Maserati: muzej naprodaj
Miniature 20/06/2017 Vinko Kernc
Vse se je začelo s šestimi brati Maserati, ki so bili bolj ali manj vpleteni v avtomobilizem in ki so 1. decembra 1914 v Bologni ustanovili podjetje Officine Alfieri Maserati. To je nadaljevalo tam, kjer je končalo podjetje Diatto, za katerega so pred tem trije Maseratiji zasnovali dirkalnik za veliko nagrado, predhodnico današnje Formule 1.
Še najmanj avtomobilski je bil Mario, ki je bil umetnik in ki ga je Neptun prepričal, da je za znamko zasnoval močan logotip na podlagi Neptunove osti. Sledili so vzponi in padci, menjave lastništva, vmes pa nekaj čudovitih avtomobilov. Čeprav so začeli z dirkalniki, so takoj po drugi vojni vključili tudi športne osebne avtomobile in se dirkam zaradi tragične nesreče odpovedali leta 1957. A, kot vemo, ne za vedno.
Danes se zdi, da so v koncernu FCA, ki je lastnik Maseratija, le našli pravo pot z ne preveč požrešnimi apetiti, a z odličnimi avtomobili, ki se cenovno (in tehnično) umeščajo med znamki Ferrari in Alfa Romeo.
Vseh svojih modelov pa vendarle ne izdelujejo sami. Gre za njihov muzej v merilih 1:8, 1:18 ter 1:43, v katerem je res veliko njihovih modelov, preseneča pa tudi, kolikor je mogoče oceniti s fotografij, privlačno razmerje med ceno in kakovostjo miniatur.
Kdor si bo zaželel 250F 1957 Fangio Red 1:8, bo sicer moral zanj odšteti 2.150 evrov, za Levante 1:18 že sprejemljivih 360 evrov, je pa večina zbirateljskih miniatur v merilu 1:43 naprodaj za privlačnih 26 evrov! Tako si lahko vsakdo doma postavi svoj muzej Maserati po svojem izboru števila avtomobilov in modelov, ki so na voljo.
Vinko Kernc
Foto: Maserati