Hyundai je leta 2019 na salonu IAA v Frankfurtu pokazal koncept 45, danes je iz njega nastal serijski Ioniq 5. Ta je začetnik nove...

Hyundai Ioniq 5: s količnikom upora zraka 0,288 sodi med aerodinamično najboljše ta hip.

Hyundai je leta 2019 na salonu IAA v Frankfurtu pokazal koncept 45, danes je iz njega nastal serijski Ioniq 5. Ta je začetnik nove Hyundaieve podznamke, na naš trg pa prihaja 15. oktobra letos. Stal bo najmanj 43.720 evrov.

Silhueta se ne zdi nič posebnega, je pa Ioniq 5 znotraj nje povsem drugačen, kot smo danes vajeni: veliko ravnih, a skladnih in všečnih površin ter kar nekaj poševnih črt in trikotnikov, vključno z dvema (sploščenima) spredaj in zadaj. Očem ne uidejo tudi široke in nizke luči.

V primerjavi s konceptom 45 (za primerjavo je tudi v naboru fotografij), ki ga je oblikoval Giugiaro in ki je navdih jemal iz koncepta  prvega Ponya leta 1974, ki ga je prav tako oblikoval Giugiaro, je Ioniq 5 drugačen le tam, kjer je bilo to pričakovati. Tako ima na bokih par vrat (koncept le ena vrata), zunanja ogledala so klasična (pri konceptu so tam kamere, ni pa izključeno, da jih bo Ioniq 5 tudi dobil) in (19- ali 20-palčna) platišča so bolj tradicionalna.

  • 1VK_9856a
  • 1VK_9858a
  • 1VK_9844a
  • 1VK_9853a
  • 1VK_9855a
  • 1VK_9849a
  • 1VK_7974a
  • 1VK_7976ac

Ioniq 5 je dolg 4,64 metra, kar je skoraj toliko Enyaq, ima pa kar 3 metre dolgo medosje. Sloni na novi platformi za izključno električna vozila E-GMP, ki jo je Hyundai razvil v sodelovanju s kalifornijskim startup podjetjem Canoo, ki tudi razvija električna vozila in ima pravico do uporabe te platforme. Platforma je mersko prilagodljiva in bo gostila tudi prihajajoče Ioniqe, začenši s 6, za njim pride še večji cestni terenec in tako naprej.

Notranjost je pričakovano prostorsko razkošna, pravijo pa, da so jo razvili z mislijo na bivalni prostor. Zato je v njej nekaj bolj oblih oblik in zato je moč sedežema naslonjali podreti v vodoravno lego (kot pred davnimi časi), vseeno pa ne manjka tehnike. Sem sodijo dva 12-palčna zaslona (merilniki, infozabavni sistem), 44-palčni projicirni zaslon (HUD), pa tudi najnovejša različica povezljivostnega sistema Bluelink in še kaj.

Platforma predvideva motor in pogon zadaj ali 4-kolesni pogon s po enim motorjem na vsaki osi. Ioniq 5 ponuja oboje, izhodišče pa je izbira velikosti pogonske baterije, ki znaša 58,2 ali 72,6 kilovatne ure. Zadnji pogon ima pri šibkejši bateriji 125, pri močnejši pa 160 kilovatov. Pri štirikolesnem pogonu je ob manjši bateriji moč motorjev (spredaj in zadaj) 53 in 120 kilovatov, pri večji pa 70 in 155 kilovatov. Pri zadnjem pogonu je navor 350, pri 4-kolesnem pa skupno 605(!) Njutonmetrov ne glede na izbrano baterijo.

Pogonska baterija, ki jo prav tako izdelujejo pri Hyundaiu, je litij-polimerna in omogoča, glede na izbrano kapaciteto, moč motorjev in vrsto pogona, od 360 do 481 kilometrov vožnje po kombiniranem ciklu WLTP. Omogoča pa tudi hitro polnjenje na 800-voltnem enosmernem toku moči do 350 kilovatov – tam se od 10 do 80 odstotkov napolni v vsega 18 minutah, za 100 kilometrov dosega pa je potrebnih manj kot 5 minut. Posebnost sta tudi dve 230-voltni vtičnici, ena v kabini, druga pa kar (z doplačilnim adapterjem) na priključku za polnjenje. Moč je tam kar 3,6 kilovata, polnite pa lahko tudi drugo električno vozilo …

Ioniq 5 se ponaša s številnimi tehnologijami in rešitvami, ki še zdaleč niso običajne. Olje za mazanje elektromotorja in reduktorja, denimo, tudi hladi elektromotor, karoserijsko jeklo (ki ga tudi izdelujejo pri Hyundaiu) je vroče stiskano (večja trdnost, manj mikro razpok), znotraj so ekološki materiali (tkanine iz materialov rastlinskega izvora, recikliranih plastenk in naravne volnene preje, usnje je ekološko obdelano), ekološka (na rastlinski osnovi) je tudi karoserijska barva, streha je lahko solarna (1.620 €, omogoča pa dodatnih 1.500 km dosega letno, sicer pa najprej skrbi za polnjenje 12-voltnega akumulatorja, šele potem pogonske baterije), za delovanje asistenčnih sistemov pa med drugim skrbi 5 radarjev.

V ceniku je 12 različic, po 6 na baterijo (52,2 ali 72,6 kWh), paketi opreme so trije in so na voljo pri vseh različicah, pogoni pa so opisani že zgoraj. Najcenejši Ioniq 5 je 52,2 kWh 125 kW RWD Style, ki stane 43.720 evrov, s 4-kolesnim pogonom pa je najcenejši 52,2 kWh 173 kW (skupna moč) AWD Style, ki stane 47.520 evrov. Med osnovnimi različicami je najdražji 72,6 kWh 225 kW AWS Impression, ki stane 60.020 evrov, seveda pa je še nekaj dodatkov za doplačilo, vključno z barvami, za katere je treba (z izjemo olivne) doplačati od 250 (bela) do 800 (mat) evrov.◄

Foto: VK