Mercedes-Benz GLC in GLE: na slovenskem trgu Mercedes-Benz GLC in GLE: na slovenskem trgu
Nemška avtomobilska hiša, sicer najpomembnejši del koncerna Daimler AG, je pred meseci uvedla novo označevanje oziroma imenovanje športnih terencev, sedaj pa se tudi na... Mercedes-Benz GLC in GLE: na slovenskem trgu
Mercedes-Benz GLC (levo), ki nadomešča nekdanji GLK, je sedaj obel, prejšnji je bil opazno oglat. Za GLE (desno) je treba reči, da je prenovljen, pa seveda občutno večji in dražji od GLC.

Mercedes-Benz GLC (levo), ki nadomešča nekdanji GLK, je sedaj obel, prejšnji je bil opazno oglat. Za GLE (desno) je treba reči, da je prenovljen, pa seveda občutno večji in dražji od GLC.

Nemška avtomobilska hiša, sicer najpomembnejši del koncerna Daimler AG, je pred meseci uvedla novo označevanje oziroma imenovanje športnih terencev, sedaj pa se tudi na slovenski trg vozita novi GLC in prenovljeni GLE. Prvi zamenjuje nekdanji GLK, drugi ML, pri čemer je jasno, da je prvi ‘povezan’ z Mercedesom razreda C, drugi pa z večjim in prestižnejšim Mercedesom razreda E.

GLC je narejen oziroma oblikovan povsem na novo, saj se je poslovil od izrazito ostrih linij in je sedaj bistveno bolj obel. Tudi v merskem pogledu so spremembe opazne, verjetno tudi občutne: v dolžino je športni terenec pridobil nič kaj skromnih 12 centimetrov(!), prav za toliko se je povečala medosna razdalja, avto je tudi za pet centimetrov širši, povrh je količnik zračnega upora sedaj 0,31, kar naj bi bilo najbolje v tem razredu. Tudi prtljažnik se je prostorninsko povečal za okroglih 100 litrov (od 550 do 1.600 litrov), medtem ko se je prostor za kolena na zadnjih sedežih povečal za 34 milimetrov. Mimogrede – seveda je GLC (pa tudi GLE) tudi vsaj malo slovenski, kajti Robert Lešnik je že nekaj časa pomembno oblikovalsko ime v Stuttgartu, zadetek v polno pa je bilo njegovo uspešno delo pri še vedno dokaj novem Mercedesu S.

Notranjost oziroma armaturna plošča v GLC se spogleduje s tisto v Mercedesu razreda C, zaradi večje dolžine in medosne razdalje je sedaj več prostora na zadnjih sedežih.

Notranjost oziroma armaturna plošča v GLC se spogleduje s tisto v Mercedesu razreda C, zaradi večje dolžine in medosne razdalje je sedaj več prostora na zadnjih sedežih.

GLC je na voljo s tremi motorji – z dvema dizelskima (220 d in 250 d) ter z bencinskim, ki se vrti v varianti 250. Vsi motorji so štirivaljniki v razponu oči od 125 do 155 kilovatov, vedno opremljeni s štirikolesnim pogonom 4Matic in z novim samodejnim devetstopenjskim menjalnikom 9G-Tronic. Kasneje naj bi ponudili tudi izvedenko zgolj z dvokolesnim pogonom, v začetku prihodnjega leta pa se pojavi priključni hibrid 350 e 4Matic (bencinski motor s 155 kW in električni agregat s 85 kW). Letos naj bi na slovenskem trgu prodali okoli 40 GLC, prihodnje leto vsaj 85, leta 2017 pa 100. V najcenejši izvedbi (220 d 4Matic) je GLC naprodaj za 46.600 evrov.

Prtljažnik v GLE je velik in brez nerodnega nakladalnega roba, pa seveda povečljiv.

Prtljažnik v GLE je velik in brez nerodnega nakladalnega roba, pa seveda povečljiv.

Manj nov oziroma ‘zgolj’ prenovljen je občutno večji, prestižnejši in zato tudi dražji GLE, torej nekdanji ML. Če je bil GLK najbolje prodajani športni terenec nemške avtomobilske hiše (doslej so prodali okoli 630 tisoč vozil), je ML nosil zastavo najuspešnejšega športnega terenca na slovenskem trgu. GLE je bistveno drugačen predvsem spredaj, kjer je opazna nova maska, pa drugačni odbijači ipd. Razumljivo je, da so prenovili tudi notranjost, kjer utegne biti najbolj opazen multimedijski zaslon z diagonalo 17,8 centimetra, za doplačilo pa je na voljo tudi oni z diagonalo 20,3 centimetra. Prtljažnik sedaj ponuja od najmanj 690 do največ 2.010-litrsko prostornino, na novo je zasnovano zračno vzmetenje Airmatic, seznam serijskih in doplačilnih asistenčnih sistemov pa je po znani navadi dokaj dolg. Agregatov je skupaj šest – štirje bencinski in dva dizelska (štiri-, šest- in osemvaljnik), vedno je zraven štirikolesni pogon 4Matic, pa 7 ali 9-stopenjski samodejni menjalnik G-Tronic. Najcenejši GLE (250 d 4Matic) je naprodaj za 58,990 evrov, če sta žep in želja dovolj globoka oziroma velika, pa ponujajo tudi najzmogljivejšo in najdražjo izvedenko 63 AMG S 4Matic (430 kW/585 KM) za 166.880 evrov.◄

Trikraka zvezda ostaja zaščitni znak stuttgartskih avtomobilov.

Trikraka zvezda ostaja zaščitni znak stuttgartskih avtomobilov.

Foto: JK