Avtomobilski teden 17, 2021 Avtomobilski teden 17, 2021
Slovo močnega predstavnika zaposlenih Končalo se je obdobje Bernda Osterlocha, predsednika sveta delavcev v koncernu Volkswagen (VW). Močni predstavnik zaposlenih v tej nemški avtomobilski... Avtomobilski teden 17, 2021

Po šestnajstih letih se poslavlja Bernd Osterloch, doslej močni predstavnik zaposlenih v nadzornem svetu koncerna VW.

Slovo močnega predstavnika zaposlenih

Končalo se je obdobje Bernda Osterlocha, predsednika sveta delavcev v koncernu Volkswagen (VW). Močni predstavnik zaposlenih v tej nemški avtomobilski korporaciji je postal personalni direktor skupine Traton, ki se ukvarja s težkimi tovornjaki.

Osterloch je bil na tem pomembnem položaju vse od leta 2005. Po nemški zakonodaji, ki bi lahko bila v marsikaterem pogledu zgled drugim korporacijam in tudi državam, imajo zaposleni v nadzornih svetih družb veliko težo. To je bila tudi moč, iz katere je črpal Osterloch, marsikdaj naporen sogovornik najpomembnejših ljudi koncerna. Vse tudi kaže, da je njegovo nedavno nasprotovanju temu, da bi Herbertu Diessu, prvemu izvršnemu človeku VW, predčasno podaljšali mandat, bistveno pripomoglo k temu, da je sprejel ponudbo in se odpravil v tovornjaški Traton. Nadomestil ga bo njegov sedanji namestnik Daniele Cavallo.

Že precej časa je znano, da se Diess zavzema za hitrejše spreminjanje koncerna, ki še vedno ni prebolel vsega, kar si je povzročil s škandalom Diesel-Gate. Diessova vizija intenzivne elektrifikacije vsega avtomobilskega programa pod okriljem koncerna gotovo zadeva tudi spremembe, ki bo utegnile škodovati zaposlenim. Prav temu je – tako vse kaže – močno nasprotoval Osterloch. Razlogi za njegovo zadržanost so seveda znani: vedno, ko se tovarne znajdejo v težavah, se začne slovito prestrukturiranje, kar pomeni, da se vodilni zatečejo v naročje klasičnih ‘prijemov’, kot so recimo predčasno upokojevanje in seveda odpuščanje. Osterloch zanesljivo ni bil človek, ki bi se zlahka upognil pod pritiski, kar je gotovo dokazal tudi v časih, ko sta se za prevlado v koncernu bojevali družini Porsche in Piëch. Zakaj se je odločil tako, kot se je, bo verjetno še nekaj časa ostalo nejasno. In zanimivo bo opazovati prihodnje poteze vodstva VW in morda tudi to, ali njegov naslednik le ni stopil v prevelike čevlje.

***

Tesla dobro prodaja avtomobile, še bolj bitcoine in okoljske pravice.

Tesla znova ugodno

Tesla postaja stalnica dogajanja v avtomobilskem svetu. Razlogov je kar nekaj. Dogajajo se precej nenavadne nesreče, vrstijo se težave na Kitajskem, ki je za tovarno izjemnega pomena ipd. Ampak ker je zadnje trimesečje že sedmo zaporedno, v katerem so imeli dobiček, je to (vsaj) omembe vredno.

V prvem letošnjem trimesečju je Tesla ustvarila več kot deset milijard dolarjev prihodkov. To je sicer manj kot v zadnjem lanskem trimesečju, pa vendarle za dobrih 74 odstotkov več kot v primerljivem lanskem obdobju in to kljub težavam s polprevodniki, kar postaja že kronična bolezen avtomobilskih tovarn. Ampak morda je bolj zanimivo dejstvo, da Tesla več kot zgolj s prodajo avtomobilov zasluži z dvema ‘dejavnostima’: s prodajo kriptovalute bitcoin in s prodajo t. i. okoljskih pravic oziroma odpustkov drugim izdelovalcem avtomobilov.

V začetku letošnjega leta je Tesla vložila kar 1,5 milijarde dolarjev v nakup bitcoinov. Sedaj jih je nekaj tudi prodala in s tem zaslužila nekaj več kot 100 milijonov dolarjev. S tem je ustvarila približno četrtino dobička v omenjenem času! Še več so zaslužili s prodajo pravic tistim avtomobilskim tovarnam, ki glede ne določbe EU ne izpolnjujejo zahtev o povprečnem izpustu CO2 vseh izdelanih/prodanih vozil v lanskem letu v vrednosti 95 gramov na kilometer. Ker je Tesla izdelovalec električnih vozil brez emisij CO2, ima na voljo veliko ‘pravic’ in te prodaja drugim. Paradoks je, da je tako zaslužil več kot s prodajo svojih avtomobilov. Po sedanjih načrtih naj bi letos prodali/dobavili okoli 750 tisoč avtomobilov, vendar bo načrt zelo odvisen od dogajanja na Kitajskem. Prav tam pa se je Tesla ‘zapletla’ v nekaj neprijetnih dogodkov, ki utegnejo bistveno vplivati na uresničitev načrtov. In utegne se zgoditi, da bo tovarna pravzaprav žrtev napetih odnosov na relaciji Peking-Washington. Ne bi bilo nič posebej novega, še manj posebnega.

***

Diesel-Gate je še vedno živ, saj se utegne zaradi tega na sodišču znajti 15 menedžerjev koncerna Volkswagen.

Menedžerji koncern VW pred sodišče?

In seveda je stalnica Diesel-Gate. Noče v pozabo. In zato skrbijo tudi ali v zadnjem času predvsem tam, kjer je koncern Volkswagen (VW) doma, torej v Nemčiji. Tam so namreč sodelovanja v omenjenem škandalu osumili 15 menedžerjev koncerna. Ni znano, ali gre za ljudi, ki so bili ali so morda še zaposleni pri gigantu iz Wolfsburga.

Kot je znano sedaj, naj bi skupina pomagala pri omenjeni prevari s ponarejanjem dokumentov, zaradi česar je bilo po sedaj znanih podatkih oškodovanih devet milijonov lastnikov različnih vozil skupine VW. Niso znana imena osumljencev – očitno ostaja preiskava na tej ravni, kar pomeni, da še niso bile vložene obtožnice –, pri čemer so preiskovalci zbrali obsežno, kar 1.554 strani dolgo dokumentacijo. Iz samega VW je prišlo sporočilo, da je bila preiskava proti koncernu končana leta 2018 in da so plačali visoke odškodnine in da se ne ukvarjajo s posameznimi primeri osumljenih oziroma obtoženih. Sedaj bo treba počakati, ali bodo šli vsi ti ljudje pred sodnika. Tam pa sta že nekdanji prvi mož dr. Martin Winterkorn in nekdanji izvršni direktor Audija Rupert Stadler. Proces proti njima se še ni začel oziroma sojenje stalno prelagajo. Je pa VW sporočil, da bo od obeh zahteval povrnitev škode, ki so jo imeli zaradi afere. Vprašanje je le, ali imata oba skupaj približno 30 milijard evrov, kolikor je Diesel-Gate doslej stal nemško avtomobilsko korporacijo.

Janez Kovačič

Preberite tudi