Suzuki Swift: na slovenskem trgu Suzuki Swift: na slovenskem trgu
Zgodovina modela Swift je nekoliko zapletena; uradno gre tokrat za tretjo generacijo, a smo model Swift – tudi pri nas – poznali že prej,... Suzuki Swift: na slovenskem trgu

Suzuki Swift: športen videz in kot edini v segmentu z možnostjo 4-kolesnega pogona.

Zgodovina modela Swift je nekoliko zapletena; uradno gre tokrat za tretjo generacijo, a smo model Swift – tudi pri nas – poznali že prej, predvsem pa generacijo, rojeno leta 1988. Novo štetje teče od leta 2004, ko je Suzuki na trge poslal avtomobil s tem imenom kot strateški globalni avtomobil. Sedanji, najnovejši Swift je pri nas naprodaj za od 10.350 evrov.

Suzuki, ki je res med manjšimi avtomobilskimi proizvajalci, vendarle ni tako majhen: lani je izdelal oziroma prodal le malo manj kot tri milijone avtomobilov, kar ga uvršča na 9. mesto svetovne lestvice. In tudi z novim Swiftom načrtujejo prodajo do leta 2020 dvigniti na 3,2 milijona letno.

  • 1VK_5207ac
  • 1VK_5208a
  • 1VK_5210cl
  • 1VK_5213lca
  • 1VK_5215a
  • 1VK_5201aw
  • 1VK_5202aw
  • 1VK_5200
  • 1VK_5199
  • 1VK_5203aww
  • 1VK_5205wa

Zato je Swift zdaj karoserijsko privlačnejših razmerij (malce krajši in nižji, a hkrati za 4 centimetre širši), oblikovno pa želi (tudi znotraj) izražati več športnosti. Sodobnost lovi, med drugim, za žarometi LED, z novo generacijo infozabavnega sistema (povezljivost s sistemoma iOS in Android, digitalen radijski sprejemnik, navigacija 3D) in z nekaterimi asistenčnimi sistemi (samodejno zaviranje, nadzor vožnje znotraj prometnega pasu, prepoznavanje utrujenosti voznika, samodejni preklop z dolgih na zasenčene žaromete, radarski tempomat).

Na voljo je v 7 barvah karoserije (dve sta pri tem novi) plus v izvedbah z drugačno barvo strehe, s tremi osnovnimi paketi opreme in z dvema motorjema. Oba sta bencinska, gre pa za dodelan 1,2-litrski motor VVT s 66 kilovati ter za litrski turbo motor BoosterJet z 82 kilovati. Suzuki zanj ponuja tudi samodejne menjalnike (CVT za 1.2 in 6-stopenjsko avtomatiko za 1.0) in celo izboljšan 4-kolesen pogon AllGrip.

V ceniku je 8 kombinacij; za omenjeno ceno 10.350 evrov dobi kupec model 1.2 VVT Comfort, za 800 evrov je dražja različica Premium, za nadaljnjih 1.650 evrov pa že odpeljete 4-kolesno gnanega 1.2 VVT 4WD Premium. Najcenejši ‘turbo’ je 1.0 BoosterJet Premium, ki prav tako stane 12.800 evrov. Najdražji nasploh je 1.0 BoosterJet Elegance s samodejnim menjalnikom, ki stane 15.600 evrov, pri vseh cenah pa je treba prišteti še stroške priprave vozila, ki znašajo 150 evrov.

Slovenski zastopnik za Suzuki, ki skladno z globalnimi načrti pričakuje nadaljnjo rast prodaje tudi na našem trgu, načrtuje letos prodati 100 novih Swiftov, v letu 2018 pa do 200.◄

Foto: VK