Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid: na slovenskem trgu Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid: na slovenskem trgu
Petvratna kombilimuzina (ali skoraj kombikupe, če bi sodili po položni šipi na zadku) spodnjega srednjega razreda tega južnokorejskega proizvajalca je rezervirana za alternativne pogone.... Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid: na slovenskem trgu

Hyundai Ioniq Hybrid: zdaj tudi kot priključni hibrid Plug-in.

Petvratna kombilimuzina (ali skoraj kombikupe, če bi sodili po položni šipi na zadku) spodnjega srednjega razreda tega južnokorejskega proizvajalca je rezervirana za alternativne pogone. Električni in hibridni različici se je zdaj pridružil tudi priključni hibrod, ki pri nas stane od 28.990 evrov.

  • 1VK_6272a
  • 1VK_6267la
  • 1VK_6262aw
  • 1VK_6269la
  • 1VK_6273a
  • 1VK_6264aw
  • 1VK_6270aw
  • 1VK_6280a
  • 1VK_6276l
  • 1VK_6275l

Medtem ko je Electric tudi na oko prepoznavno drugačen (predvsem motorna maska, a ne zgolj to), je Plug-in zelo podoben običajnemu Hybridu, na oko se loči bolj ali manj le po dodatnem pokrovu za električno vtičnico na prednjem levem blatniku in po napisu na zadku.

Tudi pogon je podoben; v obeh primerih gre za 1,6-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom ter z 78 kilovati (105 ‘konj’), je pa seveda znatna razlika v električnem delu. Plug-in ima tako 44,5-kilovaten 60,5 ‘konj’) motor (torej za dobrih 12 kW več kot Hybrid), pogonska litij-polimerska baterija pa pri njem zmore 8,9 kilovatne ure (hibrid: 1,56 kWh!). Skupna moč sistema Plug-ina je 107 kilovatov oziroma 145,5 ‘konj’.

Ena od zanimivosti Plug-ina je tudi ta, da nima običajnega (svinčevega) akumulatorja, njegovo delo pa opravlja pogonska baterija. Ta je razdeljena v dva dela, eden je pod zadnjo klopjo, drugi v dnu prtljažnika. Spet enak pa je menjalnik in sicer 6-stopenjski dvosklopčni, kar je tudi ena od prednosti pred tekmeci, ki zvečine ponujajo (uporabniku pogosto neljub) neskončnostopenjski CVT.

Plug-in, ki ima med drugim številne sestavne dele izdelane iz ekoloških materialov, pametno (ekološko) delovanje klimatske naprave, majhen količnik upora zraka (0,24) in še kaj, je na voljo v treh paketih opreme. Cena osnovnega je ob upoštevanju ‘promocijskega prihranka’ 28.990 evrov, za 2.500 evrov je dražji srednji paket in še za nadaljnje tri tisočake najdražji paket.

Ob upoštevanju državne subvencije za vozila z alternativnimi pogoni so si tako Ioniqi cenovno dokaj blizu: Plug-in je za 1.500 evrov dražji od hibrida in za 500 evrov cenejši od električne različice.

Menda bo še največja težava tudi tega Ioniqa (tako kot večine novih alternativno gnanih vozil) v dobavljivosti, saj naj bi bilo povpraševanje večje od ponudbe. Pri Hyundaiu tako načrtujejo letos prodati do 90 Plug-inov, poleg tega pa še do 30 običajnih hibridov in do 50 Electricov.◄

Foto: VK