

‘Limburg’ kabriolet
Prva vožnja 07/04/2016 Vinko Kernc


Mini Cabrio: tretja generacija novodobnega brezstrešnega Minija znova (ali še vedno) trendovska in uživaška.
Od nedavnega se rojeva vštric z običajno karoserijsko različico: limburški Mini Cabrio. Pravzaprav je tu edina tovarna, kjer takšen kabriolet nastaja. Od tu gre na vse konce sveta. Uradni krst je bil nedavno v sončni Kaliforniji, kako pa se ta kabriolet počuti ‘doma’ na Nizozemskem? Prva kratka preskusna vožnja enega prvih serijsko izdelanih.
Kdor ima originalni (stari) Mini kabriolet, naj bo z njim pazljiv. Zelo malo jih je še ostalo. Še celo matičnemu BMW ni uspelo najti brezhibnega iz 90 let za popestritev krstne vožnje nove generacije v Kaliforniji. Sodobnih je precej več – pod Beemvejevo taktirko jih je prišlo od leta 2004 (prve in druge generacije) debelih 320 tisoč s proizvodnih trakov.
To se sliši obetavno za tovarno v mestu Born, kjer od nedavnega nastaja Mini Cabrio zadnje generacije za globalni trg. Predvidevamo lahko, da je VDL Nedcar precej zaposlen, saj so tam lani izdelali 57 tisoč avtomobilov, ki se jim je zdaj pridružil še novi brezstrešni Mini. Proizvodnja se je tam postopoma pričenjala od lanskega novembra, ker bo Mini Cabrio naprodaj na številnih svetovnih trgih.
Najbrž se sprašujete, zakaj je različica Cabrio potreboval toliko časa, saj je običajni Mini, iz katerega je izpeljan Cabrio, na voljo že dobri dve leti. Odgovor je preprost: razviti kabriolet ni mačji kašelj, saj odstranitev strehe izjemno oslabi nosilno karoserijo. Če razvojniki ne predvidijo ustreznih ojačitev, se avtomobil med vožnjo zvija, upoštevati pa je treba tudi varnostne zahteve in vse skupaj zasnovati tako, da bo masa čim manjša.
V tem ni nikakršnega pretiravanja; več primerov kabrioletov iz preteklosti je takšnih, pri katerih se, če ste z enim kolesom parkirali na pločnik, vrata niso več mogla odpreti ali zapreti. Po drugi strani varnostni standardi zahtevajo varnost za potnike v primeru prevračanja, za kar pri novem Miniju Cabrio poskrbi aktivna zaščita pri prevračanju – ko pride do prevračanja, se hipno izstreli zaščitni lok. Pri novem Minijevem Cabriu za dodatno varnost skrbijo še umetelno skrite bočne varnostne blazine, vse omenjene podkožne spremembe pa so prinesle dodatnih 115 kilogramov.
Ker je bil preskušani Mini Cabrio eden prvih na naših cestah, je bil seveda v središču pozornosti. In treba je reči: izdelek je zelo dober. Na slabi cesti se tu in tam zasliši kak dodaten (tipično kabrioletski) zvok, toda ko postane cesta z ravno podlago zavita, se začne zabava. Dodatne mase se ne čuti in – ko podvozje tiho opravlja svoje delo – Mini Cabrio postane zelo prijeten za vožnjo. Tudi športen. To pa seveda pomeni, da ima Mini Cabrio raje ceste z dobro in urejeno podlago.
Velja omeniti, da novi Mini Cabrio stane 25 tisočakov. Za ta denar dobite One s 102 ‘konjema’, ki je namenjen bolj ljubiteljem brezstrešne vožnje kot športnim navdušencem. Nekoliko zmogljivejši Cooper, kakršnega smo preskusili, stane tri tisočake več. Njegov 1,5-litrski motor zmore 136 ‘konj’, ki zagotavlja lepe zmogljivosti in se oglaša s prepričljivim, a tipičnim zvokom trivaljnika. Še posebej dobro se ga sliši pri odprti strehi in – dobra novica – to je kombinacija, kateri utegnete dati prednost pred marsikaterim drugim kabrioletom.
Vožnjo se splača pričeti dobro zaščiten pred vetrom in potem preskusiti brezhiben pomik strehe, ki z gibi in zvokom izdaja prestiž. Ko preštejete od 20 do ničle, je električen mehanizem streho že pospravil za zadnja sedeža. Zložena streha je videti štrleča kot pri starih Hroščih kabrioletih, kar zmoti edino pri nekoliko omejenem pogledu nazaj skozi notranje vzvratno ogledalo. Toda vidljivost naokoli je v splošnem več kot optimalna.
Med preskusno vožnjo nas je spremljalo tipično nizozemsko vreme. Malo sonca, potem nekaj kapelj. Nič ne de, pomik strehe je zanesljiv in deluje tudi med počasno vožnjo – obljubljajo do hitrosti 30 kilometrov na uro. Preskusili pa nismo. Nam je pa všeč vmesna možnost pomika strehe: pri tej se najprej proti zadku odmakne le njen prednji del, ki daje vtis (in občutek vožnje), kot bi vozili Mini ‘Targa’, če potegnem vzporednico s starejšim Porschejem 911 Targa. Vse skupaj deluje dovolj čvrsto in platno pri večjih hitrostih ne nabrekne. A ne glede na to, ali je streha delno ali v celoti odprta, je vožnja nepričakovano udobna. Je pa prednja šipa razmeroma nizka in višjim voznikom bo to nekoliko zmanjšalo pogled naprej.
Praktičen pogled na Mini pravi, da je znotraj zdaj več prostora, predvsem zaradi daljšega medosja in dolžine v celem. Spredaj ni prostorskih pripomb, zadek pa je še vedno bolj za otroke. Ali za bolj gibke in ne previsoke odrasle, vsekakor pa ne za križarjenje po Provansi – tudi zaradi nekoliko preveč navpičnih zadnjih naslonjal. Zadnja sedeža bosta morda tudi praktična za prtljago, če potujete v dvoje. Pri tem je dobra novica ta, da je prtljažnik podaljšljiv, kar pomeni, da bo za dva uživača na koncu kar dosti prostora za prtljago.
In na koncu še o notranjosti. Ta je pretežno enaka kot v običajnih Minijih, začenši z armaturno ploščo. V smislu kakovosti in opreme je Mini Cabrio zelo dober izdelek, številni igrivi oblikovalski detajli – tako kot seveda celota – pa puščajo prostor za zelo različna mnenja. Nekaterim je notranjost modna in trendovska, drugim pretirana. Oblika notranjosti s številnimi vanjo vključenimi tehnikalijami vpliva tudi na (ne vselej prikladno) upravljanje, zagotovo pa je vse skupaj videti noro dobro, sploh ko je streha pospravljena za zadnja sedeža.
Rob van Ginneken, član žirije Autobest
Na kratko
Mini Cabrio ni prinesel presenečenja: tretja generacija novodobnega Minija s platneno streho pač. Je pa še vedno prikupen, tehnično odličen, frajerski in menda tudi – večen.
Cene v Sloveniji
Mini Cabrio: 22.050 evrov
V Sloveniji že sprejemajo naročila
Foto: Rob van Ginneken in Mini