Maserati: muzej naprodaj Maserati: muzej naprodaj
Vse se je začelo s šestimi brati Maserati, ki so bili bolj ali manj vpleteni v avtomobilizem in ki so 1. decembra 1914 v... Maserati: muzej naprodaj

Večna oblikovalska dirkaška klasika iz 50. let prejšnjega stoletja: Maserati A6GCS.

Vse se je začelo s šestimi brati Maserati, ki so bili bolj ali manj vpleteni v avtomobilizem in ki so 1. decembra 1914 v Bologni ustanovili podjetje Officine Alfieri Maserati. To je nadaljevalo tam, kjer je končalo podjetje Diatto, za katerega so pred tem trije Maseratiji zasnovali dirkalnik za veliko nagrado, predhodnico današnje Formule 1.

Še najmanj avtomobilski je bil Mario, ki je bil umetnik in ki ga je Neptun prepričal, da je za znamko zasnoval močan logotip na podlagi Neptunove osti. Sledili so vzponi in padci, menjave lastništva, vmes pa nekaj čudovitih avtomobilov. Čeprav so začeli z dirkalniki, so takoj po drugi vojni vključili tudi športne osebne avtomobile in se dirkam zaradi tragične nesreče odpovedali leta 1957. A, kot vemo, ne za vedno.

Danes se zdi, da so v koncernu FCA, ki je lastnik Maseratija, le našli pravo pot z ne preveč požrešnimi apetiti, a z odličnimi avtomobili, ki se cenovno (in tehnično) umeščajo med znamki Ferrari in Alfa Romeo.

  • Tipo 26 Rossa 1926 T
  • Tipo 26 Rossa 1926 F
  • Tipo 26 Rossa 1926 S
  • Tipo 26 Rossa 1926 R
  • A6GCS Targa Florio-1953 Fangio, Mantovani T
  • A6GCS Targa Florio-1953 Fangio, Mantovani F
  • A6GCS Targa Florio-1953 Fangio, Mantovani S
  • A6GCS Targa Florio-1953 Fangio, Mantovani R
  • A6 GCS 2000 Berlinetta 1954 F
  • A6 GCS 2000 Berlinetta 1954 D
  • A6 GCS 2000 Berlinetta 1954 S
  • A6 GCS 2000 Berlinetta 1954 R
  • A6G 54 Allemano 1954 F
  • A6G 54 Allemano 1954 S
  • A6G 54 Allemano 1954 R
  • 200 SI 1957 F
  • 200 SI 1957 S
  • 200 SI 1957 R
  • A6 1500 RALLY CINEMA 1957 F
  • A6 1500 RALLY CINEMA 1957 S
  • A6 1500 RALLY CINEMA 1957 R
  • Tipo 63 Targa Florio 1962 F
  • Tipo 63 Targa Florio 1962 S
  • Tipo 63 Targa Florio 1962 R
  • Indy Coupe 1969 T
  • Indy Coupe 1969 F
  • Indy Coupe 1969 S
  • Indy Coupe 1969 R
  • Khamsin 1973 T
  • Khamsin 1973 F
  • Khamsin 1973 S
  • Khamsin 1973 R
  • Bora GR4 1974 Bianco F
  • Bora GR4 1974 Bianco S
  • Bora GR4 1974 Bianco R
  • Bora GR4 1974 Bianco D
  • Shamal 1990 T
  • Shamal 1990 F
  • Shamal 1990 S
  • Shamal 1990 R

Vseh svojih modelov pa vendarle ne izdelujejo sami. Gre za njihov muzej v merilih 1:8, 1:18 ter 1:43, v katerem je res veliko njihovih modelov, preseneča pa tudi, kolikor je mogoče oceniti s fotografij, privlačno razmerje med ceno in kakovostjo miniatur.

Kdor si bo zaželel 250F 1957 Fangio Red 1:8, bo sicer moral zanj odšteti 2.150 evrov, za Levante 1:18 že sprejemljivih 360 evrov, je pa večina zbirateljskih miniatur v merilu 1:43 naprodaj za privlačnih 26 evrov! Tako si lahko vsakdo doma postavi svoj muzej Maserati po svojem izboru števila avtomobilov in modelov, ki so na voljo.

Vinko Kernc

Foto: Maserati