



Tudi pri Audiju režejo število zaposlenih.
Audi bo odpuščal
Vsako leto ob tem času prihajajo na dan poslovni oziroma finančni rezultati avtomobilskih tovarn za preteklo leto. Tako je tudi letos, toda pri nekaterih, in niso v manjšini, je vse to spremljano tudi z napovedmi o odpuščanju. Velja (tudi) za nemški Audi.
Ta ingolstadtska tovarna je lani poslovala precej slabše kot leto prej, vendar bodo številke znane v prihodnjih dnevih. Toda še pred tem je tovarna sporočila, da do leta 2029 zmanjšala število zaposlenih v Nemčiji za okoli 7.500. Načeloma je to menda že dogovorjeno s tovarniškim sindikatom, pri čemer naj bi tokrat odpuščali predvsem administrativno osebje in tiste, ki delajo v razvoju. Kot pravijo, naj bi tako v letu dni privarčevali vsaj milijardo evrov, hkrati pa naj bi v prihodnjih letih v razvoj investirali okoli osem milijard evrov.
Čeprav podrobne številke o lanskem poslovanju še niso znane, pa je znano, da je operativna marža lani skoraj strmoglavila; v devetih lanskih mesecih je bila vsega 4,5-odstotna, medtem ko je bila v enakem predlanskem obdobju sedemodstotna. Dogovor o tem, da tovarna ne bo odpuščala, je bil pred časom podaljšan do leta 2033, toda medtem se je marsikaj spremenilo in zdi se, da do omenjenega leta ne bo zdržal. Še naprej je povsem negotova usoda tovarne v Bruslju, za katero je bilo že pred pol leta rečeno, da so ji šteti dnevi. To bi pomenilo, da bi delo izgubilo kar 4.500 ljudi. Sicer pa je že nekaj časa znan načrt, po katerem naj bi koncern Volkswagen, katerega del je tudi Audi, v prihodnjih letih število zaposlenih zmanjšal za skoraj 48 tisoč. Drži, vse je drugače.
***

Mestne oblasti v Torontu so Teslo vzele na piko.
Toronto: Tesle brez finančne podpore
Kanada in Mehika kot sosedi in tudi med največjimi gospodarskimi partnericami ZDA sta se znašli v svojevrstnem položaju po tistem, ko je ameriški predsednik uvedel carine na številne mehiške in kanadske izdelke. Medtem ko se zdi, da so ZDA z južno sosedo vsaj začasno in za silo uredile nekatere odnose, je s Kanado precej drugače. Svoje k vsemu temu dodaja tudi Elon Musk, največji lastnik Tesle.
Ker Musk nima dobrega mnenja o Kanadi – pa seveda tudi o številnih drugih državah, tudi o Evropi in Evropski uniji (EU) posebej –, se tam krepi nasprotovanje tako ZDA kot tudi Musku. V Torontu so se odločili, da od 1. marca naprej ne bodo več zagotavljali finančnih spodbud pri nakupu Tesel, ki jih uporabljajo različna taksi podjetja ali (morda) izposojevalnice. Do leta 2029 velja dogovor, po katerem je mesto električnim vozilom, ki jih uporabljajo za najem in druge podobne storitve, omogočilo znižanje različnih licenčnih pristojbin. To je omogočalo cenejši nakup električnih avtomobilov. Toda s prvim dnem marca to ne velja več za Tesle. Županja Toronta Olivia Chow je ob tem dejala, da obstajajo tudi drugi električni avtomobili. Res je.
***

Avtomobili tovarne BYD naj bi nastajali (tudi) v Nemčiji.
Bo kitajski BYD gradil v Nemčiji?
Kitajski BYD ali Build Your Dreams je največji izdelovalec elektrificiranih avtomobilov, medtem ko je Tesla lani obdržala lovoriko največjega proizvajalca baterijskih električnih avtomobilov (BEA). Kitajska avtomobilska hiša se pripravlja na to, da bo začela v Evropi graditi svojo tretjo tovarno. Tako bi se izognila lani sprejetim dodatnim carinam, ki jih je za kitajske električne avtomobile uvedla Evropska unija (EU). To pomeni, da se počasi uresničuje t.i. japonski avtomobilski scenarij, ki ga ja pred davnimi desetletji doživela in preživela Evropa.
BYD naj bi po teh napovedih na Stari celini zgradil novo oziroma tretjo tovarno. Sedaj nastaja tovarna na Madžarskem, proizvodnja naj bi po napovedih stekla oktobra letos. Hkrati gradijo tudi tovarno v Turčiji, kjer pa naj bi začeli avtomobile izdelovati prihodnje leto. Skupna kapaciteta obeh tovarn naj bi bila okoli 500 tisoč vozil v letu dni, kar je nedvomno številka, ki utegne precej spremeniti evropsko avtomobilsko krajino.
Pri BYD napovedi o gradnji tretje tovarne niso komentirali. Menda pa naj bi pri tem spoštovali navodila, ki prihajajo iz Pekinga. To naj bi po Reutersu pomenilo, da naj ne bi gradili v tistih državah EU, ki so se zavzemale za dodatne carine na kitajske električne avtomobile. Vse kaže, da je v igri Nemčija, medtem ko naj bi bili Francija in Italija manj ‘zanimivi’ prav zaradi zavzemanja za dodatne carine. Odločitev naj bi bila znana v prihodnjih mesecih. Toda medtem je Evropska komisija začela preiskavo, ali je imel BYD v primeru tovarne na Madžarskem »koristi od nepravične državne pomoči, kar bi lahko tovarno prisililo k prodaji nekaterih sredstev, zmanjšanju zmogljivosti in morebitnem plačilu globe.« Vsaj zanimivo.
Janez Kovačič