Schuco, podjetje, ki ga poznamo kot priznanega izdelovalca miniatur in morda še bolj po njegovem logotipu, je nastalo leta 1912 kot Spielzeugfirma Schreyer & Co in se preimenovalo v Schuco leta 1921.
Nekateri viri navajajo, da je beseda Schuco sestavljanka začetnih delov besed Schreyer und Company. Prve miniature/igrače so bile poznane po tem, da jih za gibanje ni navijal ključ, ampak kar kateri od delov same miniature, denimo roka motociklista na motociklu. Kot mnoga druga podjetja je tudi Schuco doživljal (poslovne) vzpone in padce. Sprva so izdelovali različne igrače, prve avtomobile pa sredi 30. let prejšnjega stoletja. Danes je Schuco le še blagovna znamka, njihove avtomobilske miniature odlikujejo nadpovprečno izdelani detajli, temu primerna pa je tudi cena.
Opel Diplomat
Opel Diplomat Coupé, ki so ga izdelovali med leti 1965 in 1967, je bil Oplov vrhunski dosežek sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja. Z dolžino skoraj 5 metrov in s 5,4-litrskim motorjem V8 z 230 ‘konji’ bi zlahka dosegel vrhunske modele Mercedes-Benza za svoj denar. Ob lansiranju leta 1965 je stal 25.500 nemških mark, kar ga je uvrščalo v isti cenovni razred kot luksuzna vozila, kot sta Mercedes-Benz 280 Pagoda SL ali Porsche 911. Žal prodajne številke niso izpolnile pričakovanj in le 347 teh čudovitih vozil so bili izdelani v obratu Karmann v Osnabrücku, preden so julija 1967 proizvodnjo ukinili. Danes je Opel Diplomat A Coupé zelo iskan med zbiratelji – vozila v dobrem stanju dosegajo ceno več kot 200.000 evrov!
Pri Schucu so se odločili, da ta Oplov model izdelajo v merilu 1:18 v dveh barvnih izvedbah, modri metalik s črno streho ter zeleni metalik. Cena modela je precej visoka, stane 180 evrov, gre pa za omejeno serijo po le 500 primerkov od vsake barve.
Porsche 356
V celotnem obdobju izdelave Porscheja 356 je bilo med leti 1948 in 1965 izdelanih več kot 76.000 enot tega klasičnega športnega avtomobila. Porsche 356 je bil svojim navdušenim strankam dostavljen kot kupe, kabriolet, kupe s trdo streho in tudi kot posebej športen in lahek speedster. Redko opremljeni Speedster je bil razvit na predlog takratnega uvoznika Porscheja za ZDA, nemško-ameriškega poslovneža Maxa Hoffmanna. Mimogrede, prav Max Hoffmann je med skupno večerjo prepričal Ferryja Porscheja, da ustvari nepozaben emblem znamke za svoje športne avtomobile, da bi okrepil identiteto znamke. Rezultat njegovih prizadevanj je bil Porschejev grb, ki je danes tako prepoznaven.
Nemški Schuco je pred kratkim predstavil ta čudovit Porsche v merilu 1:18 z zelo natančno izdelanimi detajli karoserije in notranjosti. Cena modela je 99 evrov.
Porsche 550 Spyder
Porsche je svoj prvi dirkalni avtomobil začel razvijati leta 1952 na svojem sedežu v Stuttgart-Zuffenhausnu. Rezultat je bila predstavitev Porscheja 550 Spyder, ki je temeljil na specifikacijah Porscheja 356. Ta avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem je imel lahko kovinsko šasijo in 1,5-litrski 4-valjni boksarski motor, znan kot Fuhrmannov motor. Porsche 550 Spyder, ki je tehtal le 550 kg, je novonastali znamki pomagal razviti ugled proizvajalca lahkih, zanesljivih in učinkovitih športnih avtomobilov. Na dirki 24 ur Le Mansa leta 1955 je 550 Spyder vozil dirkalni dvojec Polenski/von Frankenberg, ki je dirko končal kot skupno četrti in prvi v razredu vozil do 1500 kubičnih centimetrov. Zaradi zelo velikega povpraševanja dirkačev in premožnih ljubiteljev Porscheja iz ZDA je 550 Spyder kmalu dobil dovoljenje za cestno uporabo in ga je bilo mogoče za 24.600 nemških mark naročiti pri prodajalcih Porscheja.
Schuco, ki je sam že postal klasika, ponuja Porsche 550 Spyder v merilu 1:18 v sedmih različnih barvnih kombinacijah. Na fotografiji vidimo rdečo izvedbo z belim grafičnim elementom na zadnjem blatniku. Model je narejen z izjemno natančnimi detajli. Cena modela je 99 evrov.
Georg Gedl
Foto: Schuco