Renault Scénic dCi 160 EDC Edition One Renault Scénic dCi 160 EDC Edition One
Četrtič Leta 1996 je bil Scénic nesporno prvi tako velik evropski limuzinski kombi: za tiste čase klasično grajen, visok, prilagodljiv, družinsko prostoren in prodajna... Renault Scénic dCi 160 EDC Edition One

Renault Scénic: z nekaterimi kupejevskimi oblikovalskimi prvinami privlačen, a znotraj kljub temu prostoren in prilagodljiv.

Četrtič

Leta 1996 je bil Scénic nesporno prvi tako velik evropski limuzinski kombi: za tiste čase klasično grajen, visok, prilagodljiv, družinsko prostoren in prodajna uspešnica.

Danes so časi drugi, limuzinski kombiji vseh velikosti izumirajo. A Scénicu četrte generacije, se zdi, kaže dobro.

***

  • 1VK_8233la
  • 1VK_8230
  • 1VK_8235
  • 1VK_8227la
  • 1VK_8502
  • 1VK_8448lac
  • 1VK_8222a
  • 1VK_8223
  • 1VK_8476
  • 1VK_8228la
  • 1VK_8234
  • 1VK_8225
  • 1VK_8468ra
  • 1VK_8217
  • 1VK_8221
  • 1VK_8218
  • 1VK_8475a
  • 1VK_8433al
  • 1VK_8215
  • 1VK_8216

Da ima obraz, skladen z drugimi Renaulti, je pričakovano, kot tudi to, da skladno z večjim Espacom ni več klasične gradnje in s tem tudi videza. Ključen je pogled z boka: streha se, čeprav je podobno visok kot Scénic tretje generacije, zdi zaradi nizkih bočnih šip dosti bolj nizka, prednja šipa pa s spodnjim delom sega preko središča prednjih koles. In v splošnem so poteze veliko bolj dinamične, torej manj okorne kot pri vseh treh Scénicih doslej.

Odmik od klasike je dobro viden tudi v notranjosti: sedaj je v drugi vrsti klop in ne več posamični sedeži, kar pomeni slabše za pet potnikov, a dosti bolje za štiri. Klop je zdaj nekje med delitvijo na tretjine in delitvijo v razmerju 40:20:40, pri tem pa sta njena dva dela ločeno vzdolžno pomična za kak poldrug decimeter. Če sem prištejem še odlične (vseh pet!), udobne vzglavnike, je jasno: sedenje zadaj je udobno in sproščujoče tudi na daljših vožnjah in ne zgolj za otroke.

Scénic in vsi njemu podobni so tisti avtomobili, pri katerih je poudarek na udobju potnikov v drugi vrsti menda največji med vsemi osebnimi avtomobili. Pri Renaultu so zanje (in v takole opremljenem, kot je bil testni) zelo dobro poskrbeli: na voljo so jim 12-voltna vtičnica, dva vhoda USB (za polnjenje), vhod AUX, predal med prednjima sedežema, dva žepa na hrbtih prednjih sedežev, dve polički (prav tam) s priročnima elastikama, dve bralni lučki, komolčna opora z dvemi mesti za pločevinke, predala v vratih s prostorom za plastenko in dva predala pod nogami. Plus reže za zračenje v stebričkih B. Pohvalen paket!

  • 1VK_8194la
  • 1VK_8196a
  • 1VK_8198a
  • 1VK_8199a
  • 1VK_8197a
  • 1VK_8193
  • 1VK_8192
  • 2017-02-24 20.45.05l
  • 1VK_8190a
  • 1VK_8201
  • 1VK_8214
  • 2017-02-21 14.40.24
  • 1VK_8264l
  • 1VK_8208
  • 1VK_8209
  • 1VK_8204
  • 1VK_8205
  • 1VK_8206
  • 1VK_8203
  • 1VK_8266
  • 1VK_8268
  • 1VK_8207
  • 1VK_8270
  • 1VK_8213
  • 1VK_8211
  • 1VK_8260
  • 1VK_8259
  • 1VK_8258

Spredaj na videz in glede uporabe ni dosti drugače kot v Talismanu ali Espacu, gledano prostorsko pa tudi Méganu, z vsemi dobrimi in nekaterimi manj dobrimi lastnostmi. Merilniki, osrednji zaslon (v tem primeru večji, torej pokončen) in večina komand (vključno z masažo prednjih sedežev) je kopiraj/prilepi iz zgoraj naštetih Renaultov: veliko dobrih lastnosti in nekaj zamer, med njimi precej zapleteni nekateri meniji, premalo gumbov (pravzaprav trdim, da bi morali ostati pri krmilniku kot pri prejšnji generaciji Renaultov) in preveč svetleče črne plastike (odsevi, prah, prstni odtisi).

Med boljše strani, ki jih velja izpostaviti, sodijo izvrstna preglednost naprej in vstran ter skoraj fascinantno velik in uporaben predal med sedežema. Ta se pusti premikati vzdolžno in je neke vrste škatla na tračnicah; en del je namenjen zadnjim potnikom, dvojni predal pa prednjima. Še en zelo velik predal je pred sovoznikom, njegova posebnost pa je (kot pri Capturu), da se cel povleče vodoravno kot iz mize ali omare. Nekaterim je nadvse všeč, drugi tožijo, da je težko dostopen, ko nekdo sedi spredaj. Kakorkoli, prostornina obeh je precejšnja, pri tem pa manjka več manjših predalov za drobnarije.

Nobene zamere nismo našli prtljažniku: nad njim je trda, (prečno) dvodelna polica, spodaj je čvrsto dvojno dno (pod njim pa še rezervno kolo), levo so lučka, 12-voltna vtičnica in gumbi za posamično električno zlaganje sedežev (ki vključuje tudi spuščanje vzglavnikov in poglabljanje sedalnega dela), njegova oblika je kvadrasta, površina ob povečanju skoraj vodoravna, na vratih pa sta dva oprimka za zapiranje. Vzorno.

  • 1VK_8241_exposure
  • 1VK_8242_exposure
  • 1VK_8243_exposure
  • 1VK_8244_exposure
  • 1VK_8245_exposure
  • 1VK_8246_exposure
  • 1VK_8247_exposure
  • 1VK_8248_exposure
  • 1VK_8249_exposure
  • 1VK_8250_exposure
  • 1VK_8251_exposure
  • 1VK_8252_exposure
  • 1VK_8253_exposure
  • 1VK_8254_exposure
  • 1VK_8255_exposure
  • 1VK_8256_exposure
  • 1VK_8257

Zmogljivejšega od tega ni v ponudbi, motornih 360 turbodizelskih Njutonmetrov in 118 kilovatov (160 ‘konj’) pa so zelo velika zaloga moči. V sožitju z dvosklopčnim EDC se dobro odreže, lahko bi celo rekel, da se EDC v tem avtomobilu in s tem motorjem še najbolje izkaže. Z mesta gre odlično, če (ko) je treba, prav tako pri mestnem pospeševanju (30-50 km/h), je pa seveda jasno, da dobra poldruga tona in velika čelna površina terjata nekaj davka. V praksi to pomeni, da motor na avtocestnih vzponih pri obremenjenem vozilu nekoliko peša, še bolj pa se to opazi pri prožnosti od kakih 120 kilometrov na uro, ko želi voznik hitro prehiteti.

Kot vsi dvosklopčniki ima tudi EDC to slabo lastnost, da je z njim težko milimetrsko premikati vozilo (tesno parkiranje!), poleg tega tudi ne blesti s hitrostjo odziva pri pretikanju s položaja za vožnjo naprej v vzvratno in obratno. Je pa pogonski sklop v splošnem hvaležen do voznika: lahkoten in nezahteven za uporabo in zelo prepričljiv pri porabi goriva.

***

Četrta generacija Scénica nima lahkega dela, saj je prišla v času, ko velik del sedanjih lastnikov tako velikih limuzinskih kombijev kupuje nove športne terence. Dobro pri tem je, da je Scénic sedaj boljši kot kdajkoli, navsezadnje pa tudi to, da ima Renault v ponudbi najmanj dva mestna terenca, ki zlahka prepričata omahujoče kupce.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 2°C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 12.869 – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 195/55 R 20 H XL M+S Continental WinterContact TS 850 P – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h. 1.200/min: 2,9 l/100 km – 83 dB (5. prestava)

100 km/h. 1.800/min: 4,0 l/100 km – 87 dB

130 km/h. 2.200/min: 6,6 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.900/min: 10,0 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 7,3 l/100 km

Pohvale

+ zunanji videz

+ preglednost naokoli s prednjih sedežev

+ pameten ključ

+ živahnost pogona pri mestnih hitrostih

+ projicirni zaslon

+ vozniško nezahteven, zmogljiv in varčen pogon (motor, EDC)

+ dva velika notranja predala

+ odlični, udobni vzglavniki

+ udobje in oprema na zadnji klopi

+ deljivo vzdolžno pomična zadnja klop

+ prtljažnik

+ cev za gorivo brez čepa

+ rolete za zadnje bočne šipe

+ reže za zračenje k zadnji klopi

+ prostor za pločevinke in plastenke

+ notranja osvetlitev

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ oprema avdio sistema

+ električne vtičnice (12 V in USB)

Graje

– nekaj zapletenih menijev, preveč potrebnega tipkanja

– počasen odziv menjalnika pri pretikanju iz D v R in obratno

– neudobno podvozje na grbinah in jamah

– samodejnost klimatske naprave v vlažnem vremenu

– veliko svetlečih črnih površin spredaj

– skop potovalni računalnik

Na kratko

Boljšega Scénica še ni bilo, gledano seveda vsakega v svojem času: zdaj je avantgarden s čednim (in dinamičnim) videzom, prijazen s prostorom, pozoren z detajli, tehnično napreden, s tem motorjem pa tudi zmogljiv. Verjetno sta mu še najbolj nevarna tekmeca Captur in Kadjar.

Cene

Renault Scénic dCi 130 (Intens): 23.190 evrov

Renault Scénic dCi 160 EDC Edition One: 28.590 evrov

Testni Renault Scénic dCi 160 EDC Edition One: 32.210 evrov*

(*S popustom 500 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposredni vbrizg – gibna prostornina 1.600 cm3 – največji navor 360 Nm pri 1.750/min – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik EDC (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: (Multi-Sense): Sport, Personal, Comfort, Eco, Neutral

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen prilagodljiv servo – gume 195/55 R 20 H XL M+S Continental WinterContact TS 850 P

Mere: dolžina 4.406 mm – širina 1.866 mm – višina 1.653 mm – medosna razdalja 2.734 mm – najmanjša razdalja od tal 170 mm – rajdni krog 11,2 m (med pločniki) – notranja širina (komolci) spredaj 1.526 mm, zadaj 1.488 mm – prtljažnik 506/1.554 dm3 – posoda za gorivo 52 l

Mase: vozilo 1.539 kg – dovoljena skupna obremenitev 594 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,7 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 118 g/km

Foto: VK