Peugeot 307 (2001 – 2008)
Teme 21/10/2013 Vinko Kernc
V nižji srednji razred umeščena kombilimuzina je prednjačila s prostornosjo, saj je bila denimo od Golfa višja za sedem centimetrov. In v tem sorazmerju so bile vse notranje mere. Tako je bila mersko in tudi po bočni silhueti že na pol poti do kompaktnega enoprostorca. Ponašala se je z nešteto varnostnih dodatkov, kjer je v tem času in v tem razredu izstopala stranska varnostna zavesa.
Na pariškem avtomobilskem salonu leta 2000 je bil na ogled prototip Prométhée, ki je postavil temelje bodočemu novemu 307. Tega so za evropske novinarje predstavili 8. februarja 2001. Pežojevci so takrat poudarjali, da je oblikovalski biser in nadaljuje družinsko tradicijo majhnega 206, velike limuzine 607, Pininfarininega kupeja 406 in malo pred tem predstavljenega kabrioleta s trdo streho 206 CC. Zagotavljali so, da je bil narejen na povsem novem podvozju, ki se bo šele kasneje uporabljal tudi pri ostalih modelih. Nadomestil je model 306, torej je bil predstavnik razreda (golfov razred), kjer se je takrat v Evropi prodala več kot tretjina vseh avtomobilov. Zato je bila konkurenca huda – Golf, Focus, Stilo, Astra, Alfa 147, A3, Mégane. Nadpovprečno prostoren in všečen avtomobil je postal “Avtomobil leta 2002”.
Tega leta je šla v prodajo karavanska različica – natančneje: Break oziroma SW. Za oba je veljalo: za deset centimetrov podaljšana medosna razdalja in dvanajst centimetrov večji previs čez zadnja kolesa. Po čem sta se ločila SW in Break: prvi je imel stekleno okno na dveh tretjinah strehe in drugačne sedeže – ti so bili posamični in so bili nameščeni v treh vrstah, tako da je bil sedemsedežnik. V osnovi jih je bilo vgrajenih pet, z možnostjo odstranitve zadnjih treh in postavitvijo dveh v prostor za prtljago. Opcijsko je bilo moč dobiti klop z dvema sedežema za tretjo vrsto.
Leta 2003 so predstavili 307 CC – nadaljevanje zgodbe, ki se je začela z modelom 206 CC. Novi 307 CC je bil osnova za dirkalnik 307 WRC. Leta 2004 se je začela proizvodnja štirivratne limuzine na Kitajskem in južni Ameriki – predvsem zaradi tamkajšnje večje popularnosti limuzin. Motorji so bili: bencinski 1.360-kubični (55 in 66 kW), 1.587-kubični (81 kW) in 1.997-kubični 16v (103 in 130 kW) ter dizelski 1.560-kubični HDi (80 kW) in 1.997-kubični HDi (66 in 100 kW). Leta 2005 je doživel obsežnejšo prenovo predvsem prednjega dela, s čimer so izboljšali zračni pretok in ga po videzu maske približali večjemu modelu 407.
Matej Kočar Trinko
Foto: Peugeot