Ljubljana 2017: zelo dober prvi vtis Ljubljana 2017: zelo dober prvi vtis
Salon avtomobilov v Ljubljani je odprl vrata. Mnogi so si vsaj delno oddahnili; priprave od finančne konstrukcije do izbire barve preproge na razstavnem prostoru... Ljubljana 2017: zelo dober prvi vtis

24. avtomobilski salon Slovenije: daleč najboljši doslej!

Salon avtomobilov v Ljubljani je odprl vrata. Mnogi so si vsaj delno oddahnili; priprave od finančne konstrukcije do izbire barve preproge na razstavnem prostoru niso mačji kašelj.

Še posebej zato, ker salona v Ljubljani ni bilo že tako dolgo, da marsikdo od vpletenih s saloni sploh nima izkušenj.

***

Dokončno si bodo oddahnili v nedeljo zvečer, ko bo salon zaprl vrata. Dotlej bodo še vedno nekoliko na trnih: treba je pustiti dober vtis na obiskovalcih in prodati čim več avtomobilov.

Če bi bilo treba izbirati najboljši ali najlepši razstavni prostor …

Ni odveč še enkrat spomniti, da je med velikimi mednarodnimi in lokalnimi avtomobilskimi saloni velika razlika. Prvi skušajo še vedno, kolikor jim pač to še uspeva, širšemu področju (če že ne celi obli) pokazati prihajajoče novosti in postreči z veliko zanimivostmi tudi manj znanih proizvajalcev, drugi skrbijo ‘le’ za omejeno območje, kjer si prizadevajo predvsem prodati čim več avtomobilov. Razkazovanje proti prodaji torej.

Seveda se nehote utrne primerjava z ljubljanskimi saloni z začetka slovenske samostojnosti in – tudi če odmislimo avtomobile – razlika je ogromna. Tokratna prireditev je več kot korektna, povsem na ravni podobnih na zahodu in zdi se, da so razstavni prostori za razred boljši (lepši?) kot lani v Zagrebu. A morda ge tudi za nekaj lokal patriotizma.

Mož svetovnega formata, a vedno naklonjen domovini: Robert Lešnik, direktor zunanje oblike pri znamki Mercedes-Benz.

Nekaj porodnih krčev je bilo, a nič omembe vrednega. Zastopniki so salon vzeli resno, GR prav tako, kar je dobro razvidno v hipu, ko stopite na sejemska tla. Nekaj grenkobe ostaja zaradi odsotnosti nekaterih znamk, še enkrat pa (in še vedno zgolj iz teorije) pozdravljam tehnološki kotiček, kjer se obeta dober (izobraževalni) program. Na 12 delavnicah boste menda lahko izvedeli marsikaj, kar bi kot kupec, voznik ali le ljubitelj skorajda morali vedeti o avtomobilizmu v širšem pomenu besede.

Da je majhnost prednost, velja le v delu primerov, v drugem delu je slabost. Priprava razstavnega prostora terja enako (ali vsaj primerljivo podobno) količino časa, dela in denarja v Ljubljani in na Dunaju, trg je pa za faktor 6 manjši. S tem pa tudi čisti prihodki avtomobilskih zastopnikov. Pripravljenost, trud in navsezadnje tudi finančni vložek razstavljalcev velja nagraditi z obiskom; cena vstopnice ni pretirana, dostopna logistika (parkiranje na P+R ter prevoz z mestnim potniškim prometom) je spodobno organizirana, videti pa je tudi marsikaj zanimivega in lepega. Da ne omenjam znova izobraževanja. In čednih deklet.

Legendi avtomobilskega žurnalizma: (z leve) Georg Gedl, oblikovalec in novinar, in Martin Česenj, dolgoletni urednik revije Avto magazin.

Obisk je lahko le prijetno družinsko preživljanje (popol)dneva, nabiranje informacij, tehtanje med ožjim izborom pred nakupom ali celo nakup avtomobila. Temu je tudi ta avtomobilski salon v osnovi namenjen.

Vinko Kernc

Foto: VK

Preberite tudi