Problem mini avtomobilov Problem mini avtomobilov
Zmotno bi bilo (na osnovi ne-priljubljenosti v Sloveniji) trditi, da je mini avtomobilom odklenkalo. Njihova težava je v tem, da se bolj kot kdajkoli... Problem mini avtomobilov

Imajo vse, kar imajo (malo) večji, zato tudi stanejo toliko. V Sloveniji jih to ubija.

Zmotno bi bilo (na osnovi ne-priljubljenosti v Sloveniji) trditi, da je mini avtomobilom odklenkalo.

Njihova težava je v tem, da se bolj kot kdajkoli soočajo z ves čas enakim problemom.

***

Problem je strošek. Ta se pri avtomobilih v grobem sestoji iz naslednjih postavk:

– razvoj avtomobila,

– razvoj proizvodnega procesa in logistike,

– stroški materiala,

– stroški proizvodnje,

– stroški osebnih dohodkov,

– stroški marketinga,

– logistika,

– amortizacija,

– drugo (najemnine, tekoči stroški, …).

Že bežen pogled daje vedeti, da velikost avtomobila na stroške ne vpliva bistveno. Razlika pride na račun stroškov materiala, a je to, gledano v celoti, skorajda zanemarljiva razlika.

Malo manj se iz zgornjega naštevanja opazi razlika v opremi. Jasno, večji avtomobili imajo več opreme, serijske in dodatne. Ampak kupci s(m)o zdaj navajeni, da nam v avtomobilih vseh razredov proizvajalci ponudijo skoraj vse, kar je mogoče. Vsega seveda ne, veliko pa in s tem se tudi tu razlika močno zmanjša.

Potem je tu še en problem, ki iz zgornjih navedb ni viden. Amortizacija. Kakorkoli obrnemo, mini avtomobilov v svetu prodajo manj kot majhnih in veliko manj kot avtomobilov spodnjega srednjega razreda. To pomeni, da je treba na posameznem prodanem mini avtomobilu več zaslužiti, da se povrne strošek razvoja.

  • 1VK_6988a
  • 1VK_7686a
  • 1VK_0918a
  • 1VK_4006ac
  • 1VK_5805a

Na koncu in v praski se zgodi, da je mini avtomobil iste znamke lahko tudi dražji od majhnega. Konkretno: da je 108 dražji od 208. Ni sicer nujno, da so vzroki kot zgoraj; lahko gre za čisto marketinško ali strateško ‘anomalijo’. A vseeno. Zgodi se.

Zahodno od nas je stanje drugačno: pomembnejše od cene je, da kupec dobi, kar potrebuje. In če potrebuje mini avtomobil (Pariz, promet, parkirišča, …), bo kupil mini avtomobil.

Pri nas je logika bolj kmečka: zakaj bi kupil Twingo, če za isti denar dobim Clio, pa imam z njim znatno več prostora na zadnji klopi, opazno večji prtljažnik in v celem več avtomobila.? Tudi ta logika ima svojo težo.

Vse bolj se kaže, da je lažje prodati velik in tehnično napreden avtomobil, kjer je marža (priznajo tudi proizvajalci) krepko večja, kot mini avtomobil.

***

A če bo šlo tako naprej (vse več avtomobilov na cestah in parkiriščih), se mini avtomobilom obeta svetla prihodnost.

Morda tudi pri nas.

Vinko Kernc