Polletje 2014: Captur z največjim plusom Polletje 2014: Captur z največjim plusom
Po podatkih Jato Dynamics se je prodaja novih avtomobilov v Evropi v letošnjega pol leta povečala za 5,8 odstotka. V 24 od skupaj 30... Polletje 2014: Captur z največjim plusom
Renault Captur je v letošnjega pol leta navdušil evropsko avtomobilsko publiko, saj se je njegova prodaja povečala za skoraj 360 odstotkov!

Renault Captur je v letošnjega pol leta navdušil evropsko avtomobilsko publiko, saj se je njegova prodaja povečala za skoraj 360 odstotkov!

Po podatkih Jato Dynamics se je prodaja novih avtomobilov v Evropi v letošnjega pol leta povečala za 5,8 odstotka. V 24 od skupaj 30 držav, zajetih v statistiki, je bil letošnji posel boljši od lanskega v tem času, med velikimi oziroma najpomembnejšimi evropskimi trgi pa je največji plus v minulega pol leta zabeležen v Veliki Britaniji – tam se je prodaja povečala za 10,6 odstotka.

To so bolj ali manj znana dejstva, si pa oglejmo, kako je bilo s prodajo posameznih avtomobilov, oziroma kaj kaže lestvica deset najbolje prodajanih vozil v tem času. V vrhu gospodari VW Golf. V letošnjih šestih mesecih je bilo na 30 evropskih trgih (kar torej pomeni, da niso upoštevani le trgi EU) prodanih več kot 270 tisoč Golfov. S tem je ta nemški avtomobil, ki je že zelo dolgo na avtomobilskem Olimpu, občutno prekosil Fordovo Fiesto kot drugo na tej lestvici (167.941). Tretji je bil Renault Clio (dobrih 162 tisoč vozil), četrti pa VW polo (140.539). Sledila je Opel Corsa (133 tisoč), pa Ford Focus (121 tisoč), Peugeot 208 (119 tisoč), Nissan Qashqai (110 tisoč), Oplova Astra (97 tisoč), lestvico pa zaključuje Renault Captur (87 tisoč). Podatki ob tem dokazujejo, da je bilo v letošnjega pol leta pet avtomobilov uspešnejših kot lani (Golf, Clio, Fiesta, Corsa, Captur)  druga polovica pa je šla slabše v promet. Toda največje povečanje prodaje je zabeležil Renault Captur – pa ne zaradi tega, ker ga lani še ne bi prodajali in bil bil zaradi tega plus tako velik, pač pa je očitno, da je kupcem zelo všeč. Drugače njegova prodaja ne bi poskočila za nič manj kot 355,8 odstotka; samo letošnjega junija je bila v primerjavi z lanskim junijem večja za 116 odstotkov. Prodaja Golfov se je povečala za 14,2 odstotka, Fordova Fiesta je poskočila za 9,3 odstotka. In avti z največjim padcem prodaje? Za 12,5 odstotka je skromnejša prodaja Peugeota 208, Oplove Astre za 6,6 in Qashqaija za 2,9 odstotka.

Omenjena lestvica desetih najbolje prodajanih vozil na evropskih trgih pravzaprav ni veliko presenečenje. To so zgolj vozila nižjega in nižjega srednjega razreda – po tej strani je podoba povsem enaka kot na slovenskem trgu. Tudi ne preseneča, da sta vmes dva športna terenca – Captur in Qashqai – medtem ko podatki Jato Dynamics ne ponujajo razdelitve med posameznimi karoserijskimi izvedenkami, a je povsem verjetno, da so v ospredju petvratne kombilimuzine.

Nekoliko podrobneje pa si kaže ogledati, kako gre posel z osebnimi avtomobili v treh nekdanjih jugoslovanskih republikah – Hrvaškem, Srbiji in Sloveniji. V letošnjih šestih mesecih je prodaja najbolj zrasla na Hrvaškem, in sicer za 35,6 odstotka. Slovenija je komaj obdržala glavo nad gladino (plus 0,3 odstotka), medtem ko je Srbija potonila, saj je bil posel manjši za 8,5 odstotka. V absolutnih številkah pa je daleč spredaj Slovenija s prodajo 28.238 avtomobilov; na Hrvaškem so letos prodali  20.854, v Srbiji pa 9.695 avtomobilov. Bolj ali manj se ve, da na slovenskem trgu podatke po svoje ‘krojijo’ t.i. enodnevne registracije oziroma izvoz na tuje trge, vendar pa je očitno, da v relativnem pogledu – število prodanih vozil na število prebivalcev – še nosi zastavo največjega na območju nekdanje Jugoslavije. Jato Dynamics ne navaja podatkov niti za nekdanjo Bosno ne za Makedonijo.◄

VW Golf je potolkel konkurenco, saj je bila prodaja drugega najbolj uspešnega avtomobila (Fieste) manjša za več kot sto tisoč.

VW Golf je potolkel konkurenco, saj je bila prodaja drugega najbolj uspešnega avtomobila (Fieste) manjša za več kot sto tisoč.