval eno posodo goriva v letu dni), mu je pa večja oziroma zmogljivejša baterija (to denimo bodisi ogrevajo bodisi hladijo, zanjo velja desetletna garancija) vzela precej prtljažnega prostora, saj je v PHV na voljo 360 litrov (Prius hibrid 502 litra). Prius PHV stane v najcenejši varianti (oprema Sol) 29.950 evrov, pri čemer je že všteta državna subvencija v višini 4.500 evrov.◄

Foto: JK