Toyota ostaja v vrhu Toyota ostaja v vrhu
Po podatkih oziroma tržni raziskavi hiše Millward Brown je tržno in finančno najvrednejše podjetja v letu 2014 ameriški Google (158,8 milijarde dolarjev), ki je... Toyota ostaja v vrhu
Japonska Toyota ni le največja avtomobilska tovarna, pač pa tudi najvrednejša oziroma vsega zaupanja vredna.

Japonska Toyota ni le največja avtomobilska tovarna, pač pa tudi najvrednejša oziroma vsega zaupanja vredna.

Po podatkih oziroma tržni raziskavi hiše Millward Brown je tržno in finančno najvrednejše podjetja v letu 2014 ameriški Google (158,8 milijarde dolarjev), ki je s prvega mesta izrinil lanskega prvaka Apple (147,9 milijarde dolarjev). Med avtomobilskimi podjetji je povsem v vrhu japonska Toyota, ki naj bi bila vredna 29,6 milijarde dolarjev oziroma 21 odstotkov več kot leta 2013.

To so rezultati raziskave, ki upošteva vrsto podatkov (tudi Bloombergove in Kantar Worldpanela), hkrati pa temelji tudi na mnenjih približno dva milijona potrošnikov. Toyota je tako obdržala prvo mesto med avtomobilskimi podjetji; v zadnjih devetih letih – toliko časa Millward Brown opravlja to raziskavo – je sedemkrat zasedla najpomembnejše mesto med izdelovalci avtomobilov, le leta 2010 in 2012 je šla lovorika v druge roke. Zanimive so nekatere ugotovitve, zakaj japonska avtomobilska hiša tako uspešno brani prvo mesto na tej lestvici.

Očitno je, da sta kakovost izdelave in zaupanje kupcev bistvenega pomena, po drugi strani pa veliko točk prinaša tudi njihova hibridna strategija, saj je znano, da je Toyota vodilna na tem področju. Vsekakor je omembe vredna tudi ugotovitev, da veliki vpoklici vozil zaradi morebitnih napak v letih 2009 in 2010 tovarni niso naredili velike škode oziroma so pri potrošnikih utrdili prepričanje, da je skrb za vozila Toyote dolgoročna. Od lani do letos je na tej lestvici izjemno velik skok naredil ameriški Ford, katerega vrednost ocenjujejo 11,8 milijarde evrov, kar je celo za 56 odstotkov več kot leta 2013. Ob vsem drugem naj bi po mnenju Millward Browna prav Ford pokazal, da zelo ‘skrbi za svoje kupce’, po drugi strani pa se s svojo tehnologijo prilagaja različnim trgom oziroma kupcem.

Med deseterico najvrednejših avtomobilskih podjetij so štiri evropska oziroma nemška, tri japonska, dve ameriški in južnokorejsko. Med temi se je slabše uvrstil zgolj nemški Volkswagen (VW), katerega vrednost ocenjujejo na 8,4 milijarde dolarjev. To je štiri odstotke manj kot leta 2013, s tem pa je VW z lanskega šestega padel na letošnje sedmo mesto. Kot pravijo, se je to zgodilo zaradi tega, ker VW ni izkoristil lanskega večjega povpraševanja oziroma rasti na trgu ZDA, pa tudi pritisk na cene vozil na Kitajskem nemški hiši ni bil v prid.

Deset najvrednejših avtomobilskih podjetjih po merilih Millward Brown v milijardah dolarjev in uvrstitev na lestvici 100 najvrednejših podjetij:

  1. Toyota – 29,6 (26.)
  2. BMW – 25,7 (32.)
  3. Mercedes-Benz – 21,5 (42.)
  4. Honda – 14,1 (70.)
  5. Ford – 11,8 (84.)
  6. Nissan – 11,1 (90.)
  7. Volkswagen – 8,4 (ni podatka)
  8. Audi – 7,1 (ni podatka)
  9. Chevrolet – 4,9 (ni podatka)
  10. Hyundai – 4,6 (ni podatka)