Mazda CX-3 G120 Revolution Mazda CX-3 G120 Revolution
Izdelek Mazde postajajo ‘nevarne’: ponujajo precej ali skoraj vse tisto, kar sicer dobimo pri prestižnih znamkah. ‘Izdelek’ z veliko začetnico ni iz trte zvit.... Mazda CX-3 G120 Revolution

Mazda CX-3 G120 Revolution: zasnova, izdelava in materiali višjega cenovnega razreda.

Izdelek

Mazde postajajo ‘nevarne’: ponujajo precej ali skoraj vse tisto, kar sicer dobimo pri prestižnih znamkah.

‘Izdelek’ z veliko začetnico ni iz trte zvit.

***

Izdelek se od izdelka razlikuje; nekateri delujejo plastično, površno, drugi natančno in prestižno. Vmes jih je cela vrsta in vmes je večina avtomobilov, ki danes vsi po vrsti dosegajo zavidljivo kakovost v primerjavi s tistimi izpred dveh desetletij. So pa razlike tudi v odtenkih sivine, jasno. Mazde so v tej zgodbi že zelo na robu odličnosti.

Če izločimo osebni okus tistega kar vidimo, občutimo in vonjamo, je treba priznati: CX-3, denimo, je odličen izdelek. Dovršeni oblikovni detajli, poudarjeni (v tem primeru) z Mazdino značilno rdečo barvo (v srebrni še zdaleč ni tako očitno), in natančni spoji dajo misliti tudi prestižnim, povsem enako velja tudi za notranjost, kar je v primeru boljše opremljenosti še toliko bolj izrazito.

  • 1VK_5867w2a
  • 1VK_5746
  • IMG_3398
  • 1VK_5742a
  • 1VK_5864la
  • IMG_3400
  • 1VK_5762a
  • 1VK_5784a
  • 1VK_5736a
  • 1VK_5735
  • 1VK_5738a
  • 1VK_5906
  • 1VK_5789la
  • 1VK_5741
  • 1VK_5909
  • 1VK_5733
  • IMG_3392
  • IMG_3394

Natančnost zasnove, izdelave in materialov v notranjosti vlije takojšen vtis spoštovanja, odlična pa je tudi haptika. No, morda čisto idealna in popolna (še?) ni, je pa blizu: gumbi in druga stikala se ‘upirajo’ z zadosti sile, da ima vsakdo občutek, kaj se je zgodilo, kliki so povedni in vsak klik je vedno en korak (denimo v meniju ali pri klimatski napravi), kar še ni splošen standard avtomobilske industrije. Tu moram (znova) izpostaviti krmilnik, ki upravlja osrednji zaslon. Več kot odličen.

Toliko na splošno o Mazdah, a velja še posebej za CX-3. Zanj sicer vemo: je športni (ali mestni) terenec, nastal na platformi Mazde2, kar pove veliko o njeni tehniki, a je, kot je v tem razredu že v navadi, v njem več prostora kot v Dvojki. Dovolj za štiričlansko družino, kjer so zadnji potniki do metra in tri četrt še povsem spodobno na poti, vključno z rahlim bočnim oprijemom na klopi za dva. Velja tudi za 350-litrski prtljažnik ravnih sten, čvrstega dvojnega dna in tretjinske povečljivosti do končnih 1.260 litrov. In mimogrede: pokrov prtljažnika se nadvse lahkotno odpira in zapira.

Voznikov delovni prostor je zelo dober: z dobro nastavitvijo sedeža in volanskega obroča za vožnjo, z zelo dobrima sedežema, ki jima je treba očitati preveč položno sedalo, s preglednimi merilniki, kjer je podatek o hitrosti zgolj v številski obliki (kar prav nič ne moti), s podpovprečnim (enojnim in skopim s podatki) potovalnim računalnikom, z dobrim, športnim volanskim obročem, kjer morda zmoti le prevelika oddaljenost gumba za prekinitev delovanja tempomata, in s projicirnim zaslonom, ki v veliki meri odpravlja potrebo odvračanja pogleda s ceste.

  • 1VK_5714a
  • 1VK_5716
  • 1VK_5887
  • 1VK_5711
  • 1VK_5775
  • 1VK_5721
  • 1VK_5914
  • 1VK_5715
  • 1VK_5717
  • 1VK_5730la
  • 1VK_5731
  • 1VK_5728
  • 1VK_5723a
  • 1VK_5732sh
  • 1VK_5750
  • 1VK_5727ac
  • 1VK_5912

Meniji osrednjega zaslona so nekoliko samosvoji, a se jih ni težko privaditi. Še vedno pa ostajata dve zameri; prvič, meniji predvajalnika glasbe (s ključka USB) bi lahko bili bolj prikladni; in drugič, osvetlitev instrumentov je deljena (čemu?) – z vrtljivim gumbkom v merilnikih za merilnike in preko osrednjega zaslona s preveč dela skozi menije. Je pa sicer infozabavni sistem vreden pohvale: njegov zaslon je na pravem mestu (dovolj visoko) in nanj se dobro vidi, ima pa tudi zelo dobre ločljivost, barve in grafiko. O krmilniku zanj pa že veste.

Dizel je za CX-3 še vedno dobra izbira, a je G120, kot se pri Mazdi reče bencinskemu, vreden poštenega razmisleka. Ker je preprosto odličen: v 5. (od skupaj šestih) prestavi že pri nizkih 1.200 vrtljajih v minuti zelo lepo vleče, pred njim pa je še vsaj pet tisoč uporabnih vrtljajev. Pri delovanju je zelo tih, njegov tek pa prav tako zelo miren. Le velikost navora je še opazno manjša kot pri dizlu, v vsem drugem pa ga prekaša.

Rdeče polje za motor se v merilniku vrtljajev prične pri 6.500 in takrat elektronika tudi prekine vžig, najbolje pa se počuti do dobrih 5.000, kar je danes ‘turbobencinska klasika’. V širokem področju od 1.500 do 5.000 je tudi kombinacija odzivnosti, vleke, trušča in porabe najbolj ugodna.

  • 1VK_5890
  • 1VK_5891
  • 1VK_5892
  • 1VK_5893
  • 1VK_5894
  • 1VK_5896
  • 1VK_5897
  • 1VK_5899
  • 1VK_5900
  • 1VK_5901
  • 1VK_5902
  • 1VK_5903
  • 1VK_5905

Za razliko od mnogih tekmecev je pri CX-3 štirikolesen pogon CX-3 na voljo – z najzmogljivejšim bencinskim (G150) ali z (edinim) dizlom, tako da ga s tem motorjem ni moč dobiti. Trg tega očitno ne zahteva v zadostnih količinah, saj ga očitno kupci (pri doplačilu slabih dveh tisočakov) ne potrebujejo. Tako je tudi testna CX-3 gnana le spredaj, kar je za večino in za povprečno uporabo povsem zadosti. Kljub temu se takšen CX-3 izjemno lahkotno in prijetno pelje, zvečine (a ne zgolj zaradi tega) zaradi lahkotnega volana, kar pa, se zdi, ni posledica močnega volanskega serva, pač pa dobre geometrije podvozja.

Naše meritve kažejo, da se CX-3 G120 lahko zelo dobro kosa z dizli tudi s porabo, v resničnih pogojih pa prav tako – če voznikova desna noga ni pretežka. S sedmimi litri na 100 kilometrov bo zadovoljna tudi pri živahnejši vožnji.

Toda prava prednost CX-3 je, kot rečeno, v celem paketu. Izdelek za kapo dol.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -3° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 7.387 – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/50 R 18 H V M+S Toyo Snowprox S953 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 3,1 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 2.200/min: 5,5 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.900/min: 7,6 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 3.600/min: 10,2 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 8,5 l/100 km

Pohvale

+ lahkotnost upravljanja

+ motor, zmogljivosti, elastičnost

+ zaslon infozabavnega sistema

+ ergonomija in haptika

+ notranji predali in mesta za pločevinke/plastenke

+ usnje

+ tih in miren tek motorja

+ pameten ključ

+ merilniki

+ krmilnik osrednjega zaslona z gumbi

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ projicirni zaslon

+ lahkotno odpiranje in zapiranje pokrova prtljažnika

Graje

– meni predvajalnika glasbe

– nima gumba za pavzo avdio sistema

– ločeno uravnavanje osvetlitve merilnikov in osrednjega zaslona

– avtomatika pomika šip samo pri vozniku

– sovoznikov sedež ni nastavljiv v višino

– skromna notranja osvetlitev

– žep samo na hrbtu desnega sedeža

– nima parkirnega pripomočka spredaj

Na kratko

Teoretično je CX-3 predstavnik malih športnih terencev, v resnici pa je precej več kot to. Videz, otip in notranji materiali dajejo vtis avtomobila prestižnega razreda, pa tudi sicer so zamere, kolikor jih je, bolj ali manj le akademske narave.

Cene

Mazda CX-3 G120 (Emotion): 15.590 evrov

Mazda CX-3 G120 Revolution: 20.090 evrov

Testna Mazda CX-3 G120 Revolution: 20.710 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – bencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.998 cm3 – največji navor 204 Nm pri 2.800/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – prednji pogon

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/50 R 18 H V M+S Toyo Snowprox S953

Mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.765 mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.570 mm – najmanjša razdalja od tal 155 mm – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj 1.360, zadaj 1.281 mm – prtljažnik 350/1.260 l – posoda za gorivo 48 l

Mase: vozilo 1.155 kg – dovoljena skupna obremenitev 535 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,0 s – poraba (kombiniran cikel) 5,9 l/100 km – izpust CO2 137 g/km

Terenske zmogljivosti: ni podatka

Foto: VK