Pariz 2016 (2) Pariz 2016 (2)
Izmed trojice velikih avtomobilskih salonov je bil doslej Pariz (ob Ženevi in Frankfurtu) najbolje obiskan, kar zagotovo govori v prid tej prireditvi – a... Pariz 2016 (2)
Pariška hala1: zaradi visokih sten razstavljalcev je sicer velik prostor razdeljen na veliko majhnih. Neprijeten vtis 'zaplankanosti'.

Pariška hala1: zaradi visokih sten razstavljalcev je sicer velik prostor razdeljen na veliko majhnih. Neprijeten vtis ‘zaplankanosti’.

Izmed trojice velikih avtomobilskih salonov je bil doslej Pariz (ob Ženevi in Frankfurtu) najbolje obiskan, kar zagotovo govori v prid tej prireditvi – a ne le glede na druge podobne salone, temveč predvsem v smislu upravičenosti tega dogodka.

Na drugi strani je dal Alfredo Altavilla, človek, ki je na lestvici koncerna FCA tik pod velikim Marchionnejem, prav na salonu v Parizu v pogovoru s člani žirije Autobest jasno vedeti, da se z njegovega (ali njihovega) zornega kota takšnim prireditvam obeta izumrtje. Z zornega kota novinarja poročevalca (s salona) ga je lahko razumeti in mu potrditi, s stališča številnih obiskovalcev pa precej težje. Nič, napovedi prepuščam bolj posvečenim, čas pa bo najbrž hitro pokazal, kaj se bo zares zgodilo.

Pariška hala 1 je, kot rečeno, po neki močni logiki najpomembnejša na tem salonu. In tokrat je to tudi pošteno upravičila: le nekaj korakov od Masreatija naletim na novo Nissan Micro, ki z videzom obljublja veliko. Tako dinamične, zanimive in oblikovno napredne Micre še ni bilo – slišal sem skupino novinarjev, ki jo je primerjala s prednjim delom Embraerja E-Jet (to je tisto letalo, ki je za potnika veliko udobnejše kot Bombardierjevi CRJ, kakršne ima Adria Airways). Morda je v tem tudi nekaj resnice. Da si Micra 5. generacije (mimogrede: nova Micra je oblikovno zelo podobna lanskemu ženevskemu konceptu Sway, prvi v vrsti fotografij) s prejšnjo deli le ime in velikostni razred, je napovedal tudi sam Carlos Ghosn, šef zveze Renault-Nissan.

  • 1VK_8250
  • IMG_0697a
  • IMG_0695a

Od Nissana do Renaulta zadnja leta nikoli ni prav daleč. Ta (Renault) je ostal zvest sam sebi: velik prostor in (na novinarske dni) malo avtomobilov, da ni zmede. Letos sicer pri tej znamki niso imeli pomembne novosti (za kupca), saj smo novi Scénic že videli, Alaskan je pa tudi zgolj rahlo oblikovno spremenjena Nissan Navara.

  • IMG_0706a
  • IMG_0827A
  • IMG_0709aw

Je pa oči nase vlekel Trezor, futurističen koncept velikega dvosedežnega, električno gnanega kupeja, katerega kolesa merijo več kot polovico višine avtomobila. Dolg motorni pokrov in nenavaden dostop v kokpit (dvig prednjih dveh tretjin zgornjega dela karoserije), pa pogon dirkalnika Formule E (260 kW, 380 Nm) in sodobne tehnologije segajo v jutrišnji način razmišljanja o (športnih) avtomobilih.

  • IMG_0700a
  • IMG_0701a
  • IMG_0704a
  • IMG_0707a

Ni Renaulta brez koncerna PSA, bi lahko rekli, saj oba velika francoska koncerna ‘sedita’ prav tu, v Parizu, poleg tega sta na tem salonu vedno varno blizu. In kot bi se dogovorili – na Citroënovem razstavnem prostoru se je bohotil podobno velik koncept Cxperience, a hkrati tudi precej drugačen, saj je to velik in futurističen, a štirivraten avtomobil, ki kaže, da ambicije o velikih Citroënih (k sreči) še niso povsem mrtve in pokopane. Je pa na tem prostoru za kupca zagotovo bolj zanimiv novi C3, ki je dobil nekaj značilnih oblikovnih prijemov (prednji del, Airbump na bokih), po kakršnih je prepoznaven C4 Cactus.

  • IMG_0641aw
  • IMG_0642aw
  • IMG_0634a
  • IMG_0635aw
  • IMG_0636aw

Pod isto streho in na salonu neposreden sosed je Peugeot, ki doživlja lepe čase, saj se je oborožil s celo paleto športnih terencev: (nedavno prenovljenemu) 2008, večjemu 4008 in (prav tako nedavno pokazanemu) 3008 se je zdaj uradno pridružil še križanec 5008, ki še vedno skriva nekaj ambicij zadovoljiti kupce kompaktnih limuzinskih kombijev. Precej oči je vrtalo tudi v 3008 GT, ki so ga odeli v barvno kombinacijo, ki je sicer ‘rezervirana’ za njihove različice GTi.

  • IMG_0629a
  • IMG_0628a
  • IMG_0961a

Ker so FCA, Renault-Nissan in PSA zasedli skoraj celo halo, je (če odštejemo male prostore za ne proizvajalce avtomobilov) ostalo prostora le še za Suzuki. Ki je, se zdi, v času razcveta, saj predstavlja modele, ki se tudi neugodnemu evropskemu okusu zdijo vse bolj všeč. Takšen je zdaj Ignis, staro ime za všečen nov avtomobilček, ki spredaj narahlo spominja na obraz Land Roverjev. Le 3,7 metra dolgi malček poganja 1,2-litrski 4-valjnik s 66 kilovati, lahko pa je opremljen tudi z mehkim hibridnim pogonom: k istemu motorju dodajo močnejši zaganjalnik, ki lahko ob pomoči dodatnih baterij (Li-ion) nekoliko pomaga pri pogonu. Ker bo na voljo s prednjim ali 4-kolesnim pogonom, bo morda znatno posegel na področje, kjer ta hip kraljuje Fiatova panda (4×4).

  • IMG_0627a
  • IMG_0626a

Čeprav je pariško sejmišče veliko in (dokaj) sodobno, ne ponuja točke, od koder bi obiskovalec (ali fotografski aparat) lahko zajel nek splošen vtis kot denimo v Ženevi. Edina teoretična točka je stopnišče, ki se dviguje iz hale 1 proti hodniku v naslednje hale, toda tam je bil letos pogled povsem nemogoč. Do izraza je prišla neka nenavadna navada, da razstavljalci svoje prostore zagradijo z visokimi stenami. Načelno nič narobe, a to iz velike, ‘zračne’ hale naredi več manjših, bolj utesnjenih prostorov. Kar pa ni več prijetno. Vzrok takega početja se sicer zdi razumljiv, saj je tako brezpogojno jasno, kje se prične in konča nek razstavljalec, splošen vtis obiskovalca pa ni posebej prijeten.

Nadaljevanje sledi.

Vinko Kernc

Foto: VK