Opel Adam 1.4 Slam Opel Adam 1.4 Slam
Za Adama Eva? Majhnih avtomobilov se drži stereotip kot – če izvzamemo ‘igrače’ do Ferrarijev in podobnih – nobenih drugih. Pravi: majhen avtomobil je... Opel Adam 1.4 Slam
Opel Adam 1.4 Slam: takole barvno živahen in igriv je mora res najbolj privlačen mladim. Dekletom.

Opel Adam 1.4 Slam: takole barvno živahen in igriv je mora res najbolj privlačen mladim. Dekletom.

Za Adama Eva?

Majhnih avtomobilov se drži stereotip kot – če izvzamemo ‘igrače’ do Ferrarijev in podobnih – nobenih drugih. Pravi: majhen avtomobil je za ženske. Pika.

Če bi pogledali na ceste v ZDA, bi videli, da ženske tam pretežno vozijo velike limuzinske kombije in velike terenske križance.

  • 1VK_3904la
  • 1VK_4069a
  • 1VK_3996
  • 1VK_4007a
  • 1VK_3981a
  • 1VK_3923
  • 1VK_4070
  • 1VK_4076a
  • 1VK_4078
  • 1VK_4065a
  • 1VK_4079
  • 1VK_4080
  • 1VK_4081
  • 1VK_4088
  • 1VK_3921
  • 1VK_3938
  • 1VK_4073
  • 1VK_4074
  • 1VK_4077

Pospravimo torej s stereotipom, tudi z onim drugim, ki pravi, da so majhni avtomobili za mlade. Kje pa imajo ti 14 tisočakov, ko se pa (študentje in dijaki) še za malice borijo, da bi bile subvencionirane? Velja seveda za Slovenijo, a tudi zahodno od nas ni neke pravljice.

Drži pa nekaj drugega: majhni avtomobili so pretežno za mestne vožnje, kar zahodno od nas drži, pri nas pa precej manj. A kakorkoli že: Adam, najmanjši Opel, je tu. Edini z moškim imenom, kar nehote in nepravično navaja, da k sebi vabi ženske. Drži tudi to, da vsi avtomobilski proizvajalci, omejeni s standardi in trendi (ekologija, varnost, varčnost), poskušajo izdelati majhen avtomobil prikupen. Tudi Oplov oblikovalski oddelek ni od včeraj in Adama so res skušali narediti tipično oplovskega, a hkrati prikupnega.

Če jim je uspelo, bo pokazal čas, vsekakor pa so za vsak primer vnesli nekaj dodatne igrivosti v obliki (živo)barvnih kombinacij. V primeru testnega: rumena za živahnost in črna za pestrost ter kot dodatek k resnosti. Takšna Insignia, denimo, najbrž nikoli ne bo. A Adam je takšen tudi znotraj, kjer so rumeni šivi (ob nekaterih belih!), črte in vzorci, dodano pa je tudi usnje in nekaj opreme, ki je bila še včeraj rezervirana le za velike in drage avtomobile. Če vam naprimer pri prodaji ponudijo ogrevan volanski obroč, ga absolutno svetujem.

Že nekaj časa velja kruto pravilo, da ti je avtomobil lahko zunaj všeč, znotraj pa dobrega naredi šele oprema, in to velja v vse večji meri. Ker ponuja Adam veliko dodatkov, velja tudi zanj, človek pa postane vse bolj izbirčen. Tako postane naprimer moteče, da ima (govorim ves čas o testnem Adamu) samodejno osvetlitev ob obeh ogledalcih senčnikov, nima pa osvetlitve glavnega predala pred sovoznikom. Ali pa to, da ima tempomat in omejevalnik hitrosti, nima pa parkirnega pripomočka; pa mestni avtomobil naj bi bil?!

Adam je zasnovan tako, da je prikupen in trivraten hkrati, kar pomeni, da se bo v zadnji del nerodno stlačiti; odrasli nasploh, z majhnimi otroci bodo imeli odrasli veliko dela, da jih namontirajo v stolček, malo večji otroci pa bodo še najbolj zadovoljni. Zadaj sta namreč dva lepo oblikovana (boćni oprijem!) sedeža, v boka so postavili uporabna predala, na naslonjalih prednjih sedežev sta žepa, prostora pa seveda ni prav veliko.

  • 1VK_3955a
  • 1VK_3954a
  • 1VK_3947
  • 1VK_3946
  • 1VK_3945
  • 1VK_4266
  • 1VK_3960
  • 1VK_3957
  • 1VK_3959
  • 1VK_3948lal
  • 1VK_4272
  • 1VK_3951l
  • 1VK_3952w
  • 1VK_4263
  • 1VK_3961
  • 1VK_3965a

Tudi v Adamu je še najbolj veselo in zadovoljno sedeti spredaj. Le širina je tista, ki opozarja, da ne sedite v – denimo – Astri, sicer pa si voznik lahko dobro nastavi položaj sedeža in volanskega obroča. Edina pripomba na omenjeno gre na račun dokaj visokega sedenja, kar marsikoga ne moti, veliko je pa takšnih, ki bi iz več razlogov (počutje ali visoko telesce) raje sedeli nižje.

Zares zelo dober – prikupen, majhnega premera, debel in lepo oprijemljiv – je volanski obroč in tudi merilniki so dobri. Je pa vse bolj očitno, da rdeča osvetlitev ni najbolj smotrna, še posebej če so tako osvetljene oznake (na gumbih …) drobne – takrat jih je težko razbrati. Nekaj gumbov (ECO, način servoojačanja volana, ogrevanje volanskega obroča in ogrevanje voznikovega sedeža) pa je – ob omenjeni slabosti rdeče osvetlitve – tudi slabo vidnih (desno za volanskim obročem) in z lučkami tako nesmotrno označenih, da človek ne ve točno, kaj je vklopljeno in kaj ne.

Kljub rdeči barvi je tudi v tem Oplu potovalen računalnik dobro zamišljen (prikaz, količina podatkov), nič pa ne bi bilo narobe, če bi bila podatka o času in zunanji temperaturi večja in lažje opazna. Podatka sta na osrendjem zaslonu, ki sicer služi zabavnejšemu delu opreme (glasba, …), njegovi meniji so dobri, njihova logika prav tako in informacij na njem je dovolj.

Tale Adam ima bencinski motor s 100 ‘konji’, kar se še vedno sliši veliko, a sta masa (varnost!) in EU5 (ekologija) avtomobiskim konjem odvzela mnogo iskrosti, tako da nikar ne bežite k šibkejšim (bencinskim) motorjem. Tale je tih in izjemno mirno teče v prostem teku in do prve tretjine razpona vrtljajev (torej do dobrih 2.000 v minuti), kjer postane tudi lepo prožen, je pa v srednjih in višjih vrtljajih vedno glasnejši in na koncu (nad 5.500) zato že nekako neprijeten. Pet prestav menjalnika je dovolj in z njimi je takle Adam lepo poskočen do kakih 100 kilometrov na uro, potem pa se iskrost hitro manjša, še posebej če je v njem več dodane mase v kakršnikoli obliki.

Zato je – s svojo poskočnostjo – še posebej prijazen do voznika v mestu, tam pa zelo pomagajo tudi majhna medosna razdalja in (posledično) majhen obračalni krog, majhne mere nasploh in seveda lahkoten volan. Čeprav dvostopenjski (različna stopnja servoojačanja) se zdi tudi v ‘trši’ nastavitvi prelahkoten in s premalo povratne informacije za tiste, ki bi kupljenih 100 ‘konj’ radi pognali v zabavno gibanje med ovinki, a je treba pri tem vedeti, da takšno početje v takšni tehnični zasnovi pogona pomeni tudi precej povečano porabo goriva. Če se lahko spodobno vozite s 7 litri bencina na 100 kilometrov, jih v športno povečanem tempu pričakujte tudi 9 in več.

Morda je dobro vedeti tudi, da o kakem loputanju ali treskanju (Slam) v Adamu ni govora, razen če bo Eva zaloputnila njegova vrata. Za to pa Adam seveda ni nič kriv.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -3° C – menjalnik v 5. prestavi – vklopljen program ECO – gume 215/55 R 17 V M+S Goodyear Ultragrip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 3,9 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 3.000/min: 5,3 l/100 km – 91 dB

130 km/h, 3.900/min: 7,0 l/100 km – 96 dB

160 km/h, 4.800/min: 10,2 l/100 km – 101 dB

Testni krog: 7,8 l/100 km

Pohvale

+ volanski obroč

+ živahna barvna kombinacija in vzorci

+ motor: miren tek, poraba

+ ogrevanje volanskega obroča

+ info sistem (potovalni računalnik)

+ oprema (v splošnem)

+ oblika sedežev (tudi zadaj)

Graje

– premehak volan

– rdeča osvetlitev gumbov

– neosvetlejn predal pred sovoznikom

– dostop na zadnjo klop

– odpiranje pokrova prtljažnika (umazane roke)

Na kratko

Opel je šolsko rešil nalogo kako narediti majhen, prijazen in prikupen avtomobilček v enem. Oplov vstop v ta razred je v tem času nujen in za novinca velja, da se ne splača tvegati, kot so si to (lahko) privoščili z videzom Insignie. Ključno Adamovo orožje sta njegova oprema in živahne barvne kombinacije z vzorci.

Cene

Opel Adam 1.4 74 kW: 13.960 evrov

Opel Adam 1.4 74 kW Slam: 14.950 evrov

Testni Opel Adam 1.4 74 kW Slam: 15.150 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – bencinski – gibna prostornina 1.398 cm3 – največji navor 130 Nm pri 4.000/min – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrat, 4 sedeži – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen 2-stopenjski servo – gume 215/55 R 17 V M+S Goodyear Ultragrip

Mere: dolžina 3.698 mm – širina 1.720 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.311 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10, 1 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka– prtljažnik 170/663 l – posoda za gorivo 38 l

Mase: vozilo 1.163 kg – dovoljena skupna obremenitev 317 kg – dovoljena obremenitev strehe 68 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,5 s – poraba (kombiniran cikel) 5,1 l/100 km – izpust CO2 119 g/km

Foto: VK