DS 3 Crossback in DS 7 Crossback: na slovenskem trgu DS 3 Crossback in DS 7 Crossback: na slovenskem trgu
DS je najmlajša znamka koncerna PSA, ustanovljena leta 2015. V Evropi ima 200 samostojnih prodajnih salonov, enega je pravkar dobila tudi Slovenija. V njem... DS 3 Crossback in DS 7 Crossback: na slovenskem trgu

DS 3 Crossback: z elektromotorjem gnani ima dosega 320 kilometrov po standardu WLTP.

DS je najmlajša znamka koncerna PSA, ustanovljena leta 2015. V Evropi ima 200 samostojnih prodajnih salonov, enega je pravkar dobila tudi Slovenija. V njem sta že naprodaj modela DS 3 Crossback in DS 7 Crossback in sicer za od 23.400 oziroma 32.500 evrov.

Zgodba sega v leto 1955, ko je Citroën predstavil model DS 19, veliki Citroën, ki je podrl marsikatero dotlej uveljavljeno mejo v avtomobilizmu. V novem tisočletju, točneje leta 2009, so pri Citroënu najprej uvedli podznamko DS, črki pa naj bi tokrat pomenili ‘Different Spirit’ (drugačen duh) ali ‘Distinctive Series’ (izrazita serija). Po petih letih se je podznamka osamosvojila, namenjena pa je, po vzoru Hondine Acure, Toyotinega Lexusa, Nissanovega Infinitya in še katerih, liniji prestižnih avtomobilov.

Nekateri modeli DS so bili sicer pri nas seveda že naprodaj, tokrat pa gre za premierno predstavitev samostojne znamke in dveh za naš trg novih modelov. Veliki DS 9, skoraj 5 metrov dolga limuzina s proizvodnjo na Kitajskem, si prihod na trge šele utira, pri nas pa sta zdaj naprodaj športna terenca DS 3 Crossback (na trgih sicer od konca leta 2018) in DS 7 Crossback (drugod naprodaj od sredine leta 2017).

Modele DS druži nekaj izrazitih značilnost, začenši seveda s prepoznavno masko motorja, a tudi z nekoliko drugačnimi splošnimi (in bolj drznimi) zunanjimi potezami in detajli, z bolj kakovostnimi notranjimi materiali, s filigransko izdelanimi drobnimi elementi notranjosti, z večjo ponudbo barv in vzorcev in podobno. Notranjost ponujajo v različnih paketih, ki jim pravijo ‘inspiracije’.

  • 1VK_6409ac
  • 1VK_6407
  • 1VK_6400a
  • 1VK_6402a
  • 1VK_6398ac
  • 1VK_6395a
  • 1VK_6405a

DS 3 Crossback je mali, 4,1 metra dolgi športni terenec podobnih mer kot C3 Aircross, le da je nastal na novi platformi in je zaradi tega soroden novemu 208. Med drugim ima lahko tudi matrične žaromete LED, kontrastne barve strehe, digitalne merilnike in 10-palčni osrednji zaslon, vsi pa imajo potopne kljuke, ki se pri dražjih različicah pomikajo električno in samodejno.

V ponudbi so trije 1,2-litrski bencinski motorji (75, 98, in 116 kW), dva 1,5-litrska dizelska motorja (76 in 97 kW) ter električni motor (100 kW). V ceniku, ki poleg motorizacije in dveh menjalnikov upošteva tudi štiri osnovne pakete opreme, je 16 kombinacij; bencinsko gnani stanejo od 23.400 evrov (1.2 PureTech 100 Be Chic), dizelski od 24.700 evrov (1.5 Blue HDi 100 Be Chic), električni pa do 41.850 evrov (E-Tense 100 kW So Chic).

DS 7 Crossback je veliki, skoraj 4,6 metra dolgi športni terenec, ki sloni na enaki platformi kot C5 Aircross (a tudi 3008, 5008, Grandland X), ponuja pa še več kot DS 3. Omeniti velja aktivne žaromete LED (6 programov osvetljevanja), nočni vid (infra-rdeča kamera), digitalne merilnike in infozabavni sistem (vsak na 12-palčnem zaslonu), tehnično inovativno prilagodljivo vzmetenje in še kaj.

Tudi DS 7 ponujajo s štirimi paketi opreme ter z dvema menjalnikoma, motorji pa so bencinski (132 ali 165 kW), dizelski (96 in 132 kW) ter hibridni (bencinskih 147 plus dvakrat električnih 80 za sistemskih 221 kW), ki je hkrati tudi edini 4-kolesno gnan. Tu je najcenejši BlueHDi 130 Performace Line (32.500 evrov), najcenejši bencinski je PureTech 180 EAT8 Performance Line (35.800 evrov), hibridni pa stane od 53.200 evrov (E-Tense 4×4 Performance line Plus). Kombinacij v ceniku je 15.

Na podlagi standardov, ki jih predpisuje znamka DS, bo v Sloveniji samo en, ekskluzivno tej znamki namenjen salon. V tem hipu je to le ‘kotiček’ na Baragovi 5 v Ljubljani, kjer si salon deli s Hondo in Mitsubishijem, čez slabo leto pa obljubljajo samostojen salon za DS.◄

Foto: Vinko Kernc