Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna
Tradicionalizem Corolla je verjetno Toyotin najbolj tradicionalen avtomobil, tako z videzom notranjosti, kot z notranjimi materiali in z opremo. In, jasno, z obliko karoserije.... Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Toyota Corolla: limuzina dinamične zunanjosti in mehanike ter kozervativne japonske notranjosti.

Tradicionalizem

Corolla je verjetno Toyotin najbolj tradicionalen avtomobil, tako z videzom notranjosti, kot z notranjimi materiali in z opremo.

In, jasno, z obliko karoserije. Limuzina.

***

Že nekaj časa ju Toyota ločuje poimensko: Auris je Evropi ljubša (5-vratna) kombilimuzina (ali kombi), Corolla je svetovljanska (4-vratna)  limuzina. In že nekaj časa se tudi oblikovno znatno razlikujeta.

Slovenci smo menda pri limuzinah tega velikostnega in cenovnega razreda še posebej nehvaležni kupci, a se je tudi naš trg z njimi v zadnjih letih opazno povečal – na cestah je videti precej 301 in C-Elyseejev, pa tudi kak Tipo in Jetta se najdeta. A ima Corolla kot klasična limuzina vseeno najdaljši staž in v njem največ generacij: tole je zdaj že prenovljena enajsta! Da nimajo izkušenj, bi težko rekli.

  • 1VK_9929a
  • 1VK_9405a
  • 1VK_9408a
  • 1VK_9412lac
  • 1VK_9399a
  • 1VK_9400
  • 1VK_9398a
  • 1VK_9937ac
  • 1VK_9396a
  • 1VK_9411l
  • 1VK_9933ac
  • 1VK_9409a
  • 1VK_9404a
  • 1VK_9410la
  • 1VK_9926a
  • 1VK_9413a
  • 1VK_9414la
  • 1VK_9415la
  • 1VK_9925a
  • 1VK_9403a
  • 1VK_9397a

Njena zunanjost je morda še najmanj tradicionalna, saj želi biti nekoliko ostra in s tem v koraku s časom. Tudi položna zadnja šipa ji daje videz dinamične limuzine, a ta rešitev obenem prinese kratek prtljažni pokrov in zato pobere nekaj davka: luknja v prtljažni prostor je zato manjša. Dosti bolj tradicionalna, če že ne konzervativna, je še vedno v notranjosti – z materiali, barvo (veliko sive) in obliko vse do (ali posebej z) armaturne plošče. Kar ni nujno in zgolj slabo: prav tam, pred sovoznikom, je predal, ki zlahka požre mapo velikosti A4, kar je pri današnjih avtomobilih vse bolj redko. In marsikdo še vedno ni pristaš zapletenih notranjih oblik.

Položaj sedenja voznika je pohvalno dober: glede na zgornji rob armaturne plošče, glede na višino od tal vozila in glede na višino od ceste. V splošnem je tudi ergonomija upravljanja zelo dobra za nestresno vožnjo, vključno in posebej z odličnimi (povednimi, natančnimi) gibi prestavne ročice. Prostornost, še posebej na zadnji klipo (dolžina!), pa je njen adut že od predstavitve te generacije leta 2012.

Iz poglavja tradicionalnosti je treba seveda izvzeti velik zaslon infozabavnega sistema. Ta je enak kot denimo v filozofsko dosti bolj sodobnem C-HR, kar vključuje tudi nekatere lastnosti, ki bi jih kdo razumel kot slabosti: nima ne krmilnika ne gumbov (vse se krmili z dotikom zaslona), ne prepoznava map na ključku USB in nima gumba za pavzo predvajanja glasbe. Pa tudi meniji, preko katerih se je treba sprehajati za nastavljanje, znajo biti za koga neprijazni in nelogični.

  • 1VK_9872aw
  • 1VK_9871
  • 1VK_9877
  • 1VK_9870
  • 1VK_9864rl
  • 1VK_9946r
  • 1VK_9945
  • 1VK_9865
  • 1VK_9874
  • 1VK_9875ra
  • 1VK_9869w
  • 1VK_9876
  • 1VK_9888a
  • 1VK_9890l
  • 1VK_9891law
  • 1VK_9943
  • 1VK_9885l
  • 1VK_9886
  • 1VK_9887
  • 1VK_9880
  • 1VK_9881

Corollina mehanika, torej podvozje, volan in pogon, je naravnana na udobje, lahkotnost vožnje in nestresnost potovanja, je pa Corolla vseeno živahna in dinamična do srednjih hitrosti. Ta 1,4-litrski turbodizel je že stari znanec te hiše, a je še vedno odličen: odziven, poskočen, prožen in varčen. Meritve so pokazale tudi, da so s prenovo notranjost znatno utišali, a kljub zmanjšanim decibelom ostaja zelo izrazit dizelski zvok.

Motor streže z dokaj velikim navorom pri nizkih vrtljajih, kar opravičuje omenjene poskočnost in živahnost, pri višjih vrtljajih pa mu za to zmanjka moči, tako da je pri avtocestnih hitrostih dosti manj poskočen. K poglavju tradicionalnosti bi lahko šteli tudi klasično ročico ročne zavore in možnost popolnega izklopa stabilizacijskega sistema, kar danes tudi odpira nekaj več manevrskega prostora za športnejšo vožnjo, a bo pri tem zaslonček med velikima merilnikoma na celi svoji površini ves čas opozarjal na izklopljen stabilizacijski VSC.

A Corollino poslanstvi še zdaleč ni športnost vožnje. Njen tradicionalizem igra na karto vtisa večjega limuzinskega prestiža, predvsem pa na karte lagodne vožnje ter notranje prostornosti. Le Slovenija pač že tradicionalno ni med njenimi najboljšimi trgi.

Vinko Kernc

Pohvale

+ sodoben, dinamičen videz limuzinske karoserije

+ motor

+ pretikanje menjalnika

+ dober položaj za volanom

+ predali v notranjosti, mesta za plastenke

+ lahkotnost vožnje

+ prostornost (še posebej na zadnji klopi)

+ zvočno udobje

+ paket sodobnih varnostnih sistemov

+ izklopljiv VSC

Graje

– infozabavni sistem: upravljanje, meniji

– nima parkirnega pripomočka spredaj

– skop potovalni računalnik

– slaba uporabnost prtljažnika

– neelastičen motor (majhno uporabno področje vrtljajev)

– videz in tehnika armaturne plošče

Na kratko

Čas je takšen, da mora biti vse zadnji krik (digitalne) tehnike. Corolla je sicer dobila zadnji infozabavni sistem te znamke in dober napreden varnostni paket, v preostalem pa ostaja tradicionalna. Kar je danes redkost in za marsikoga (od)rešitev.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 23.743 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 205/55 R 16 T M+S Bridgestone Blizzak LM001 – tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (5 cm = 0-130 l/100 km) in digitalen prikazovalnik (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 2,9 l/100 km, 85 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.300/min: 2,3 l/100 km, 84 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.100/min: 2,2 l/100 km, 92 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,2 l/100 km, 86 dB

130 km/h, 2.400/min: 5,3 l/100 km, 90 dB

160 km/h, 3.000/min: 8,3 l/100 km, 94 dB

Testni krog: 6,5 l/100 km

Cene

Toyota Corolla 1.4 D-4D (Terra): 18.550 evrov

Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna: 20.550 evrov

Testna Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna: 21.480 evrov

(Navedene cene so z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.364 cm3 – največji navor 205 Nm pri 1.800-2800/min – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.800/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj, poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/55 R 16 T M+S Bridgestone Blizzak LM001

Mere: dolžina 4.620  mm – širina 1.775 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.700 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 11,4 m (med stenami) – notranja širina spredaj 1.485 mm, zadaj 1.485 mm – prtljažnik 530 dm3 – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna obremenitev 595 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,5 s – poraba (kombiniran cikel) 3,8 l/100 km – izpust CO2 100 g/km

Foto: VK