Scania dokončno pod okrilje VW? Scania dokončno pod okrilje VW?
Nemški Volkswagen (VW) je v svetovnem vrhu, ko govorimo o osebnih avtomobilih. Ne skriva pa želje, da bi se povzpel na produkcijski in tržni... Scania dokončno pod okrilje VW?

Scania Logo

Nemški Volkswagen (VW) je v svetovnem vrhu, ko govorimo o osebnih avtomobilih. Ne skriva pa želje, da bi se povzpel na produkcijski in tržni Olimp tudi pri gospodarskih vozilih. Tudi zato si prizadeva, da bi v celoti prevzel švedsko Scanio, pomembne ime v svetu težkih tovornjakov in avtobusov.

Leta 2006 je VW postal večinski lastnik nemškega oziroma bavarskega izdelovalca gospodarskih vozil MAN. S tem je pokazal, da si želi igrati pomembno ali celo najpomembnejšo vlogo (tudi v svetovnem merilu) na tem trgu in mešati štrene stuttgartskemu Daimlerju AG in švedskemu Volvu. Ta hip ima VW v lasti 62,2 odstotka vrednosti oziroma kapitala Scanie (upoštevan je tudi delež, ki ga ima v tej švedski tovarni MAN) in kar 89,2 odstotka glasovalnih pravic; toda če hoče imeti odločilno vlogo, mora po švedskem zakonu postati lastnik vsaj 90 odstotkov glasovalnih pravic. Prav zaradi tega je VW objavil prevzemno ponudbo, vredno kar 6,7 milijarde evrov. Sedaj še ni jasno, ali bo manjša skupina delničarjev, ki se je doslej upirala nemškemu prevzemu, vendarle popustila, kajti ponudba je finančno zelo mamljiva. VW pa se doslej niso upirali le manjši delničarji, pač pa tudi manjši investitorji. Ti so že pred časom zahtevali, naj neodvisna institucija razsodi, ali načrti o prevzemu ne kažejo na nasprotuje interesov na trgu gospodarskih vozil.

Andreas Renschler: še januarja pri Daimlerju AG, sedaj že pri VW.

Andreas Renschler: še januarja pri Daimlerju AG, sedaj že pri VW.

Volkswagen bi s popolnim nadzorom Scanie, ki je bila nekoč tesno povezana s sedaj na pol mrtvim Saabom, postal bistveno pomembnejši igralec na trgu gospodarskih vozil. S tem, ko bi pod eno streho združil Scanio, MAN in gospodarska vozila v okviru lastne znamke, bi bistveno zmanjšal proizvodne, raziskovalne, logistične in še kakšne stroške. Očitno je to področje, na katerem se odpira še ena nova, torej nemška fronta, saj si Audi (ki je v lasti VW), BMW in Daimler AG silovito konkurirajo že pri osebnih vozilih. Da VW misli zelo resno, je postalo jasno pred dnevi, ko so sporočili, da bo 1. februarja prihodnje leto prvi mož divizije vseh gospodarskih vozil postal Andreas Renschler, še do sredine januarja vodilni gospodarskih vozil pri Daimlerju AG …