Volkswagen Crafter: na slovenskem trgu Volkswagen Crafter: na slovenskem trgu
Volkswagnov dostavnik za skupno maso od 3 do 5 ton, na trgih od leta 2006, je v svoji novi generaciji povsem Volkswagnov – doslej... Volkswagen Crafter: na slovenskem trgu

Volkswagen Crafter: z drugo generacijo čistokrvni Volkswagen in med drugim s tremi pogoni (prednji, zadnji in 4-kolesni).

Volkswagnov dostavnik za skupno maso od 3 do 5 ton, na trgih od leta 2006, je v svoji novi generaciji povsem Volkswagnov – doslej je šlo za sodelovanje z Daimlerjem in Crafter je bil v osnovi Sprinter s spremenjenim prednjim delom ter z Volkswagnovimi motorji. Novi Crafter je zdaj na slovenskem trgu in kot Furgon (dostavnik brez šip) je naprodaj za od 25.130 evrov.

Pet let razvoja, nova ogromna (220 hektarov!) tovarna na Poljskem z investicijo 2,5 milijarde evrov in načrtovanje z intenzivnim sodelovanjem dosedanjih lastnikov so temelj, na katerem je nastal novi Crafter. Ta se odlikuje z 12-letno garancijo na prerjavenje (v Sloveniji pa še s 4-letno kombinacijo garancije in jamstva), z odličnim količnikom upora zraka (0,33), kar zmanjšuje stroške (u)porabe (pri 80 tisoč prevoženih kilometrih to pomeni slabih 900 evrov prihranka pri gorivu), z največ odlagalnimi mesti v kabini (vsa naj bi bila tudi nadvse priročna), z najboljšo ergonomijo za voznika (tudi ogrevan volanski obroč, ki je sicer na las podoben tistemu iz prejšnjega Golfa GTI, pa vzmeten voznikov sedež s certifikatom AGR), z najbolj prostorno kabino (dovolj širine in dolžine za tri potnike), pa tudi z za 9 centimetrov nižjim nakladalnim robom ob prednjem pogonu, z najdaljšim tovornim prostorom ter z bočnimi vrati, skozi katera gre lahko evro paleta prečno. Hkrati naj bi bil tudi najboljši za dodelave in predelave (nanje so mislili že pri zasnovi) na račun temu prilagojene karoserije, elektrike in tehnike.

  • 1VK_1600law2
  • 1VK_1575a
  • 1VK_1599la
  • 1VK_1582a
  • 1VK_1598a
  • 1VK_1576a
  • 1VK_1581ra
  • 1VK_1577a
  • 1VK_1589a
  • 1VK_1580
  • 1VK_1593a
  • 1VK_1597wl
  • 1VK_1595la
  • 1VK_1588a

Dostavnik je na voljo z dvema medosnima razdaljama in s tremi dolžinami, kot šasija ali keson je na voljo z dvema kabinama in v treh dolžinah, upoštevaje še druge variante, ki bodo s časom prišle na trg, vključno tudi s pogoni, pa bo zgolj osnovnih različic kakih 500.

Pogonu služi poznani 2-litrski TDI, ki je posebej in v znatni meri prilagojen pogonu gospodarskega vozila in ki ima servisni interval dolg do 50 tisoč kilometrov, odvisno od obremenitev. Ob prednjem pogonu motor zmore 75, 103 ali 130 kilovatov, ob vsekolesnem pogonu 4Motion sta na voljo le zmogljivejša od trojice, ob zadnjem pogonu pa isti motor zmore 90, 103 ali 130 kilovatov. Kot rečeno vse različice niso na voljo takoj, zadnji pogon, denimo, pride na trg konec leta. Menjalniki so ročni (6) ali samodejni z 8(!) prestavami. Konec prihodnjega leta pride na trge tudi različica s sedeži, katere po izkušnjah prodajo le okoli 10 odstotkov.

Vodilni želi biti tudi z asistenčnimi sistemi. Delno serijsko, sicer pa za doplačilo, so na voljo pomoč pri vožnji v močnem bočnem vetru, aktiven sistem ohranjanja prometnega pasu, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi žarometi, radarski tempomat, večnaletno zaviranje, samodejno bočno parkiranje, pomočnik pri vzvratni vožnji s prikolico, pomoč pri vzvratnem izvozu v promet in pomoč pred poškodbo bokov pri manevriranju med ovirami.

Skladno z omenjenimi možnimi različicami je tudi cenik ustrezno dolg. V uvodu omenjena cena velja za različico Furgon 30 (oznaka za skupno maso 3 ton) L3H3 2.0 TDI 75 kW, najcenejši s 4-kolesnim pogonom je Furgon 30 L3H3 2.0 TDI 103 kW 4Motion, ki stane 30.895 evrov, najcenejši z daljšo medosno razdaljo pa je Furgon 35 L4H3 2.0 TDI 75 kW, ki stane 29.860 evrov. Slovenski zastopnik pričakuje povečanje povpraševanja po novem Crafterju, tako da kanijo v dveh letih prodajo potrojiti s sedanjih 200 na 600 kosov letno.◄

Foto: VK