

Opel Cascada BiTurbo CDTI
Prva vožnja 18/11/2013 Vinko Kernc

Kombinacija
Avtomobilska industrija že nekaj časa, delno zaradi sebe, predvsem pa zaradi kupcev, živi in deluje po principu kombinacij. Karoserije, motorji in pogoni, oprema.
Tokrat gre (spet) za novo kombinacijo poznane karoserije in poznanega motorja.
Cascado že dobro poznamo. To je tisti štirisedežni kabriolet, ki je toliko večji od Astre, da ne nosi njenega imena, a tudi toliko manjši od Insignie, da ne nosi njenega. Ta filozofija nekoliko spominja na Volkswagnov EOS, le da je Cascada še večja in takšna že zelo blizu kabrioletom srednjega avtomobilskega razreda.
Cascada je tudi tisti kabriolet s platneno streho, ki v svoj cenovni razred prinaša višjo raven kakovosti, ki je že resno primerljiva z dragimi, prestižnimi kabrioleti blagovnih znamk s precej več imidža. Spoji, ki so značilni za kabriolete, in način vgradnje zadnje šipe v platneno streho so hiter in najboljši dokaz za to.
Cascada je kabriolet zelo čistih potez, predvsem bočne silhuete. Njena streha se odpira ali zapira tudi med vožnjo do hitrosti 50 kilometrov na uro, celoten pomik v eno smer pa se zgodi v le 17 sekundah. Številni nosilni deli strehe so izdelani iz magnezija, da je vse skupaj karseda lahko. V treh barvah (črno, rdeče in rjavo) je na voljo platno, ki se kombinira z desetimi barvami karoserije.
Čeravno ni namenjena izrazito športno hitri vožnji, so ji namenili porednjo premo HiPerStrut, tisto, ki so jo razvili za različice OPC in ki je zasnovana tako, da je krmiljenje ločeno od vzmetenja oziroma blaženja. Njihova rešitev se je odlično izkazala pri športni vožnji dosti bolj agresivnih Oplov, zatorej ni razloga, da ne bi bila v Cascadi prav tako odlična. Pri vsem tem ostaja le en zadržek: ker Cascada ni nastala na platformi Insignie, nima njene večvodilne zadnje preme, pač pa poltogo premo. V nekaterih trenutkih je zato razkorak med odlično prednjo in dobro povprečno zadnjo premo le morda nekoliko prevelik.
Motor, o katerem gre tu beseda, tudi že poznamo. To je najzmogljivejša od številnih različic Oplovega 2-litrskega turbodizla. Od njih se razlikuje predvsem po tem, da ima na sesalni strani dve turbopuhali; manjše je namenjeno hitremu odzivu in dvigu motornih zmogljivosti pri nižjih in srednjih vrtljajih, večje pa z enako nalogo pokriva srednje in višje vrtljaje. Kljub dvem puhalom je zaradi dobre elektronske podpore delovanje motorja mehko in zvezno, čeravno seveda izjemnih zmogljivosti ne more skriti. Pa vendar je ta turbodizel, čeprav zna dobro zadovoljiti hitrosti željnega voznika tudi skozi športno vožene ovinke strmo navkreber, izjemen tudi pri ležerni vožnji, značilni za uživače brez strehe nad glavo.
Kombinacija se zato zdi odlična, še posebej ob dejstvu, da je Cascada s takšnim motorjem le za dva tisočaka dražja od tiste s šibkejšim (165-»konjskim«) turbodizlom. In mimogrede: tako motorizirana Cascada je v tem hipu tudi najzmogljivejša. (VK)
Na kratko
Razpravljati o smiselnosti tega motorja v tej karoseriji je – nesmiselna. Kdor si lahko privošči to kombinacijo, kdor se rad vozi s precejšnjo rezervo moči (tesna prehitevanja, …) in kdor želi imeti v eni karoseriji uživaški kabriolet in športen avtomobil, bo več kot zadovoljen.
Cena
Opel Cascada BiTurbo CDTI: 30.000 evrov
V Sloveniji že naprodaj
Foto: VK (zunanjost), Opel (notranjost)