Kia Sorento: na slovenskem trgu Kia Sorento: na slovenskem trgu
Kia Sorento ima v 19 letih za seboj tri generacije, zdaj pa je za ta veliki športni terenec čas za novo. Na našem trgu... Kia Sorento: na slovenskem trgu

Kia Sorento: z dodatnimi terenskimi voznimi programi in z možnostjo vleke prikolice do 2,5 tone.

Kia Sorento ima v 19 letih za seboj tri generacije, zdaj pa je za ta veliki športni terenec čas za novo. Na našem trgu je že naprodaj in sicer za od 43.999 evrov.

V primerjavi s predhodnikom je zrasel, a ne dosti: le po centimeter v vse smeri, je pa medosje daljše za 35 milimetrov. Tudi na račun tega pri Kii obljubljajo opazno povečanje notranjih mer in še posebej za kolena v drugi sedežni vrsti. S tem naj bi bil novi Sorento med najboljšimi v razredu, prostornejši od, denimo, Kodiaqa in XC60.

Ko gre za zunanji videz, je Sorento z vseh strani opazno drugačen kot pri tretji generaciji, še posebej pa v oči padejo motorna maska, ki je v slogu novih oblikovalskih prijemov, in zadnje, pokončne luči. Na zunanjosti je zdaj tudi več kroma in svetleče črne plastike, na izbiro pa so 10 karoserijskih barv (med njimi so tri nove) in platišča od 17 do 20 palcev.

  • 5VK_3261a
  • 5VK_3256a
  • 5VK_3257a
  • 5VK_3267a
  • 5VK_3268a
  • 5VK_3274wa
  • 5VK_3273w
  • 5VK_3270
  • 5VK_3278
  • 5VK_3279a
  • 5VK_3275w
  • 5VK_3277lw

Enako ali še bolj spremenjena je notranjost, kjer izstopajo vodoravne in navpične črte. Zaslona sta zdaj dva: za digitalne merilnike meri 12,3 palca, za infozabavni sistem pa 10,25 palca. Med novostmi so še projicirni zaslon (HUD), ogrevanje in hlajenje sedežev v dveh vrstah, ločen klimatski sistem za tretjo vrsto sedežev, lažje vstopanje na tretjo vrsto sedežev in govorna komunikacija preko zvočnikov s potniki v tretji vrsti, zvočniški sistem Bose, vtičnica USB za vsako vrsto, boljši naslon za roke in še kaj.

Notranje barvne kombinacije so tri (črna, črna in siva ter dva odtenka sive), sedežem pa sta namenjena tkanina ali usnje. Jasno, brez ambientalne osvetlitve ne gre več, Sorento jo zdaj ponuja v 64 barvnih odtenkih.

Sorento je lahko 5- ali 7-sedežnik in glede na to je razlika tudi v prtljažniku: v 5-sedežni različici meri osnovnih 705, v 7-sedežni pa 187 litrov, kar pomeni 45 litrov več kot pri tretji generaciji. Prtljažnik je seveda tudi povečljiv, naslonjalo tretje vrste se zloži simetrično (dva sedeža, proženje iz prtljažniškega dela), druge vrste pa nesimetrično (60:40), tako pa nastane povsem ravno dno. Vrata prtljažnika so električno pomična, pri čemer je moč nastaviti višino odpiranja v 4 stopnjah.

Precej novega je tudi pri pogonih. Bencinski motor je vselej hibridiziran in vselej ga poganja 1,6-litrski T-GDi (265 Nm, 132 kW). Pomaga mu elektromotor (264 Nm, 44,2 kW), kar v sistemu nanese 350 Njutonmetrov in 169 kilovatov. Priključni hibrid, ki na trg pride kasneje, bo imel 66,9 kilovatov moči elektromotorja.

Dizel, po katerem bo verjetno pri nas daleč največ povpraševanja, je klasičen: 2,2 litra, 441 Njutonmetrov in148 kilovatov. Pri dizlu je menjalnik (le) dvosklopčni (8), pri hibridih pa samodejni (6). Vsi našteti motorji so na voljo s prednjim ali s 4-kolesnim pogonom, najbrž pa je pomembno tudi, da so vsi pogoni na voljo tako s petimi kot s sedmimi sedeži.

Cenik, v katerem je ta hip 15 različic, upošteva tri omenjene pogonske sklope, prednji ali 4-kolesni pogon ter tri osnovne pakete opreme. Najcenejši je z upoštevanjem popusta ‘vauu’ (2.500 evrov) 2.2 CRDi LX Urban (cena v uvodu), najcenejši hibrid, 1.6 T-GDI HEV LX Urban, stane 46.199 evrov, za priključni hibrid (PHEV) pa bo treba dodati še 8.600 evrov. Doplačila za 4-kolesni pogon je okroglih 1.600 evrov.

Gotovinski nakup prinese še 3.700 evrov dodatnega popusta, v primeru njihovega financiranja pa je treba od navedenih cen odšteti popust vauu in dodati popust bonus v višini 11.200 evrov. Pri vseh cenah je treba upoštevati še 240 evrov za pripravo vozila.

Pri slovenskem zastopniku te znamke menijo, da bodo v polnem letu prodali okoli 150 novih Sorentov, letos pa seveda ustrezno manj.◄

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.