Art Model: paket Ferrarijev iz 50. let Art Model: paket Ferrarijev iz 50. let
Art Model je na trg poslal paket treh dirkalnih Ferrarijev iz 50. let prejšnjega stoletja. Resnični modeli na prvi pogled podobnega videza skrivajo dva... Art Model: paket Ferrarijev iz 50. let
Ferrari: tudi med modelčki eden najbolj priljubljenih, še posebej pa dirkalniki s pravo štartno številko iz zgodovine.

Ferrari: tudi med modelčki eden najbolj priljubljenih, še posebej pa dirkalniki s pravo štartno številko iz zgodovine.

Art Model je na trg poslal paket treh dirkalnih Ferrarijev iz 50. let prejšnjega stoletja. Resnični modeli na prvi pogled podobnega videza skrivajo dva zelo različne motorja, saj so bili namenjeni različnim razredom in tipom dirk.

Ferrari 500 Mondial

  • F 500 Mondial 1
  • F 500 Mondial 2

V tem primeru gre za dirkalnik iz serije Ferrari Monza, ki je znan predvsem po tem, da so zanj namesto dotlej običajnega motorja V12 zaradi majhne dovoljene prostornine motorja v najmanjšem razredu uporabili vrstni 4-valjnik(!), ki ga je zasnoval znani Aurelio Lampredi. Njegov 2-litrski aluminijast motor je bil biser svojega časa, med drugim je imel tudi vžig z dvema svečkama. S pomočjo dveh Webrovih uplinjačev je dosegel moč 127 kilovatov (170 ‘konj’).

Model tega dirkalnika posnema original, ki ga je leta 1954 na dirki SPA vozil Belgijec Herman Roosdorp. Modelček v merilu 1:43 stane 79 evrov.

Ferrari 290 MM

  • F 290 MM 1
  • F 290 MM 2

Leta 1956 predstavljeni dirkalnik 290 MM je povsem druga zgodba – poganja ga 12-valjnik oblike V s koti med valji 60 stopinj. Namenjen je bil dirki Mille Miglia, za katero so iz motorja prostornine 3,5 litra izvlekli okoli 235 kilovatov (320 ‘konj’) pri 7.200 vrtljajih v minuti. Tega leta je Ferrari z 290 MM zmagal v skupnem točkovanju svetovnega prvenstva športnih avtomobilov.

Na dirki za Mille Miglia ga je vozil nihče drugi kot veliki Argentinec Juan Manuel Fangio. Na tej dirki je bil Fangio ‘šele’ četrti, je pa z enakim avtomobilom tam zmagal Eugenio Castellotti. Eden takšnih avtomobilov je bil na dražbi pri znamenitem Sothebyu leta 2015 prodan za dobrih 28 milijonov dolarjev, kar je bila tistega leta največja kupnina za starodobnik, sicer pa tretja največja vseh časov. Modelček v merilu 1:43 predstavlja Fangiov dirkalnik, ki ga je moč kupiti za 63 evrov.

Ferrari 315 S

  • F 315 S 1
  • F 315 S 2

Že naslednje leto je Ferrari za isto prvenstvo predstavil nov model, 315 S (Sport), katerega motor je imel zdaj prostornino 3,8 litra. Zmogel je kar 265 kilovatov (360 ‘konj’) pri 7.800 vrtljajih v minuti, njegova največja hitrost pa je znašala 290 kilometrov na uro. Tako kot leto prej je tudi s tem modelom v svojem prvenstvu Ferrari tega leta pobral lovoriko najboljšega.

Z modelom 315 S pa je Ferrari dirkal tudi na drugih prvenstvih. Modelček v merilu 1:43 (59 evrov) predstavlja dirkalnik, ki ga je leta 1957 na dirki za 500 milj Amerike vozila še ena legenda, Američan Phil Hill, ki je dirko dobil. Kasneje, prav tako s Ferrarijem, je dobil tudi prvenstvo formule 1 – leta 1961.

Vinko Kernc

Foto: Art Model