Tehnične inovacije pri PSA (Peugeot, Citroën) Tehnične inovacije pri PSA (Peugeot, Citroën)
Koncern PSA je ob priložnosti podelitve priznanja za najuspešnejšega inovatorja predstavil tudi ostale dosežke. Med njimi je kar nekaj novosti, ki bodo prišle na... Tehnične inovacije pri PSA (Peugeot, Citroën)

0_Velv_brez

Koncern PSA je ob priložnosti podelitve priznanja za najuspešnejšega inovatorja predstavil tudi ostale dosežke. Med njimi je kar nekaj novosti, ki bodo prišle na cesto v najbližji prihodnosti (nekatere verjetno že letos), vse pa ciljajo na čim manjše onesnaževanje, prilagoditev urbanemu prevozu, želje uporabnikov in na nova pota pri uporabi vozil.

Med predstavitvami so predvsem tiste, ki se odlikujejo po inovativnosti, omogočajo manjšo porabo goriva in hkrati manjšo emisijo CO2 ter rešitve, ki so prilagojene sodobnemu pojmovanju prometa:

Modularna platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2)

Modularna platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2): za Peugeote, Citroëne, po novem pa tudi za Ople

1. Modularna platforma EMP2 je namenjena vsem novim vozilom koncerna PSA, ki jih izdelujejo po svetu in ki imajo dolžino do 4,5 metra. Prednost je v lažjih materialih, ki omogočajo za do 80 kilogramov manjšo maso vozila, kar je neposredno povezano tudi z manjšo porabo goriva in manjšim izpustom CO2.

http://www.youtube.com/watch?v=h4Xqa1_wIu0&feature=player_embedded

SCR (Selective Catalytic Reduction): zoper dušikove okside pri dizlih

SCR (Selective Catalytic Reduction): zoper dušikove okside pri dizlih

2. Uporaba tehnologije SCR (Selective Catalytic Reduction) za zmanjšanje izpustov NOx pri dizelskih motorjih. Katalitični pretvornik so namreč postavili pred filter delcev (tega so predstavili že daljnega leta 2000 in zmanjša izpust delcev do 99,9 odstotkov), s čimer so zmanjšali vsebnost dušikovih oksidov za preko 90 odstotkov, hkrati pa se za 2 do 4 odstotke zmanjša izpust ogljikovega dioksida. To tehnologijo bodo imeli po letu 2014 vsi njihovi dizelsko gnani avtomobili.

Hybrid Air: stisnjen plin namesto elektrike

Hybrid Air: stisnjen plin namesto elektrike

3. Verjetno najbolj tehnično predrzna v tem hipu (saj doslej tovrstne rešitve ni predstavil še nihče) je tehnologija z imenom Hybrid Air (zračni hibrid), namenjena za majhne avtomobile po letu 2016. Pri njej so električni del hibridnega pogona nadomestili s pnevmatsko hidravličnim pogonom. Preizkusna vozila so opremili s trivaljnim, 1,2-litrskim motorjem s posebnim prenosom, ki so mu dodali hidravlični motor in črpalko. V primeru regeneracije se kinetična energija vozila prenaša preko koles, prenosa in oljne (hidravlične) črpalke v valj z batom, ki na drugi strani shranjuje energijo v obliki tlaka neposredno s stiskanjem dušika. Pri obrnjenem procesu se tlačna energija sprošča tako, da bat stiska olje na drugi strani bata, kar povzroči, da se preko hidravličnega motorja prenaša moč na kolesa. Prednost hidravličnega pogona je izredno hitra pretvorba energije iz ene oblike v drugo, saj je hranilnik pri regeneraciji napolnjen že po 10 sekundah, to pa je precej hitreje kot traja polnjenje hranilnika energije (baterija) pri električnem hibridu. Glede na dosežene izkušnje s prototipi je v urbanem okolju bencinski motor večino časa izključen, kar omogoča prihranek goriva od 40 do 60 odstotkov. Tako oblikovan hibrid ima prednosti predvsem v urbanem okolju in bližnji okolici, kar omogoče izredno majhno porabo goriva, govori se o tako imenovanem 2-litrskem avtomobilu, ki omogoča po prvih informacijah tudi majhen izpust CO2 in sicer pod 70 gramov na kilometer!

Eco Hybrid: kombinacija 12- in 48-voltne napetosti

Eco Hybrid: kombinacija 12- in 48-voltne napetosti

4. Eco Hybrid je tehnologija hibridizacije, ki jo bodo namenili majhnim avtomobilom, spodnjemu srednjemu in srednjemu avtomobilskemu razredu, njeni cilji pa so zmanjšati porabo goriva tako pri bencinskih kot pri dizelskih motorjih za 15 odstotkov (v primerjavi z enakimi motorji brez te tehnologije) oziroma zmanjšanje CO2 za 15 gramov na kilometer (v primerjavi s sedanjo tehnologijo e-HDi). Pri tem naj bi uporabili elektromotorje moči 10 kilovatov in Litij-ionske baterije. Predviden začetek uporabe te tehnologije je leto 2017.

Težnja po delovanju motorja s homogeno zmesjo: leta 2018

Težnja po delovanju motorja s homogeno zmesjo: leta 2018

5. Za leto 2018 napovedujejo serijsko vračanje izpušnih plinov v valj EGR (Exhaust Gas Recirculation) – HEDGE II. Tako je za zdaj ime predkonkurenčnega projekta vseh pomembnih izdelovalcev vozil v svetu, ki ga vodi in izvaja  eden od vodilnih ameriških inštitutov SWRI (Southwest Research Institute). Namen projekta je zmanjšati porabo goriva pri bencinskih in dizelskih motorjih za vsaj 10 odstotkov. V osnovi je bila to raziskava možnosti delovanja bencinskega motorja pri homogeni zmesi, kar pa trenutno še ni praktično izvedljivo v širšem območu delovanja motorja. V tem projektu pa so dosegli zmanjšanje porabe goriva v širšrm področju delovanja motorja z vračanjem večje količine zgorelih plinov nazaj v valj tudi pri največjih močeh, povečali so prostorninsko razmerje, zaostale pline pa obogatili z vodikom, kar je povzročilo pospešeno zgorevanje kljub večji količini EGR in posledično zmanjšanje možnosti nepravilnega zgorevanja – klenkanja.

Hydole: mehki hibrid za 500 kilometrov dometa.

Hydole: mehki hibrid za 500 kilometrov dometa.

6. Hydole je »plug-in« hibrid, bolj natančno električno vozilo z manjšim motorjem z notranjim zgorevanjem za podaljšanje dometa. Vozilo naj bi bilo cenovno dosegljivo, pogon pa mu omogoča vsaj 80 odstotkov vožnje s pomočjo elektrike. Njegov domet znaša 500 kilometrov, največja hitrost pa 130 km/h. Projekt je namenjen pridobivanju zaupanja širše javnosti v električno gnana vozila.

VeLV: izjemno lahko e-vozilo za tri osebe in z izjemno majhno porabo električne energije

VeLV: izjemno lahko e-vozilo za tri osebe in z izjemno majhno porabo električne energije

7. Lahko, 3-sedežno električno vozilo VéLV je namenjeno mestni in primestni vožnji, glede na to da je do 60 odstotkov voženj opravljenih v tem okolju. Vozilo je štirikolesno (a z zelo majhnim zadnjim kolotekom) dolžine 2,81 m, s tremi sedeži, z močjo elektromotorja 20-30 kilovatov in z največjo hitrostjo 110 kilometrov na uro, količina energije v  akumulatorju (8,5 kilovatne ure) pa naj bi zadoščala za do 100 km prevožene poti. Poraba energije znaša tako le 85 vatnih ur na kilometer.

Pri vseh inovacijah je koncer PSA vsaj sodeloval, nekatere pa so nastale prav v njihovih razvojnih centrih. Ne glede na to pa tokratna predstavitev nakazuje, kako njihovi inženirji danes vidijo bližnjo prihodnost avtomobilske tehnike, ki bo na voljo najkasneje do konca tega desetletja.

Aci Bizjan