Zgodba oziroma škandal ‘Diesel-Gate’ se (morda) počasi bliža h koncu, vsaj po tistem, kar sporočajo iz ZDA. Volkswagen (VW) se je z ameriškimi oblastmi menda sporazumel o odškodnini oziroma poravnavi, ki ga bo stala vsaj 13,6 milijarde evrov. Po vsej verjetnosti pa ta številka še ni dokončna.
Nekako devet milijard evrov oziroma dobrih 10 milijard dolarjev naj bi VW odštel lastnikom tistih avtomobilov, ki jih je poganjal sporni 2,0-litrski dizelski motor. Po sedanjih načrtih naj bi vsak ameriški lastnik dobil od 4.000 do 8.000 evrov odškodnine – odvisno od vrste oziroma tipa in starosti vozila. Hkrati bo nemški koncern v razvoj ameriškega nacionalnega programa za zmanjšanje izpustov dušikovega oksida vložil dodatnih 2,2 milijarde evrov, s približno 1,8 milijarde evrov pa naj promoviral razvoj čistih avtomobilov (električnih vozil, tistih na gorivne celice ipd.). Povrh bo moral VW vsaj 44 ameriškim zveznim državam plačati okoli 500 milijonov evrov odškodnine oziroma nadomestila. Če se bo zvezno sodišče v San Franciscu strinjalo s predlogom, bi to pomenilo, da se bo za VW končalo mučno in dolgotrajno iskanje dogovora z ameriškimi oblastmi. Vse naj bi bilo znano konec prihodnjega meseca. Omenjeni dogovor je seveda pozdravilo vodstvo koncerna, pa tudi predstavniki nemške zvezne dežele Spodnja Saška, ki je eden največjih delničarjev oziroma lastnikov VW.
Vsekakor pa drži, da ta dogovor oziroma poravnava ne rešuje problema okoli 85 tisoč Porschejev, Audijev in Volkswagnov, ki jih je poganjal večji 3,0-litrski dizelski motor in pri katerem so prav tako ugotovili nepravilnosti pri vrednosti izpušnih plinov. Prav tako ni jaso, kaj se bo zgodilo z zahtevki tistih kupcev vozil koncerna VW, ki niso vložili tožb na omenjenem sodišču v San Franciscu. Vse skupaj pa slabo vpliva na posel z avtomobili nemškega koncerna v ZDA, saj je prodaja njihovih vozil maja padla za 13 odstotkov.
Se je pa na temo škandala z dizelskimi motorji oziroma izpusti dušikovih oksidov znova oglasila evropska komisarka za industrijo Elzbieta Bienkowska. Prepričana je, da različna obravnava evropskih in ameriških kupcev nepravična. Kot je znano, VW evropskim kupcem spornih vozil ne bo namenil nobenega nadomestila.◄