

Jaguar XE: na slovenskem trgu
Novice 15/06/2015 Vinko Kernc

Nekoč je bil zdaj že skoraj pozabljen Jaguar X-Type. Danes je Jaguar XE velikostno v istem razredu, a za razliko od prejšnjega čisto pravi Jaguar, javnosti prvič na ogled lani marca na salonu avtomobilov na Ženevi. Dobro leto je potreboval do zagona serijske proizvodnje in odslej je naprodaj tudi v Sloveniji za od 38.940 evrov.
Pri Jaguarju so torej novi XE umestili pod XF, katerega nova generacija prihaja letos jeseni, XE pa tako predstavlja vstopnico v ekskluzivni klub te britanske avtomobilske znamke. Pravijo, da gre za brezkompromisen Jaguar.
Oblikovno sledi zadnjim oblikovalskim smernicam te znamke. Klasična limuzina ima dolg motorni pokrov in kratek zadek, s čimer želi biti nekoliko športno-kupejevskega videza in na trgu tekmovati z A4, s serijo 3 in z razredom C. Zunaj je od daleč prepoznaven Jag, v kokpitu pa so pretežno prestižni materiali, vrhunska izdelava in dovršeni detajli.
Karoserija je izdelana v veliki meri iz aluminija – razmerje med njim in visoko trdnostnimi jekli je 75:25. Podvozje je seveda športne narave – z dvojnimi trikotnimi prečnimi vodili spredaj ter z večvodilsko premo zadaj. Enako velja tudi za motorje, katerih moči segajo od 120 do 250 kilovatov.
Na voljo sta dva bencinska motorja (2.0, 147 in 176 kilovatov oziroma 200 in 240 ‘konj’) ter dva dizelska (2.0, 120 in 132 kilovatov oziroma 163 in 180 ‘konj’), čisto na vrhu pa je različica S s 3-litrskim bencinskim strojem, ki zmore 250 kilovatov (340 ‘konj’). Pri dizlih je osnoven menjalnik ročni (6), v vseh preostalih samodejni (8), pogon pa je seveda na zadnji kolesi.
Paketov opreme je pet; poleg osnovnega sta dva naravnana bolj na udobje, dva pa bolj na športnost. Tako bo kupec za 38.940 evrov domov odpeljal 20d (120 kW) Pure, dobra dva tisočaka in pol je doplačila za samodejni menjalnik. Zanimivo pri tem je, da enako stane tudi zmogljivejši turbodizel, vzrok pa je v manjšem davku zaradi bolj čistega izpuha.
Najcenejši bencinski XE je 20t (147 kW) Pure, stane pa 41.170 evrov. Najdražji med ‘običajnimi’ je 25t (176 kW) Portfolio (50.750 €), malo manj stane enak, a s paketom R-Sport (49.010 €), za različico XE S (250 kW) pa bo treba odšteti 66.020 evrov. Kupci bodo vsekakor zadovoljni tudi z že v osnovno ceno vštetem 3-letnim brezplačnim vzdrževanjem.◄
Foto: VK