

Hyundai Inster: na slovenskem trgu
Novice 22/04/2025 Vinko Kernc


Hyundai Inster: prikupen, na svoj način inovativen električni gnani malček.
Od septembra 2021 je pri Hyundaiu naprodaj Casper, mali mestni avtomobil, ki je tehnično soroden Kii Picanto. Casper je križanec, ki ga poganja litrski bencinski motor. Junija lani pa so Korejci predstavili električno gnano različico Casper Electric, ki se, če je namenjena Evropi, imenuje Inster. Tega s(m)o slovenski kupci že spoznali v reklamnih sporočilih na TV, zdaj pa je uradno tudi naprodaj: stane najmanj 23.990 evrov.
Pri Hyundaiu pravijo, da je beseda Inster je tvorjenka dveh besed – intimno in inovativno. Ko je iz Casperja nastajal Inster, so povečali medosje, s čimer so kolesa (od 15 do 17 palcev) bolj na konceh karoserije, da je lahko znotraj več prostora. Prikupna zunanjost, ki nehote vsaj malce spominja na Hondo e, duhovito združuje okroglo in kvadratasto (luči), za nameček pa je na voljo v kar desetih barvah, med katerimi lahko pri štirih kupec doplača za črno streho.
Inster je daljši od 500, Pande, Ignisa in Springa, a krajši od Space Stara in Jazza. V dolžino meri 3,83, v širino 1,61 in v višino 1,58 metra, medosje pa meri razmeroma dolgih 2,58 metra. V zadku je prtljažnik velik od 280 do 351 litrov, kar gre na račun vzdolžno pomične zadnje klopi. Ko so sedeži zloženi, naraste prostornina na 1.059 litrov. Zanimivo pri tem je, da je tudi naslonjalo voznikovega sedeža poklopno, da lahko služi kot mizica.
Notranjost je tipična za avtomobile te znamke, vključno z zasloni. Merilniki (izbirati je moč med štirimi videzi) in infozabavni sistem so vsak na svojem 10,25-palčnem zaslonu, slednji omogoča posodobitve na daljavo, navigacijo s podatki v resničnem času, povezavo dveh pametnih telefonov hkrati in podobno.
Notranjost je na voljo v več barvah oziroma materialih, med drugim je na voljo tudi vzorec pepita. Pravijo, da je znotraj veliko praktičnih dodatkov, sedeži so štirje, prav toliko je zvočnikov (za doplačilo pa je zvočnikov 6), Inster ima lahko tudi inteligentni ključ, pa seveda asistenčne sisteme kot v drugih Hyundaih.
Da pogona sta na izbiro. Prvi ima 71-kilovatni elektromotor in baterijo kapacitete 42 kilovatnih ur, pri drugem sta številki 84 (kW) in 49 (kWh), motorni navor pa v obeh primerih znaša 147 Nm. Baterija zadošča za od 297 do 370 kilometrov vožnje po WLTP, odvisno od različice, od 10 do 80 % pa se lahko na 120-kilovatni polnilnici napolni v le 30 minutah. Na domači polnilnici moči 11 kW se v celoti napolni v štirih oziroma v 4,5 ure. Za doplačilo ima Inster tudi sistem V2L, kar pomeni, da lahko napaja električne porabnike na 230-voltno napetost, pri čemer sta vtičnici dve, ena znotraj in druga zunaj.
Poleg klasičnega Insterja je v ponudbi še ‘avanturistični’ Inster Cross z dodatki (serijskimi, nekaj je tudi doplačilnih), ki ga naredijo bolj terenskega, zaradi česar se dolžina podaljša za dva centimetra. Cross je na voljo le z večjo baterijo.
Pri vseh treh omenjenih različicah se je treba odločiti še za osnovni paket opreme; običajna Insterja nudita štiri, Cross pa le dva najbogatejša.
Tako je torej v uradnem ceniku 10 različic. Najcenejši je 42 kWh Trend (23.990 €), najdražji 49 kWh Cross Impression (32.390 €), slovenski zastopnik pa največ pričakuje od različice 42 kWh Style, ki stane 25.690. Pri vseh cenah subvencija še ni upoštevana.
Pravijo tudi, da se zdi Inster tako zanimiv, da bodo po njem morda posegali tudi kupci tradicionalnih pogonov. Za letos je za naš trg predvidenih okoli 200 Insterjev.◄
Foto: Hyundai, VK